کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سامسونگ و پایان ساخت گوشی‌های پلاستیکی


کد خبر : ۶۶۲۴جمعه، ۱۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۷:۱۱۵۷۸۱ بازدید

ممکن است این مسئله غافل‌گیرتان بکند اگر بدانید که بدنه‌ی به ظاهر نامرغوب و ارزان پلاستیکی برای سامسونگ، آن‌قدرها هم ارزان تمام نمی‌شد. پس تغییر به بدنه‌ی فلزی برای این ...
سامسونگ و پایان ساخت گوشی‌های پلاستیکیسامسونگ و پایان ساخت گوشی‌های پلاستیکی

ممکن است این مسئله غافل‌گیرتان بکند اگر بدانید که بدنه‌ی به ظاهر نامرغوب و ارزان پلاستیکی برای سامسونگ، آن‌قدرها هم ارزان تمام نمی‌شد. پس تغییر به بدنه‌ی فلزی برای این شرکت هزینه‌ی اضافی زیادی در بر نخواهد داشت، اما در عوض بهبود قابل توجهی در ظاهر و کارایی گوشی‌های سامسونگ ایجاد می‌کند.

شکایت‌ها نسبت به احساس رنگ و رو رفته و ناخوشایند بدنه‌ی پلاستیکی گوشی‌های گالکسی از مدل گالکسی اس آلفا شروع شد. تا این‌که سامسونگ تصمیم گرفت تا بالاخره در تابستان امسال از بدنه‌ی فلزی جدیدی برای گوشی‌های خود رونمایی کند. دو روز پیش در IFA شرکت کره‌ای نوت 4 و نوت ادج را به لیست گوشی‌های با بدنه‌ی فلزی خود اضافه کرد. چیزی که رویکرد تازه‌ای در طراحی گوشی‌های سامسونگ نامیده شده، اما کلاسیک به شمار می‌رود.

سامسونگ اکنون برای سال‌ها است که نقش مهمی برای طراحی صنعت خود ایفا می‌کند. درست مثل رقیب سنتی خودش ال‌جی، پیام این شرکت کره‌ای در زمینه‌ی خلاقیت کارامد اغلب به افزودن پیچیدگی‌های تکنولوژیک به محصولات خودش انجامیده است. گالکسی Gear سال گذشته شاید گواهی بر این مدعا باشد. تا همین شش ماه پیش، سامسونگ در حال پیگیری استراتژی قدیمی خود در به کار گرفتن حداکثر ویژگی‌های ممکن و قربانی کردن طراحی بود، در حالی که در مورد گالکسی اس 5 شعار “بازگشت به ریشه‌ها” سر می‌داد. نمی‌گوییم S5 برای ماندگار شدن ظاهر خوبی ندارد، اما همه‌ی ماندگاری ظاهری خود را از راه غلط کسب می‌کند.

تغییر اصلی صورت گرفته امروز مربوط به موادی است که سامسونگ در ساخت گوشی‌های خود از آن استفاده می‌کند. بنده‌ی به ظاهر فلزی گوشی‌های گالکسی که از اولین گالکسی اس شروع شدند، بالاخره به تحقق پیدست. و تفاوتی که این تغییر ظاهری ایجاد می‌کند، باور نکردنی است. با نگه داشتن گالکسی نوت جدید در دست می‌توانید بفهمید که یک هارمونی قشنگی در طراحی جلو و عقب گوشی ایجاد شده است یک حس راضی کننده را ایجاد می‌کند. کلید پاور نوت به قدر کافی دقیق و حساس است و لبه‌های پخ دار کاملا مناسب به نظر می‌رسند.

در زمانه‌ای که مردم بیش از هرچیز وقت خود را در کنار گوشی‌های خود می‌گذرانند، طراحی متوسط دیگر قابل قبول نیست. شرکت‌های سازنده‌ی اسمارت‌فون‌ها نسبت به ساخت چیزهایی که مردم را راضی کند و رابطه‌ی دل‌نشینی با آن‌ داشته باشند مسئول هستند. هیچ‌کس دلش نمی‌خواهد که هر روز صبح در کنار یک تکه‌ی پلاستیکی نامرغوب و غیردوستانه از تکنولوژی بیدار شود. سامسونگ همواره از این مسئله آگاه بوده اما بالاخره قدم حیاتی برای استفاده از مواد بهتر در راستای رسیدن به طراحی بهتر را برداشته است. نتیجه، در چند گوشی که فعلا معرفی شده‌اند، موفقیت محض را نشان می‌دهد.

تغییری که سامسونگ به وجود آورده است، هر چقدر هم که به نظر ملموس و خوش‌آیند به نظر برسد، یک حرکت در ادامه‌ی خط مشی قبلی این شرکت است. Galaxy Gear با وجود این‌که با امکانات نرم‌افزاری زیاد و چند تصمیم طراحی سوال‌برانگیز معروف است، اما در نهایت از استیل ساخته شده است. Gear Fit که امسال معرفی شد در کنار معرفی Gear S در کنار دیگر محصولات در IFA مشخص می‌کند که سامسونگ اکنون برای مدتی است که از مواد مرغوب برای تولید محصولات خود استفاده می‌کند. اما این شرکت بالاخره تصمیم گرفته تا این تخصص را در محصولات مهم‌تر خود یعنی رده‌ی گوشی‌های هوشمند به کار ببندد.

سامسونگ همچنین با تکیه‌ی بیشتر بر روی پرچم‌داران تکنولوژیک خود با استفاده از نمایشگرهای AMOLED خمیده در اسمارت‌فون‌ها راه تبلیغاتی بهتری را در پیش گرفته است. تکنولوژی مشابهی که در نمایشگر نوت 4 استفاده شده است و روزولوشن را تا Quad HD بالا می‌برد تا به G3 شرکت ال‌جی برسد. بنابراین نمی‌شود گفت که سامسونگ رقابت در زمینه‌ی امکانات را به این سادی رها می‌کند، بلکه راهی را در پیش گرفته که در آن، علاوه بر تبلیغ امکانات زیاد و بالای گوشی خود، اصالت و زیبایی را نیز به رخ می‌کشد.

ممکن است این مسئله غافل‌گیرتان بکند اگر بدانید که بدنه‌ی به ظاهر نامرغوب و ارزان پلاستیکی برای سامسونگ، آن‌قدرها هم ارزان تمام نمی‌شد. پس تغییر به بدنه‌ی فلزی برای این شرکت هزینه‌ی اضافی زیادی در بر نخواهد داشت، اما در عوض بهبود قابل توجهی در ظاهر و کارایی گوشی‌های سامسونگ ایجاد می‌کند.

بهترین قسمت این فضیه این‌جاست که سامسونگ نسبت به پیگیری این رویکرد جدید در طراحی متعهد به نظر می‌رسد. این شرکت می‌داند که تنها راه برای دوام آوردن در مقابل بازار تازه شکل گرفته‌ی رقبای چینی، ارائه دادن محصولی است که آن‌ها قادر به ارائه‌ی آن نیستند، یا موفق به این کار نمی‌شوند. اکنون که مشخصات فنی و امکانات سخت‌افزاری دیگر مشخص‌کننده‌ی فروش بالا نیست، و سامسونگ مدت‌هاست در زمینه‌ی نرم‌افزار خود را تکرار می‌کند، وقت آن رسیده که به چیز دیگری به غیر از این دو برای موفقیت فکر کند. این شرکت شاید هنوز شاهکارهای هنر تکنولوژی مدرن را خلق نمی‌کند، اما چیزی که حالا می‌سازد نسبت به گذشته جذاب‌تر و خواستنی‌تر است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها