کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

در پایان معاملات امروز بازار سهام


کد خبر : ۶۳۵۹چهارشنبه، ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۶:۴۰۲۰۶۸ بازدید

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز بدون نوسان خاصی در کانال 73 هزار واحد ماندنی شد که در این بازار شرکت‌های ساختمانی بورسی و فرابورسی در وضعیت قرمز قرار گرفتند.

شاخص بورس امروز هم میهمان کانال 73 هزار (73.905 واحد) بود، به طوری که مخابرات ایران مانع از ریزش آن شد.

در ادامه گروه مپنا با توجه به تبدیل دو نیروگاه خود به سیکل ترکیبی طیق قرارداد انجام شده با دولت و احتمال دریافت بخشی از مطالبات به صورت نقدی و بخشی به صورت تهاتر مالیات مورد اقبال سهام‌داران قرار گرفت که این سهم پس از مخابرات بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشت.

همچنین سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی پس از بازگشایی 10 درصد افزایش قیمت داشت و به روند صعودی شاخص کمک کرد.

بر اساس این گزارش در جریان معاملات امروز بورس تهران بیش از 496 میلیون برگ سهم به ارزش تقریبی 141 میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش روز بازار به مرز 335 هزار میلیارد تومان نزدیک شد.

امروز کنتورسازی ایران،‌ سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی، قند هگمتان،‌ کربن، کارخانجات تولیدی شیشه رازی، پلاسکوکار و چرخش‌گر بیشترین افزایش را تجره کردند.

در میان این نمادها، با توجه به تصمیم اخیر دولت با اقدام وزارت نیرو برای نصب پایلوت کنتور هوشمند برق در تهران، زنجان و 4 منطقه استان دیگر سهام مربوطه مورد اقبال سهامداران قرار گرفت تا در این جهت به روند صعودی خود ادامه دهد.

به گزارش فارس، پارس‌ الکتریک، پتروشیمی فارابی، کشت و صنعت پیازفر، سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق،‌صنایع خاک چینی، نبرد آلومینیوم و رادیاتور ایران بیش‌ترین کاهش قیمت را در میان نمادهای بورس اوراق بهادار تهران داشتند.

در جریان معاملات امروز بازار سهام، شرکت‌های ساختمانی بورسی و فرابورسی در وضعیت قرمز قرار گرفتند و در برخی از آنها صف فروش سنگینی تشکیل شد.

در این گروه با وجود نگرانی برخی سهامداران خرد بازار، به زودی فرابورس ایران نماد ثرود (سرمایه‌گذاری مسکن زاینده‌رود) که شرکتی 20 میلیارد تومانی است در بازار برای اولین بار عرضه خواهد کرد.

این شرکت 20 میلیارد تومانی در حالی وارد فرابورس می‌شود که تنها 10 درصد آن یعنی 20 میلیون سهم عرضه خواهد شد؛ در این خصوص برخی سهامداران با گلایه از وضعیت خرید آنلاین در بازار آوردن شرکت کوچک با نماد «ثرود» را به فرابورس به مصلحت کلیت بازار نمی‌دانند چراکه تجربه تلخی از عرضه سهام شرکت‌های کوچک به بازار و سپس انتقال آن به بازار توافقی به دلیل عدم شفافیت و زیان‌دهی وجود دارد.

در فرابورس هم شاخص بدون تغییر خاصی در رقم 806 واحد ماندنی شد که پتروشیمی جم، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، فولاد ارفع و نفت پاسارگاد بیشترین تاثیر منفی را داشتند اما توسعه خدمات بندری سینا، ذوب‌آهن اصفهان، زاگرس و پتروشیمی مارون مورد اقبال سهامداران قرار گرفتند.

همچنین اوراق امتیاز تسهیلات خرید مسکن در برخی نمادها روند افزایشی پیش گرفته شد و به محدوده 94 تا 95 هزار تومان و 96 هزار تومان رسید.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها