کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دلار دیگر ارزش سرمایه گذاری کردن ندارد


کد خبر : ۶۳۰۳یکشنبه، ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰:۱۰۲۸۸۱ بازدید

بازار ارز در هفته گذشته شاهد نوسانهای محدود ارزها بویژه دلار با چاشنی کاهش قیمت بود که این امر بیش از پیش از جذابیت دلار برای سفته بازان کاست.

بازار ارز که این روزها با نوسانهای محدود و حرکت دلار در یک بازه قیمتی روبرو است روز شنبه را نیز با تداوم روند کاهشی دلار آغاز کرد که این امر نارضایتی اکثر فعالان غیر رسمی را در پی داشت.

البته فعالان غیر رسمی هفته های آتی را برای دلار افزایشی قلمداد می کنند و معتقد هستند افزایش تقاضای ارز برای واردات در صورت نبودن ارز کافی زمینه ی رشد دلار را فراهم می کند. بازار ارز در آغاز به کار خود در هفته قبل با افت ارزها همراه شد که در این میان پوند انگلیس به علت تضعیف برابریش در برابر دلار در بازارهای جهانی کاهش بیشتری را متحمل شد و ارزشش با افت 30 تومانی به 5260 تومان رسید. 

کاهش دلار در روز شنبه و یکشنبه در حالی بود که میزان تقاضا و سطح معاملات این ارز همچنان کم و افت آن در نظر برخی از فعالان ناشی از نوسانهای طبیعی بازار و در نظر گروهی دیگر ناشی از واریز شدن قسط هشتم توافق ژنو بود، اما به هر روی روند دلار برخلاف پیش بینی ها و افزایش تقاضای دلار به واسطه مسافرت ها و ثبت واردات بود. در معاملات روز یکشنبه ارزش دلار به 3123 تومان و هر پوند و یورو به 5250 و 4205 تومان رسید.

معاملات بازار ارز در روز دوشنبه شاهد نوسانهای محدود و البته افزایشی دلار بود که ارزش این اسکناس سبز را به 3130 تومان رساند.در پایان معاملات روز دوشنبه قیمت یورو بر 4197 تومان و پوند بر 5240 تومان بسته شد.اما از روز سه شنبه بازار ارز با شیب ملایم کاهشی قدری دیگر از ارزها کاست و در نهایت بعد از نوسانهای 5 تا 10 تومانی بر بهای 3123 تومان آرام گرفت.

در روز پنج شنبه قیمت هر یورو و پوند انگلیس بر 4178 و 5225 تومان و هر درهم امارات بر 851 تومان قرار گرفت.

در هفته قبل اظهارات دولت در خصوص سیاستهای ارزی و تغییر نگاه دولت به بازار آزاد قابل توجه بود. 
نهاوندیان رئیس دفتر ریاست جمهوری با بیان اینکه سیاست اصلی دولت حرکت آرام و تدریجی به سمت تک نرخی شدن ارز است، افزود به تازگی پیشنهاد رسمیت بخشی به بازار آزاد ارز مورد بررسی قرار گرفته که با تصویب آن خرید و فروش با نرخ ارز آزاد غیر قانونی نیست و این در شرایطی است که تا قبل از آن نرخهای این بازار مورد تأئید بسیاری از مسئولان نبود.

حال باید دید با آرام شدن بازار ارز و کنترل موفق بانک مرکزی بر این بازار قیمت دیگر کالاها و محصولات نیز به مانند طلا و سکه پایین خواهد آمد یا نه.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها