کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

فقط 50 میلیون دلار از بدهی زنجانی زنده شد


کد خبر : ۶۲۰۴دوشنبه، ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۰:۲۸۲۸۸۹ بازدید

شرکت ملی نفت ایران با رد دریافت دو دکل حفاری بابک زنجانی به‌ازای بدهی نفتی این فرد از پرداخت فقط 50 میلیون دلار از بدهی‌های زنجانی خبر داد.

محمد ناصری؛ سخنگوی شرکت ملی نفت ایران درباره تحویل دو دکل حفاری "بابک مرتضی زنجانی" به‌ارزش حدود 600 تا 700 میلیون یورو توسط شرکت پتروپارس تأکید کرد: این خبر درست نیست.

وی توضیح داد: قرار بود آقای زنجانی در ساخت یک دکل حفاری مشارکت داشته باشد، بر همین اساس، وی بخشی از پول دکل مورد نظر را پرداخت کرد اما بعد از پرداخت پول به‌دلیل بازداشت شدنش کار ساخت دکل متوقف شد.

سخنگوی شرکت ملی نفت ایران با اشاره به اینکه پیش‌پرداختی که زنجانی برای ساخت این دکل پرداخت کرد، 50 میلیون دلار بود گفت: این مبلغ از حسابی که بابک زنجانی برای ساخت دکل حفاری به آن پول واریز کرده بود، برداشت شد و در اختیار شرکت پتروایران قرار گرفت؛ در واقع این رقم از بدهی‌های بابک زنجانی زنده شد.

ناصری با تأکید بر اینکه شرکت پتروایران یک شرکت خصوصی است و ارتباطی با شرکت ملی نفت ایران ندارد، در پاسخ به این سؤال که چرا این مبلغ در اختیار پتروایران قرار گرفته است، گفت: شاید ایران پترو از شرکت نفت و یا از شخص زنجانی طلب داشته که این پول در اختیار آن قرار گرفت.

حمید حسینی؛ خزانه‌دار اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه رقم بدهی بابک زنجانی حدود 2.7 یا 2.8 میلیارد یورو بود گفت: با تحویل دو دستگاه دکل حفاری دریایی متعلق به زنجانی به‌قیمت 600 تا 700 میلیون یورو به شرکت شرکت پتروپارس، این رقم، از بدهی‌های این فرد کسر شد.

البته میرباقری؛ مدیر پیگیری پروژه‌های پتروپارس با تأکید بر اینکه شرکت پتروپارس هیچ‌گونه خرید دکل حفاری نداشته است گفت: تمام مراودات بابک زنجانی با شرکت نیکو بود، البته شاید به‌دلیل اینکه مالکیت شرکت پتروپارس با نیکو است شبهه تحویل دو دکل دریایی زنجانی به پتروپارس ایجاد شده است. در حال حاضر شرکت پتروپارس مالکیت هیچ دکلی را ندارد و همه دکلهایی که در اختیار این شرکت مانند دکل سحر1 و 2، آبان و یک دکل هندی است، اجاره‌ای است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها