کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت آپارتمان در حاشیه دریاچه چیتگر تهران


کد خبر : ۶۶۸۱دوشنبه، ۱۷ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۱:۰۳۱۴۸۰۶ بازدید

قیمت‌ها متفاوت است از متري یک میلیون و 800 هزار تومان تا 10میلیون تومان. مبنای قیمت‌گذاری در این منطقه نزدیکی و دوری به دریاچه چيتگر است. دریاچه‌ای که تاثیر ...
قیمت آپارتمان در حاشیه دریاچه چیتگر تهرانقیمت آپارتمان در حاشیه دریاچه چیتگر تهران

قیمت‌ها متفاوت است از متري یک میلیون و 800 هزار تومان تا 10میلیون تومان. مبنای قیمت‌گذاری در این منطقه نزدیکی و دوری به دریاچه چيتگر است. دریاچه‌ای که تاثیر قابل توجهی بر زمین‌ها و آپارتمان‌های يكدست نوساز منطقه 22 تهران در دو، سه سال اخیر گذاشته است. خانه‌هایی که منظر دریاچه- ديد به درياچه- داشته باشند متري یک تا دو میلیون تومان گران‌تر از خانه‌های مشابه خود هستند. بخشی از خرید و فروش‌ها در این منطقه به صورت امتیاز تعاوني- خانه‌هاي در حال ساخت توسط تعاوني‌‌هاي مسكن وابسته به نهادها- است و به جز مبلغی که خریدار برای آپارتمان‌های آماده تحویل می‌دهد 30 تا 50 میلیون تومان نیز به عنوان حق امتیاز به عضو تعاوني پرداخت می‌کنند.

برخی از مجتمع‌های این منطقه سند دارند و برخی نیز در انتظار سند هستند. اما همین آپارتمان‌های بی‌سند هم به گفته یکی از مشاوران املاک این منطقه خرید و فروش مي‌شوند. 

به گفته این فعال بازار املاك غرب تهران پروژه‌های ساختمانی در این منطقه بیشتر متعلق به نهادهای دولتي يا شبه‌دولتي است. او درباره تفاوت قیمت‌ها در این منطقه می‌گوید: برخی از مجتمع‌های این منطقه زمین‌های بسیار بزرگی دارند و نزدیک به 40 متر به هر واحد سرانه فضای سبز، بهداشتی و تجاری و تفریحی می‌رسد.  او ادامه می‌دهد: قیمت پروژه‌ها در این منطقه متفاوت است. اینکه وابسته به کدام نهاد است هم بر نرخ‌ها تاثیر می‌گذارد. آپارتمان آماده تحویل متری 4 میلیون تومان هم در منطقه وجود دارد که با فاصله اندکی با آن یک پروژه ساختمانی آغاز شده که پیش فروش آن برای تحویل سال 95 متری 5میلیون و 500 هزار تومان است.

او ادامه می‌دهد: هر گرانی بی‌دلیل نیست آپارتمان‌هایی که دید دریاچه دارند از قیمت بالاتری نسبت به سایر آپارتمان‌ها در منطقه برخوردارند. او درباره بوی بد دریاچه و حشره که می‌گویند همسایه‌های دریاچه را ناراحت و نگران کرده است، می‌گوید: ما 40 قدم با این دریاچه فاصله داریم نه بوی بد می‌دهد و نه حشره‌ای در اطراف آن ما را اذیت می‌کند، اما ماجراي ديد به درياچه رفته‌رفته به يك سراب در بازار مسکن منطقه 22 دارد تبديل مي‌شود. در سراسر اطراف درياچه، برج‌هاي چند ده طبقه در حال احداث، به‌زودي ديد عمومي به آن را كور خواهند كرد.

یک فعال بازار مسکن در این منطقه قیمت‌های متفاوتی برای برج‌های این منطقه عنوان می‌کند و می‌گوید: برج‌های مشرف به این دریاچه به بیش از 10 میلیون تومان در هر متر مربع هم می‌رسد. او یادآوری می‌کند: دریاچه چیتگر به اندازه‌ای که ارزش املاک حاشیه و مشرف به دریاچه را تحت تاثیر قرار داده، بافت مسکونی داخل شهرک را تحت تاثیر خود از لحاظ قیمت قرار نداده است. به طور مثال یک واحد 110 متری در حال ساخت در طبقه سوم واقع در خیابان امیرکبیر (دورتر از درياچه) 600 میلیون تومان و یک واحد 80 متری در میدان ساحل (نزديك‌ترين نقطه به درياچه) 700 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. یک مشاور املاک در منطقه 22 تهران، درباره منظره دریاچه در برج‌های اطراف دریاچه می‌گوید: صادقانه می‌گویم تا چند سال آینده هیچ کدام از این برج‌ها دارای منظره دریاچه نخواهند بود مگر واحد‌هایی که بالای طبقه 13 باشند. وی اضافه می‌کند: آپارتمان‌هایی که دارای واحد زیر 100 متر هستند قیمت بالاتری نسبت به آپارتمان‌های با متراژ بالا دارند، چون بیشتر برج‌هایی که در حاشیه دریاچه ساخته شده‌اند متراژ بالای 120 متر دارند.به اعتقاد این فعال بازار مسکن منطقه 22 همچنان امکان رشد قیمت دارد زیرا منطقه، به‌نوعي توریستی محسوب مي‌شود. او یک شایعه در خصوص افزایش جذابیت‌های منطقه به ما می‌گوید: یکی از جزایر سه‌گانه دریاچه به قیمت 180 میلیارد تومان به یک گروه ساختماني فروخته شده تا در آن هتل‌سازی شود و ساخت این مجتمع‌های رفاهی نیز می‌تواند بر افزایش قیمت‌های منطقه تاثیر‌گذار باشد.

vmfisqdummldvk8fs6z.jpg



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها