کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

یارانه جامانده‌ها هنوز پرداخت نشده !


کد خبر : ۶۴۱۲دوشنبه، ۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۷:۲۹۲۵۱۶ بازدید

با وجود گذشت 4 ماه از ثبت‌نام دوباره برای دریافت یارانه نقدی همچنان مشکلات دریافت یارانه برای تعدادی از متقاضیان وجود داشته و کسی در سازمان هدفمندی حاضر ...

 با وجود گذشت 4 ماه از ثبت‌نام دوباره برای دریافت یارانه نقدی همچنان مشکلات دریافت یارانه برای تعدادی از متقاضیان وجود داشته و کسی در سازمان هدفمندی حاضر به رفع ابهام نیست، سازمانی که سایت و سخنگو دارد اما انگار ندارد.

درحالی از 20 تا 29 فروردین امسال زمانی برای ثبت‌نام دریافت یارانه تعیین شد و فرم‌های مربوطه در سایت رفاهی قرار گرفت تا متقاضیان با تکمیل آن در فهرست ماهانه دریافت‌کنندگان 45 هزار و 500 تومان قرار گیرند که به مانند اغلب پروژه‌های اینچنینی درنهایت تعدادی ناراضی و دست خالی برگشتند. در عین حال که تعدادی هم ثبت‌نام کردند اما در ادامه یارانه‌ای به حساب آنها واریز نشد. البته در روزهای 30 و 31 فروردین مهلتی برای کسانی که از ثبت‌نام به هر دلیلی جامانده بودند، تعیین شد تا اسامی خود را وارد کرده و از سوی دیگر کسانی که تمایل داشتند می‌توانستند انصراف خود را اعلام کنند.

بر این اساس سازمان هدفمندی‌ یارانه‌ها در اطلاعیه‌ای اعلام کرد همه کسانی که در مرحله دوم اجرای قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها ثبت‌نام کرده و به‌دلیل یکی از وقایع چهارگانه تولد، فوت، ازدواج و طلاق متقاضی دریافت این تغییرات در سامانه رفاهی هستند، می‌توانند با در دست داشتن اسناد و مدارک معتبر با مراجعه به دفاتر پلیس +10 نسبت به ثبت تغییرات اقدام کنند. اما اعمال این تغییرات در حالی بود که از سوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام می‌شد افرادی که به هر دلیلی از ثبت‌نام جامانده و در 30 و 31 فروردین اطلاعات خود را وارد نکرد‌ه‌اند، انصرافی بوده و نمی‌توانند ثبت‌نام کنند و یا در زمان اعمال تغییرات به سایت مراجعه کنند. براین اساس بسیاری از زوج‌های جوان فرصت را از دست رفته دانسته و خود را جزو انصراف‌دهندگان اجباری تلقی کردند اما این در حالی بود که بعدها مشخص شد که نه‌تنها این افراد که هیچگونه ثبت‌نامی انجام نداده بودند بلکه همه کسانی که از خانوارهای خود جامانده و تعداد افراد خانوار با تعداد ثبت شده برابر نیست نیز می‌توانند به فرمانداری‌ها مراجعه کرده و بار دیگر به فهرست یارانه‌بگیران بازگردند. اکنون با گذشت چند ماه از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها هنوز مشکل بسیاری از متقاضیان دریافت یارانه که بخش زیادی از آنها را نه افراد ثروتمند بلکه متوسط یا حتی ضعیفی که دولت بارها نسبت به عدم قطع یارانه آنها تاکید کرده، تشکیل می‌دهند، حل نشده است.

نوبخت: همه یارانه می‌گیرند

درحالی برخی خانوارها نسبت به عدم دریافت یارانه کودکان خود گله‌مندند که چندی پیش محمدباقر نوبخت، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهوری در پاسخ به انتقادی مبنی بر اینکه مسؤولان سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرده‌اند برای پرداخت یارانه متولدان جدید در چند ماه گذشته تاکنون اعتباری ندارند و آنها را فعلا ثبت نام نخواهند کرد، تاکید کرد: اگر این را مسؤولان این سازمان بیان کرده باشند، رد می‌کنم. نوبخت یادآور شد که سازمان هدفمندی یارانه‌ها، اطلاعاتش را براساس رویدادهای چهارگانه تکمیل می‌کند و ما نیز قطعا برای پرداخت یارانه همه آنان اقدام می‌کنیم و مشکلی در این‌باره نداریم اما درست نیست که این اطلاعات هر لحظه دستخوش تغییر شود بلکه باید هر از گاهی اطلاعات دریافتی از خانوارها را دریافت و روزآمد کنیم تا یارانه‌ها متناسب با آن پرداخت شود. نوبخت حتی در پاسخ به این پرسش که آیا معوقه یارانه متولدان جدید نیز پرداخت می‌شود، این اطمینان را داد که قطعا همه مواردی که پیش‌بینی شده و حقی برای خانواده‌ها است پرداخت می‌شود و هیچ حقی ضایع نخواهد شد.

زوج‌های جوان بی‌یارانه ماندند

اما گروه دیگری که از دریافت یارانه جامانده‌اند زوج‌های جوانی هستند که در زمان ثبت نام به دلیل اخبارهای پراکنده تکلیف خود را ندانسته و نتوانستند اعلام نیاز کنند. به گزارش ایسنا، اینان در آن زمان نمی‌دانسته‌اند باید به همراه خانواده‌هایشان ثبت‌نام می‌کردند و فکر می‌کردند که دیگر نمی‌توانند در فهرست متقاضیان دریافت یارانه قرار بگیرند اما پس از اینکه متوجه شدند که باید برای رفع مشکل به فرمانداری مراجعه کنند با وجود اینکه مدت‌هاست خود و همسرشان به عنوان عضو خانواده پدری ثبت‌نام شده‌اند، اما هنوز به حسابشان که قرار بود تا مرداد یارانه واریز شود مبلغی واریز نشده تا بتوانند خود را از خانواده جدا کنند. همچنین مشکل برخی دیگر از افراد حذف شدن از جمع خانوارهایشان بود طوری‌که در مرحله ثبت‌نام تمام اعضا ثبت شده بودند اما هنگام دریافت یارانه برای یک یا دو نفرشان واریز نمی‌شد که با مراجعه توانستند اسامی خود را به جمع خانواده‌هایشان اضافه کنند اما با وجود اینکه به آنها اعلام شده بود که یارانه‌شان همراه یارانه مرداد به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود این اتفاق نیفتاده بود. این در حالی است که در مراجعه این متقاضیان به آنها عنوان شده بود که برای واریز باید منتظر ابلاغیه دولت بمانند.

با این وجود پرس‌وجوی برخی از این موارد از مراکز پلیس +10 نشان داد که ثبت‌نام یارانه کودکان همزمان با دریافت شناسنامه آنها در سازمان ثبت‌احوال انجام می‌شود و نیازی به مراجعه به پلیس +10 نیست. همچنین یارانه کودکان هر زمانی که شروع به واریز شود معوقه آن نیز پرداخت خواهد شد، این در حالی است که درباره سایر اعضای خانواده اینگونه نبوده و با شروع واریز معوقات به متقاضیان تعلق نمی‌گیرد. مورد دیگر مردان چندهمسره هستند که یارانه آنها نیز قرار است در قالب یک خانواده واریز شود. اما برای پیگیری مشکل و حتی به دست آوردن جوابی برای پرسش‌های یادشده، سخنگوی سازمان هدفمندی اظهارنظری نمی‌کند. در عین حال یکی از مسؤولان این سازمان نیز در پاسخ به اینکه مردم پرسش‌های زیادی دارند که بهتر است برای حل مشکلشان مقامی در سازمان به آنها پاسخ دهد، بدون اینکه محتوای پرسش‌ها را بپرسد به ایسنا می‌گوید: پاسخ ابهامات در سایت هدفمندی وجود دارد و نیازی نیست در خبرگزاری‌ها منتشر شود چراکه سایت ما پربازدید‌ترین سایت دنیاست و همه آن را می‌خوانند و از آن مطلع می‌شوند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها