کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

این هواپیما برای دومین بار است که سقوط می کند


کد خبر : ۶۱۸۹یکشنبه، ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰:۲۹۱۶۴۷۸ بازدید

این هواپیما که از روی مدل آنتونوف 140 روسی ساخته شده پیش از این نیز یک بار سابقه سقوط در سال 2009 میلادی را با کشته شدن همه پنج ...
این هواپیما برای دومین بار است که سقوط می کنداین هواپیما برای دومین بار است که سقوط می کند

هواپیمایی که امروز در تهران سقوط کرده از نوع ایران 140 و ساخت داخل و مهندسی شده از سوی شرکت هسا بوده است. این هواپیما که از روی مدل آنتونوف 140 روسی ساخته شده پیش از این نیز یک بار سابقه سقوط در سال 2009 میلادی را با کشته شدن همه پنج سرنشین را ثبت کرده است.

این هواپیما که برای استفاده مسافربری منطقه‌ای در سطح کوچک ساخته شده، قابلیت حمل و جابجایی 35 تا 100 نفر را دارد که در سقوط صبح امروز 48 مسافر را حمل می‌کرده است.

این نوع هواپیما در دو گروه جت و توربو ساخته می‌شود که از سال 1387 رسما ساخت و تولید آن در ایران استارت خورده و همچنین بناست نوع جدیدتر از آن نیز مورد استفاده و ساخت قرار گیرد.

همچنین شرکت هواپیمایی هواپیمای سقوط کرده نیز مربوط به صنایع هواپیماسازی ایران (هسا) می‌شود که جزو یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های هواپیمایی ایران است.

این شرکت که بیشتر در حوزه خدمات مهندسی و فنی هواپیمایی فعالیت می‌کند پروازهایی را نیز در نقاط مختلف کشور و بیشتر در برد محدود مدیریت می‌کند.

طراحی و ساخت و مونتاژ بالگرد، هواپیماهای نظامی و آموزشی، هواپیماهای بدون سرنشین و هواپیماهای مسافربری جز و اصلی‌ترین فعالیت‌های شرکت هساست که در کنار آن خدمات مهندسی، فنی و تجهیزاتی هواپیماهای فعال در کشور را نیز شامل می‌شود.

صبح امروز یک فروند هواپیمای ایران 140 متعلق به شرکت هسا پس از بلند شدن از باند فرودگاه مهرآباد درحوالی ورزشگاه آزادی سقوط کرد.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی این هواپیما 48 سرنشین داشته که تعدادی از آنها به دلیل مجروحیت به بیمارستان انتقال پیدا کرده‌اند.

هنوز علت اصلی سقوط این هواپیما اعلام نشده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها