کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اموال بابک زنجانی به‌فروش می‌رسد + اظهارات اخیر


کد خبر : ۶۳۱۳دوشنبه، ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۷:۱۹۸۱۰۲ بازدید

ویلای پنج‌هزارمتری در لواسان، هتل‌های بین‌المللی در قشم و کیش، یک واحد آپارتمان چهارمیلیاردی در خیابان ولیعصر، مجتمع تجاری 26 هزارمتری در حوالی پارک‌وی به ارزش ...

بابک زنجانی همچنان در بورس خبرهاست. تا جایی که جای پای او در حاشیه مراسم ختم پدر رییس سازمان بازرسی کل کشور نیز دیده می‌شود. حجت‌الاسلام پورمحمدی، وزیر دادگستری در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران حاضر می‌شود، از پیگیری ویژه این پرونده می‌گوید و از فروش اموال او خبر می‌دهد؛ اموالی که به اذعان وزیرنفت حتی ۴۰درصد از مطالبات وزارت نفت نمی‌شود. به گفته بیژن نامدارزنگنه، فارغ از تاخیر در پرداخت‌ها، اصل بدهی این فرد بیش از هشت‌هزارمیلیاردتومان است. در حالی‌که کل اموال او شاید سه‌هزارمیلیاردتومان هم نشود. 

هرچند در حال حاضر امیدهایی درخصوص اموال و سرمایه بابک زنجانی در خارج از کشور وجود دارد. اگرچه شایعاتی هم مبنی اعلام آمادگی فردی برای پرداخت تمام بدهی‌های بابک زنجانی از خارج از کشور هم مطرح شد و توسط وزیرنفت تکذیب شد. اما با این‌حال پیگیری مسوولان برای فروش اموال او همچنان پابرجاست تا جایی که در آخرین مزایده در اواخر تیرماه سال‌جاری، 27 ملک بابک زنجانی بیش از هزار و 400 میلیاردتومان قیمت‌گذاری شد و آگهی مزایده آن در یکی از روزنامه‌های کشور به چاپ رسید. ویلای پنج‌هزارمتری در لواسان، هتل‌های بین‌المللی در قشم و کیش، یک واحد آپارتمان چهارمیلیاردی در خیابان ولیعصر، مجتمع تجاری 26 هزارمتری در حوالی پارک‌وی به ارزش 260میلیاردتومان، چندین خودرو، مجتمع تجاری به ارزش 140میلیاردتومان در حوالی ونک، مجتمع مسکونی به ارزش 60میلیاردتومان در خیابان باهنر، سه هتل در جزیره کیش به ارزش 230میلیاردتومان و یک هتل نیمه‌ساخته در جزیره قشم به ارزش 140میلیاردتومان از مهم‌ترین اموال بابک زنجانی بود که در این مزایده به معرض فروش گذاشته شد. از سوی دیگر نیز پیش از این باشگاه راه‌آهن که متعلق به شرکت توسعه «هلدینگ سورینت» بود به حمید استیلی فروخته شد. که البته این انتقال، هنوز قطعی نشده است.

دستگیری یک مدیر نفتی

غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، دادستان کل کشور در نشست خبری خود در تاریخ ۲۰مرداد اعلام کرد که در روزهای اخیر یک‌نفر دیگر در ارتباط با پرونده بابک زنجانی دستگیر شده است. این درحالی است که عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در 22مرداد بر تخفیف در مجازات بابک زنجانی در صورت همکاری با دولت و قوه‌قضاییه تاکید کرده و گفته اتهام پرداخت رشوه در پرونده زنجانی وجود دارد که باید به آنها نیز رسیدگی شود. پس از آن خبرها اینگونه می‌رسد که یکی از مدیران باسابقه نفتی که سابقه خدمتش به نفت به بیش از 25سال می‌رسد در بازداشت به‌سر می‌برد.

وی را در دفتر کارش دستگیر می‌کنند. در حالی‌که آنطور که وزیر نفت اخیرا با حضور در برنامه پایش گفته است بابک زنجانی با امضای رییس وقت بانک مرکزی و چند وزیر و نیز با مصوبه کارگروه نفت و دولت، توانسته بیش از دومیلیارددلار پول از کشور خارج و در بانک‌های صوری واریز کند. بنابراین در چنین شرایطی و با وجود اسنادی مبنی بر امضای فروش نفت توسط زنجانی توسط چند وزیر، این سوال ایجاد می‌شود که چگونه یک مدیر نفتی‌ این‌روزها زمان خود را در زندان می‌گذراند؟ چراکه در صورت اجرایی‌شدن این امر با دستور مقامات ارشد دولت احمدی‌نژاد در حال حاضر این وزرا و رییس بانک مرکزی دولت دهم هستند که باید پاسخگوی مشکل فعلی باشند. ضمن آنکه این مدیر نفتی در آن‌روزها به دستور مقامات ارشد خود اقدام به ارایه نفت به بابک زنجانی جهت فروش کرده است که در صورت پاسخگویی به چرایی این امر، پیش از آن باید مقامات ارشد وقت نفت به دستگاه‌های قضایی پاسخگو باشند. این درحالی است که دستگاه قضایی برای بررسی نقش این مدیر نفتی در پرونده بابک زنجانی وقتی جهت رسیدگی اعلام نمی‌کند و به‌صورت مستقیم با ورود به محل کار این مدیر وی را با حکم قضایی بازداشت می‌کنند.


r0riotgdihvzu5w11i1.gif



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها