کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

روحانی خطاب به منتقدان : بروید به جهنم!


کد خبر : ۶۲۲۱سه شنبه، ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۹:۱۴۱۰۴۷۳ بازدید

همین چند وقت پیش بود که گفت نمی‌توان با زور و شلاق مردم را به بهشت برد. حالا حسن روحانی در یک سخنرانی، منتقدان ...

گروه سیاسی: همین چند وقت پیش بود که گفت نمی‌توان با زور و شلاق مردم را به بهشت برد. حالا حسن روحانی در یک سخنرانی، منتقدان خود را به جهنم دعوت کرده است! حسن روحانی، رئیس‌جمهور صبح دیروز در همایش سالانه سفرا و نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور که با حضور محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه برگزار شد، از منتقدان عملکرد تیم مذاکره کننده هسته‌ای بشدت انتقاد کرد.

روحانی با بیان اینکه عده‌ای در داخل تعامل هراسی را مطرح و در خارج هم برخی ایران هراسی می‌کنند، تاکید کرد: سیاست‌ خارجی دکترین مستقل ندارد بلکه جزئی از سیاست‌ ملی است؛ عده‌ای شعار سیاسی می‌دهند اما بزدل سیاسی‌ هستند، هر وقت مذاکره می‌شود، می‌گویند می‌لرزیم؛ به جهنم، بروید جای گرم که نلرزید، خدا شما را ترسو و لرزان آفریده است. این اظهارات روحانی درحالی است که قرار بود امسال فضای اتهام افکنی و برچسب زنی علیه منتقدان و مخالفان نباشد. وی در ادامه دیپلمات‌های ایران را از دیپلمات‌های برتر جهانی دانست و افزود: در مذاکرات مبنای ایران، خواست ملت است، آنچه مردم از ما خواسته یا خواهند خواست را با شهامت دنبال می‌کنیم؛ اگر دچار محاسبه غلط شویم به پیروزی نمی‌رسیم. او در ادامه گفت: این دولت اهل شعار نیست اهل عمل است؛‌ ما شعور می‌خواهیم به جای شعار، تدبیر می‌خواهیم به جای تصمیمات یک شبه و ما قادریم مشکلاتمان را حل کنیم که یک نمونه آن توافق ژنو بود. وی افزود: یک قدم مهمی در این توافق برداشته شد که هم اصل غنی‌سازی در ایران پذیرفته شد و هم حق غنی‌سازی ما در چارچوب نیاز منطقی پذیرفته شد و اینکه بعد از دوران کوتاهی، ایران تفاوتی با دیگر کشورهای عضوان پی تی نداشته باشد.

روحانی در ادامه خاطرنشان کرد: ما شعار نمی‌دهیم و می‌خواهیم یک روابط صمیمانه و برد - برد داشته باشیم؛ باید چهره جمهوری اسلامی ایران را که در سالیان گذشته به ناروا منحرف، مشوش و مشوه جلوه دادند، این چهره را بگردانیم و چهره واقعی را به دنیا معرفی کنیم. ما می‌خواهیم با همه آنهایی که می‌خواهند با ما رفتار خوب داشته باشند، مسائل‌مان را حل کنیم و حتی آنهایی که سالیان دراز با ما در تخاصم بودند، اگر در برابر حقوق ملت ما سر فرود بیاورند، حتما تنش‌ها را کاهش می‌دهیم و اگر اطمینان پیدا کنیم که منافع ما تضمین است، روابط را عادی خواهیم کرد و تنها خط قرمز ما منافع ملی است. وی با بیان اینکه ما به دنبال برد - باخت نیستیم، گفت: برخی به بنده می‌گویند سر طرف مقابل را کلاه بگذاریم اما این دوران تمام شده که کسی بتواند سر دیگری را کلاه بگذارد. برخی حرف‌های قشنگی می‌زنند و شعار می‌دهند اما برای یک قرن، نیم قرن پیش است و آنها از تاریخ عقب هستند. رئیس‌جمهور ادامه داد: در طرف مقابل عده‌ای هستند که حتی بعد از توافق نهایی بگویند ما جلوی ایران را گرفتیم و ایران را مهار کردیم اما دیگر این دنیا تمام شده و آنها نیز در 50 سال پیش هستند؛‌ تنها در داخل کشور نیست که عده‌ای در 50 سال پیش هستند، آنها هم در 50 سال پیش زندگی می‌کنند. روحانی همچنین در این سخنرانی از محمدجواد ظریف تشکر کرد.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها