کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رمزگشایی دوشنبه روحانی توسط دکتر روحانی


کد خبر : ۶۲۶۶پنجشنبه، ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۴:۵۵۱۷۶۱۶ بازدید

سکوت نخواهم کرد ...

 دیگر لازم نیست برای رمزگشایی از صحبت‌های روز دوشنبه رئیس‌جمهور در جمع سفرا و نمايندگان كشورمان تلاش شود چراکه دکتر حسن روحانی دیروز با یک جمله به تمام سوالات و ابهامات پاسخ داد: «در برابر تخریبگران سکوت نمی‌کنیم.»

این همان پاسخی بود که رسانه‌ها از عصر دوشنبه به‌دنبال یافتنش بودند. برخی رسانه‌ها غرض‌ورزانه چنین تحلیل کردند که رئیس‌جمهور به‌دلیل عصبانیت از نرسیدن به نتیجه مطلوب در مذاکرات هسته‌ای اینچنین با منتقدان برخورد کرده و خواستند تا چهره‌ای غیرمنطقی از رئیس‌جمهور به مخاطبان خود ارائه دهند اما رسانه‌های میانه‌رو که خود را در موفقیت یا شکست احتمالی هرموضوعی  با دولت سهیم می‌دانستند به‌زودی متوجه منظور روحانی شدند.  دیروز در جلسه هیات دولت دکتر حسن روحانی اظهاراتی داشت که مانند همیشه محکم بود تا شاید این قدرت بیان فرمان ایستی باشد برای تندروهایی که نمی‌توانند محبوبیت رئیس‌جمهور و دولت که هر روز بیش از گذشته می‌شود را تحمل کنند. نکته قابل توجه در سخنان دیروز رئیس‌جمهور اشاره به اتاق عملیاتی بود که برخی بعد از اتاق فکر به آن وارد شده‌اند. ویژگی این گروه بدین نحو است که به گفته رئیس‌جمهور، نه مخالف و نه موافق دولت هستند و تنها به دروغگویی و اتهام‌زنی مشغولند.

 دولت پرچمدار انتقاد است

رئیس‌جمهوری با تأکید بر اینکه دولت یازدهم پرچمدار انتقاد است و هیچ‌کس قادر نیست این پرچم را پایین بیاورد، گفت: مخاطب من در جمله و کلمه‌ای که در وزارت امورخارجه بیان کردم نقطه مقابل «شیردل» بود، نه منتقدین و مخالفین. حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیأت دولت افزود: مخاطب من کسانی بودند که صرفاً به‌دنبال تخریب و کارشکنی هستند و مدتی است که از اتاق فکر به اتاق عملیاتی وارد شده‌اند و بدانند که در برابر تخریبگران سکوت نمی‌کنیم. وی ادامه داد: براساس آموزه‌های قرآن، زیر بار ظلم و فشار نمی‌رویم و آنهایی که می‌خواهند به انتخاب مردم و منافع ملی به دلایلی پشت کنند باید بدانند که نظام نیز با آنها صریح سخن خواهد گفت. رئیس‌جمهوری تصریح کرد: همیشه باید بهترین واژه‌ها را برگزینیم و واژه‌هایمان باید بازدارنده باشد. بر این باور هستیم حتی در برابر تخریب‌کنندگان هم باید از واژه‌های احسن استفاده کرده و بهترین قالب‌ها را برگزینیم. روحانی همچنین گفت: اما در عین حال افرادی که بخواهند در مسیر توسعه کشور معضلی بیافرینند، فکر می‌کنم همین موضع‌گیری‌های مقطعی برایشان کافی باشد تا بدانند که از اقدامات آنها مطلع بوده و در مقابل آنها سکوت نخواهیم کرد. وی بر ضرورت سعه‌صدر لازم در اداره کشور تاکید کرد و افزود: گروه و اقلیتی وجود دارند که نه منتقد و نه مخالف دولت هستند و در 9 -10 ماه گذشته، مشغول کارشکنی، اتهامات ناروا و دروغ‌پراکنی هستند که البته دولت در مقابل آنها هم صبر و تحمل کرده و باز هم این کار را ادامه خواهد داد. رئیس‌جمهوری تصریح کرد: امروز به جایی رسیده‌ایم که برای حفظ منافع ملی و رفع معضلات و توسعه کشور اگر ببینیم، گروه و اقلیتی در گوشه و کنار از اتاق فکر خارج شده و وارد اتاق عملیاتی شده‌اند، باید بدانند که دولت هم از اقدامات آنها آگاه است و هم در این زمینه جملات متناسب با تخریب آنها را به‌کار خواهد برد. روحانی همچنین با بیان اینکه در یکی، دو روز گذشته عده‌ای هیاهو و سروصدا به راه انداختند، اظهار کرد: به دوستان و اعضای دولت می‌گویم بعضی اوقات باید شرایطی پیش بیاید تا همه هر چه در دل دارند، بیرون بریزند و در چنین شرایطی می‌توان رسانه‌ها، یاران ضعیف و قوی، موافقین و مخالفین واقعی را بهتر شناخت.  

 درخواست روحاني از سازمان‌هاي مردم‌نهاد 

رئيس‌جمهور از سازمان‌هاي مردم‌نهاد خواست كه «دولت‌ستيز» و «دولت‌ساخته» نباشند. حسن روحاني در نخستين همايش ملي سازمان‌هاي مردم‌نهاد با بيان اينكه امروز، روز بسيار خوبي براي اينجانب، هيات وزيران و وزارت كشور است كه در اين جمع حضور يافته‌ايم تا نظرات نمايندگان سازمان‌هاي مردم‌نهاد را گوش دهيم، گفت: دولت‌ها در دوران كهن وظايف بسيار محدودي داشتند. به گفته وي، اساس تشكل سازمان‌هاي مردم‌نهاد فرهنگي و اجتماعي است و در اين بين سياست به پاي احزاب گذاشته مي‌شود و سمن‌ها يعني نيروهاي داوطلب فعال و غيرسياسي. رئيس‌جمهور با بيان اين مطلب كه اين دولت تشكل‌هاي مردمي و سازمان‌هاي مردم‌نهاد را تهديد نمي‌بيند و حتما به عنوان فرصت تلقي مي‌كند، گفت: دولت معتقد است براي توسعه كشور نيازمند يك جامعه قدرتمند بوده و جامعه قدرتمند نيازمند به مشاركت بيشتر مردم است و هرچقدر مشاركت مردم تسهيل شود جامعه و دولت قوي‌تر و قدرتمندتر مي‌شود. روحانی با بيان اينكه براي مبارزه با آسيب‌هاي اجتماعي نيازمند سمن‌ها هستيم، به موفقيت‌هاي شهر تبريز و تاثير سازمان‌هاي مردم‌نهاد براي مقابله با موضوع تكدي‌گري در اين شهر اشاره كرد و گفت: دولت به تنهايي قادر نيست با فقر و نابرابري و انواع آسيب‌هايي كه خانواده‌ها و استحكام خانواده‌ها را تهديد مي‌كند، مقابله كند و ما راهي نداريم جز اينكه سازمان‌هاي مردم‌نهاد وارد عمل شوند. روحاني ادامه داد: البته بايد سازمان‌هاي مردم نهاد بايد با دولت در تعامل باشند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها