کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

طلا در پایین ترین حد خود در دو ماه اخیر


کد خبر : ۶۴۱۹دوشنبه، ۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۳:۴۵۲۸۷۷ بازدید

قیمت جهانی طلا در حالی امروز دوشنبه به پایین ترین حد خود در دو ماه اخیر رسیده است که گمانه زنی ها در خصوص افزایش نرخ بهره آمریکا تاثیر زیادی بر رشد ارزش دلار داشته است.

پیش بینی سرمایه گذاران و کارشناسان اقتصادی نسبت به افزایش زودتر از موعد نرخ بهره آمریکا تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار و کاهش تقاضا برای طلا داشته است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز دوشنبه با 0.27 درصد کاهش به کمتر از 1278 دلار رسیده است. قیمت طلا هفته گذشته نیز با افت 0.2 درصدی روبرو شده بود.

برخی مقام های فدرال رزرو آمریکا بر این باورند که با توجه به بهبود اوضاع اقتصادی این کشور زمان مناسبی برای افزایش نرخ بهره فرا رسیده است. در صورتی که فدرال رزرو نرخ بهره را افزایش دهد این برای نخستین بار در ده سال اخیر خواهد بود که چنین اتفاقی می افتد. فدرال رزرو از سال 2008 تاکنون نرخ بهره را نزدیک به صفر نگه داشته است.

چین نیز قصد دارد به زودی بازار بورس شانگهای را برای انجام مبادلات منطقه ای و بین المللی طلا راه اندازی کند. این تصمیم چین با هدف افزایش نقش این کشور در قیمت گذاری طلا انجام خواهد شد. 

ارزش یورو در برابر دلار آمریکا نیز به پایین ترین حد خود در یک سال اخیر رسیده است. تصمیم احتمالی بانک مرکزی اروپا برای اجرای سیاست های انبساطی پولی بیشتر تاثیر زیادی بر افت شدید ارزش یورو داشته است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها