کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

طلاهای ایرانی با مواد اولیه‌ غیر استاندارد ساخته می‌شوند


کد خبر : ۶۶۶۷یکشنبه، ۱۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۳:۳۳۲۱۱۵ بازدید

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر و سنگ‌های قیمتی گفت: بیشتر طلاهای تولید داخل از مواد اولیه‌ غیر استاندارد و آب کردن طلاهای برگشتی و دست دوم ...

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر و سنگ‌های قیمتی گفت: بیشتر طلاهای تولید داخل از مواد اولیه‌ غیر استاندارد و آب کردن طلاهای برگشتی و دست دوم تهیه می‌شود که این موضوع برای تولید هزینه‌بر است و به نوعی هزینه‌های سربار ایجاد می‌کند.

عبادالله محمدولی با بیان اینکه بر اساس آمار بانک مرکزی سالانه حدود 2.5 تن طلا در کشور استخراج می‌شود، اظهار کرد: این طلاها به هیچ وجه در اختیار تولیدکننده طلا قرار نمی‌گیرد و بانک مرکزی نیز در تامین مواد اولیه دخالت نمی‌کند.

نبود بانک طلا یعنی تحمیل هزینه‌های سربار

وی گفت: نبود بانک طلا در بازار ایران مساوی با تحمیل هزینه‌های سربار به تولید‌کنندگان در این بخش است.

محمد ولی با بیان اینکه در کشورهای دیگر بانک طلا وجود دارد و هر تولید‌کننده از این بانک، طلای روز را خریداری کرده و با آن مصنوعات طلا می‌سازد، گفت: این در حالی است که در ایران این بانک وجود ندارد و مواد اولیه از طلاهای خریداری شده از مردم در اختیار تولید‌کننده قرار می‌گیرد.

تبدیل بخش اعظم تولید‌کنندگان به دلالان و واسطه‌ها

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر و سنگ‌های قیمتی افزود: همین موضوع باعث می‌شود هزینه بیش از درآمد شود و به ناچار تولید‌کننده تولید را رها کند و بخش اعظم تولید‌کنندگان ما به دلالان و واسطه‌ها تبدیل شوند.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر و سنگ‌های قیمتی با طرح این پرسش که کدام تولید‌کننده با وام‌های 30 تا 35 درصدی می‌تواند تولید کند؟ تاکید کرد: هیچ ارگان یا دستگاهی منابع و تسهیلات مالی در اختیار تولید‌کننده برای سرمایه در گردش قرار نمی‌دهد و بنده به عنوان تولید‌کننده برای تامین سرمایه در گردش عملا با این گزینه‌ منفی روبرو می‌شوم.

وی بر ضرورت حمایت مراجع ذی‌صلاح از تولید‌کنندگان برای ورود تکنولوژی جدید تاکید کرد.

محمدولی تصریح کرد: واردات طلا به میزانی که منجر به ایجاد رقابت در داخل شود ایرادی ندارد ولی زمانی که این موضوع تبدیل به سیل واردات شود ویرانگر خواهد بود.

ضرورت ایجاد اتاق فکر در صنف طلا و جواهر

وی به ضرورت ایجاد اتاق فکر در این صنف اشاره کرده و گفت: وجود یک اتاق فکر می تواند بسیار راهگشا باشد تا امور این صنعت را به صورت تخصصی مدیریت کند.

به گفته او گردش مالی طلا و جواهر در دنیا رقمی بالغ بر 1200 میلیارد دلار است؛ بنابراین باید به این صنعت بیش از پیش توجه کرده و راهکارهای حمایت از تولید برای آن فراهم شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها