کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

حاشیه‌ بازار خودرو جمع می‌شود


کد خبر : ۶۳۲۴دوشنبه، ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۰:۳۱۴۶۶۱ بازدید

رئیس شورای رقابت با تشریح عملکرد شرکت‌های خودروساز پس از مصوبه افزایش قیمت خودرو، گفت: حاشیه‌های بازار خودرو تا یکی دو ماه آینده جمع خواهد شد.

رضا شیوا در پاسخ به این سئوال که خودروسازان تا چه اندازه به ۵ شرط تعیین شده از سوی شورای رقابت پس از صدور مصوبه افزایش قیمت خودرو عمل کرده‌اند؟ اظهارداشت: این شروط در جهت ارتقاء تولید، کیفیت و همچنین کاهش قیمت خودرو تعیین شده بود.

وی ادامه داد: اولین شرط برای خودروسازان این بود که میزان فروش آنها بهبود پیدا کند و در این راستا در حال حاضر سایت فروش اینترنتی شرکت‌های خودروساز باز است و فروش این شرکت‌ها در حال انجام است.

رئیس شورای رقابت تصریح کرد: شرط دیگر در مورد نصب آپشن بر روی خودروها بود به طوری که در گذشته، خریداران مجبور بودند برخی آپشن‌ها را انتخاب و بابت آن پول پرداخت کنند که در شرط شورای رقابت برای خودروسازان، این مسئله مد نظر قرار گرفت و در حال حاضر خریداران به صورت داوطلبانه آپشن‌های نصب شده بر روی خودروها را انتخاب می‌کنند.

شیوا میزان تولید شرکت‌های خودروساز را یکی دیگر از شروط شورای رقابت عنوان کرد و گفت: شورای رقابت معتقد است بازار خودرو در کشور انحصاری و در دست دو شرکت بزرگ خودروساز است که می‌توانند با افزایش یا کاهش میران تولید، با قیمت‌ها بازی کنند و حاشیه بازار ایجاد کنند.

وی اظهار داشت: طبق شرط شورای رقابت، شرکت‌های خودروساز باید میزان تولید خود را افزایش دهند که در حال حاضر با رشد تیراژ تولید، حاشیه بازار خودرو کمرنگ‌ شده و البته شرط ما حذف این بازار حاشیه است.

به گفته رئیس شورای رقابت، در حال حاضر قیمت برخی خودروها حتی از قیمت کارخانه نیز پایین‌تر آمده و پیش‌بینی می‌شود حاشیه بازار خودرو طی یکی، دو ماه آینده جمع شود.

وی اصلاح قرارداد شرکت‌های خودروساز را به عنوان پنجمین شرط شورای رقابت برای خودروسازان عنوان کرد و گفت: قبلاً شکایت‌هایی به شورای رقابت ارائه و عنوان می‌شد که قرارداد خودروسازان، یک قرارداد یک طرفه است که به منظور رعایت حقوق خریداران، اصلاحاتی در قراردادها ایجاد شد و قراردادها دو طرفه شد.

وی ادامه داد: اگر باز هم در مورد قراردادها پیشنهاد اصلاحی وجود داشته باشد، آماده اصلاح این قراردادها هستیم.

شیوا با بیان اینکه ۸۰ درصد شروط شورای رقابت برای خودروسازان عملیاتی شده است، گفت: در حال حاضر مقداری بازار حاشیه خودرو در کشور وجود دارد که امیدواریم این بازار نیز به زودی جمع شود.

وی در مورد تعیین قیمت تندر۹۰ نیز گفت: متأسفانه کارشناسان شورای رقابت درگیر بحث‌های جانبی تعیین قیمت خودرو شده‌اند و تعیین قیمت‌گذاری تندر۹۰ مقداری به تعویق افتاد که قول می‌دهیم قیمت این خودرو نیز به زودی تعیین شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها