کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

حساب های 24 درصدی يك موسسه اعتباري


کد خبر : ۶۴۷۷شنبه، ۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۶:۴۹۸۳۹۴ بازدید

حساب های کوتاه مدت يك موسسه اعتباری همچنان پابرجاست و مشتریان می توانند برای حساب کوتاه مدت خود در این موسسه 24 درصد سود دیافت کنند.

در حالی که بانک مرکزی ۱۰ روز پیش با ابلاغیه ای به کلیه بانک ها و موسسات اعتباری از آنها خواست حداکثر سود حساب های کوتاه مدت خود را ۱۰ درصد تعیین کنند اما اين موسسه همچنان به حساب های کوتاه مدت قبلی خود سود ۲۴ درصدی پرداخت می کنند. 

مشاهدات میدانی خبرنگار ما از یکی از شعبات این موسسه  حکایت از این دارد که حساب های کوتاه مدتی که تا پیش از این ۲۴ درصد سود پرداخت می کرد کاهش نیافته است. 

بر اساس گفته یکی از پرسنل این موسسه اعتباری حساب های افتتاح شده ۲۴ درصدی حساب کوتاه مدت نبوده و این حساب ها ۶ ماهه با نرخ ۲۴ درصد تعیین شده است! 

نکته جالب اینکه این موسسه حساب سپرده ۶ ماهه را به گونه ای افتتاح کرده که واریز و برداشت از این حساب کاملا آزاد بود و به هیچ عنوان شبیه دیگر سپرده های در بانک های دیگر و آنگونه که در ذته سپرده گذار است نیست! 

این بدان معناست که این موسسه بسیار جالب و هوشمندانه کاهش نرخ سود سپرده را دور زده است و طبیعتا بانک مرکزی نیز نمی تواند هیچ ایرادی به این حرفه ای گری موسسه بگیرد چون اساسا سود به حساب سپرده ۶ ماهه پرداخت می شود! 

اینگونه می توان استنباط کرد که بانک مرکزی در هنگام اعلام به موسسات و بانک ها برای کاهش نرخ سود سپرده های کوتاه مدت جدید و قدیم فکرهمه جا را کرده بود به جز اینکه حساب کوتاه مدتی که با عنوان سپرده ۶ ماهه باز شده باشد. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها