کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

برآیندهای کاهشی و افزایشی طلا


کد خبر : ۶۲۸۹شنبه، ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۵:۴۶۲۳۸۱ بازدید

افت و خیزهای طلا در هفته گذشته و ماندگاری آن بر بالای مرز 1300 دلار به کاهش حدوداً 5 دلاری اونس طلا ختم شد.

بازار طلا در هفته گذشته با شیب ملایم افزایشی و کاهشی به یک ثبات نسبی دست یافته بود و حتی نوسانات روز پنج شنبه در این امر خللی وارد نکرد اما در روز جمعه انتشار آمار مثبت از اقتصاد آمریکا و تقویت دلار اونس را به زیر مرز 1300 دلار کشاند که بازهم تنش های بین المللی و نگرانیهای ژئوپلیتیک زمینه رشد این فلز طلایی را فراهم کرد و با افزایش بیش از 8 دلاری به 1305 دلار و 50 سنت رسید اما با این وجود 0.4 درصد افت را در هفته گذشته به ثبت رساند.

هفته گذشته در حالی برای بازارهای جهانی طلا آغاز شد که دو عامل افزایش شاخصهای سهام و خروج سرمایه از بزرگترین صندوق سرمایه گذاری طلا در جهان قیمت طلا را تاحدودی کاهش داد و اونس با افت 1 دلاری بر 1309 دلار و 10 سنت قرار گرفت. 

براساس این گزارش، بازار تهران روز شنبه را با بهره گیری از روند اونس و علی رغم کاهش دلار داخل با افزایش آغاز کرد و ارزش هر مثقال طلا تا سطح 425 هزار تومان بالا آورد که تداوم روند کاهشی دلار در روز یکشنبه با وجود ثبات طلای جهانی این نرخ را تبدیل به 424 هزار تومان کرد.

در روز دوشنبه افت نسبی اونس با وجود افزایش ارزش دلار زمینه کاهش 1 هزار تومانی هر مثقال طلا را در بازار تهران فراهم کرد.

اونس جهانی در روز سه شنبه تغییر خاصی را تجربه نکرد و تنها 1 دلار افزایش یافت که در روز چهارشنبه با افزایش 0.3 درصدی در پی نگرانی سرمایه گذاران بین المللی نسبت به وضعیت آلمان و منطقه یورو و ادامه تنش ها در اوکراین مواجه شد.

گزارش سایت طلا می افزاید، قیمت طلا در روز چهارشنبه تحت تأثیر داده های اقتصادی از آمریکا که کمی بدتر از انتظارها بود با رشد مواجه شد اما تقویت ارزش دلار و ادامه احیای اقتصاد ایالات متحده مانع از افزایش بیشتر قیمتها شد و اونس بر 1312 دلار قرار گرفت.

همزمانی افزایش نسبی طلا در سطح جهانی با افت دلار داخل ارزش هر مثقال طلا را در روز سه شنبه با رشد اندک 500 تومانی به 423 هزار و 500 تومان رساند که در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه نیز بر همین بها ثابت ماند.

در روز پنج شنبه اونس افت و خیز بیشتری را شاهد بود. در این روز آمار میزان مطالبات حقوق بیکاری در آمریکا که نشان دهنده افزایش غیر قابل انتظار بود اونس را تا نزدیکی 1320 دلار بالا برد اما انتشار تولید ناخالص اتحادیه اروپا که برای سه ماه دوم سال 2014 میلادی صفرشد، این میزان رشد را از اونس گرفت و طلای جهانی برای دومین روز بر بهای 1312 دلار تثبیت شد.

در روز جمعه در ابتدا انتشار آمار مثبت از اقتصاد آمریکا و تقویت دلار به شدت از اونس کاست و ارزش این فلز طلایی را تا سطح 1294 دلار به عقب راند اما تشدید اختلافات روسیه و اوکراین و حمله ارتش اوکراین به کاروان کمک های انسان دوستانه روسیه سبب بازگشت طلا بر بالای مرز 1300 دلار و تثبیت اونس بر بهای 1305 دلار و 50 سنت شد که البته این رشد از کاهش بیش از 0.4 درصدی طلا در هفته گذشته جلوگیری نکرد.

گفتنی است، گر چه طلا متأثر از عواملی همچون وضعیت منفی اقتصاد منطقه یورو، انتشار آمار افزایش مطالبات حقوق بیکاری در آمریکا، کاهش اعتبارات بانکی در چین و تنش های بین المللی با افزایش تقاضا روبرو و بر بالای مرز 1300 دلار تثبیت شد، اما گزارش شورای جهانی طلا که حاکی از افت 16 درصدی تقاضای طلا در سه ماه دوم سال 2014 میلادی به خصوص در هند و چین داشت در نظر برخی از کارشناسان چشم اندازی منفی ایجاد و معتقد هستند روند صعودی طلا در بلند مدت بعید به نظر می رسد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها