کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

حذف 48 میلیون نفر از فهرست یارانه‌بگیران


کد خبر : ۶۴۴۶چهارشنبه، ۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۷:۳۲۸۱۴۳ بازدید

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نظر دارد براساس یک برنامه‌ریزی اقدام به شناسایی تا 25 میلیون نفر کم‌درآمد برای دریافت یارانه کند.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نظر دارد براساس یک برنامه‌ریزی اقدام به شناسایی تا 25 میلیون نفر کم‌درآمد برای دریافت یارانه کند.

این تصمیم از آنجا نشأت می‌گیرد که به اظهار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شناسایی پردرآمدها دشوار است و نمی‌توان با تکیه بر شاخص دریافت حقوق، پردرآمدها را شناسایی کرد. طبق گفته علی ربیعی، به‌تدریج در آینده‌ای نه چندان دور، تعداد قابل توجهی از یارانه‌بگیران از آمار حذف خواهند شد و تنها کسانی موفق به دریافت یارانه می‌شوند که در فهرست تا 25 میلیون نفری قرار بگیرند. ربیعی در ادامه برنامه صبح با خبر درباره شناسایی دهک‌های درآمدی مشمول دریافت یارانه، تصریح کرد: در این زمینه 2 مورد خطای جامعیت و مانعیت وجود دارد و افرادی که مشمول دریافت یارانه نقدی می‌شوند یا نمی‌شوند باید شناسایی شوند.

بانک اطلاعاتی درستی نداریم

وی ادامه داد: متاسفانه در ایران بانک اطلاعاتی درستی وجود ندارد ‌اما کار شناسایی خود را آغاز کرده‌ایم. به‌گفته وی برای این کار از بانک‌های اطلاعاتی سازمان امور مالیاتی، سازمان تأمین اجتماعی، نیروی انتظامی و سازمان املاک از زمانی که الکترونیکی شده، اطلاعاتی جمع‌آوری کرده‌ایم و می‌توانیم اکنون تعدادی از افراد را با درصد خطای پایینی اعلام کنیم. ربیعی خاطرنشان کرد: چندین نظریه در زمینه شناسایی دهک‌های مشمول دریافت یارانه وجود دارد؛ برخی می‌گویند که پرداخت یارانه نقدی خود ایجاد تورم می‌کند و برخی می‌گویند تکلیف قانونی دولت باید اجرایی شود. هر 2 دیدگاه جمع‌آوری شده و در حال گرفتن تصمیم نهایی هستیم.

به گفته ربیعی، کار مطالعاتی در این زمینه به وزارت کار واگذار شده که اکنون در حال بررسی آن با همکاری همه دستگاه‌ها هستیم. وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: درباره تعداد و آمار افراد مشمول باید بگویم برنامه‌ریزی برای شناسایی حدود 25 میلیون نفر از کم‌درآمدها را داریم و لایه‌های پایین درآمدی راحت‌تر شناسایی می‌شوند اما درباره شناسایی پردرآمدها باید به نتیجه برسیم که ملاک را چه عددی قرار دهیم. به تصریح وی نمی‌توان دریافت حقوق را شاخص قرار داد چراکه در حال حاضر افرادی که درآمد بالای چند میلیون دارند از هدفمندی استفاده می‌کنند اما واقعیت این است که باید برخی از شاخص‌ها را در مسیر شناسایی ضریب دهیم تا به درستی شناسایی کنیم. وی اضافه کرد: کارهای مطالعاتی در زمینه شناسایی دهک‌ها در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شده اما تصمیم‌گیری نهایی خارج از وزارت کار است.

۳۰۰ هزار شاغل جدید بیمه شدند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه افزایش میزان دفترچه‌های بیمه را ناشی از افزایش اشتغال دانست و گفت: ۷ هزار میلیارد تومان صرف بودجه عمرانی و ۲۵ هزار شغل در صنعت خودرو ایجاد کردیم و آماده ایجاد ۴۰۰ هزار شغل دیگر در سال جاری هستیم. ربیعی با تأکید بر اینکه در طول یک سال گذشته با محدودیت‌ها و تنگناهایی روبه‌رو شدیم، گفت: یکی از موضوعات مهمی که اکنون مدنظر داریم تحت پوشش قرار دادن زنان سرپرست خانوار است و اکنون 200 هزار نفر از بین 2 میلیون زن سرپرست تحت پوشش قرار دارند. وی با بیان اینکه در گذشته در حوزه رفاهی پول هزینه کردیم اما سیاست رفاهی منسجم نداشتیم، افزود: حتی به طور مشخص معلوم نبود چند نفر دفترچه بیمه درمانی دارند. مثلا اگر توزیع یارانه پولی از طریق سیاست رفاهی منسجم انجام می‌شد، بهتر بود. وی در بیان عملکرد سیاست‌های اشتغالی دولت افزود: در سه ماه اول آغاز به کار این دولت در این حوزه مطالعات زیادی انجام دادیم و در برخی حوزه‌ها که دولت نمی‌توانست عملکرد خوبی داشته باشد بخش خصوصی وارد شد و در 5 ماه اول بیش از 7 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی ابلاغ کرد و این اشتغالزایی مستقیم را به همراه دارد. 

وی با تاکید براینکه در حوزه صنعت خودرو 25 هزار شغل ایجاد کردیم، گفت: بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید 800 هزار بیمه شده اضافه شدند که از این تعداد حداقل 300 هزار بیمه شده جدید هستند و این نشان از افزایش اشتغال است. ربیعی کاهش تورم را عامل اصلی ایجاد اشتغال  دانست و گفت:  آمادگی لازم برای ایجاد 400 هزار شغل در سال جاری را داریم. همچنین برای اجرای طرح «تکاپو» در حال مطالعه استان‌ها هستیم و برای اجرای این طرح و ایجاد اشتغال، 6 استان را مطالعه موردی کردیم و اکنون جواب گرفتیم مثلا در بخش کفش توانستیم ایجاد اشتغال کنیم و توانستیم مانع از بین رفتن 230 هزار شغل در معرض تعطیلی باشیم.  وی با اشاره به اقدامات شورایعالی بیمه گفت: اکنون حدود 12 هزار میلیارد تومان منابع بیمه‌ای در خدمت بیمه است. حدود 6 میلیون نفر در بیمه سلامت ثبت نام کردند که بیشتر آنها حاشیه‌نشین‌های شهری بودند و حدود 5 میلیون نفر صاحب دفترچه شدند.

طرح یکسان‌سازی فعالیت‌های بیمه‌ای را در دست اجرا داریم. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: در راستای ارتقای وضعیت صندوق‌ها نیز اقدامات خوبی را انجام داده‌ایم که ظرف 3 سال، هزار میلیارد تومان آورده به صندوق بازنشستگی مستمری‌بگیران خواهیم آورد که از آورده‌های مردم، منابع بانکی و منابع تامین اجتماعی خواهد بود و از کنار همین منابع صندوق مسکن کارگری نیز آغاز خواهد شد. وی با اشاره به اینکه تاکنون 4 میلیون و 800 هزار دفترچه درمانی داده‌ایم، افزود: بدهی‌های دولت به بیمارستان‌ها تا پایان تیر پرداخت شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها