کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

افزایش بیشتر قیمت طلا در هفته جاری


کد خبر : ۶۱۸۳یکشنبه، ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۹:۲۸۲۴۸۴ بازدید

بروز نگرانی‌های ژئوپلیتیکی و مجموعه آمار اقتصادی که در چین، اروپا و آمریکا منتشر خواهند شد، هفته جاری در مرکز توجه بازار طلا خواهند بود.

هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر در بازار کامکس نیویورک روز جمعه با اندکی کاهش به 1311 دلار رسید اما 1.25 درصد در یک هفته گذشته صعود داشت.

در نظرسنجی طلای هفتگی کیتکو، 18 نفر افزایش، شش نفر کاهش و سه نفر ثابت ماندن قیمت طلا را پیش بینی کردند. شرکت کنندگان در این نظرسنجی شامل معامله‌گران طلا، بانک‌های سرمایه گذاری، معامله‌گران معاملات آتی و تحلیلگران چارت فنی هستند.

قیمت‌های طلا هفته گذشته تحت تاثیر موضوعات ژئوپلیتیکی افزایش یافت که با خبر استقرار نیروهای نظامی روسیه در مرزهای اوکراین آغاز شد. قیمت‌های طلا روز پنج شنبه پس از موافقت باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا با حمله نظامی علیه نیروهای داعش در عراق به بالاترین سطح در سه هفته گذشته صعود کرد. همچنین شکسته شدن آتش بس موقت میان رژیم صهیونیستی و حماس نیز بی‌تاثیر نبود. بی‌ثباتی جئوپلیتیکی یکی از عوامل تاثیرگذار در تقویت قیمتهای طلا است که پناهگاه مطمئن سرمایه در شرایط بحران‌های سیاسی و اقتصادی به شمار می‌رود.

با وجود اینکه ناظران بازار طلا معتقدند این فلز گرانبها به دلیل تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی روند صعود را حفظ خواهد کرد اما همه نسبت به اینکه قیمت‌های طلا بالا باقی خواهد ماند، متقاعد نشده اند و به ضعیف ماندن عوامل بنیادین طلا به عنوان دلیل اشاره می‌کنند.

تحلیلگران زیادی تلاش کرده اند جهت قیمت طلا را پیش بینی کنند اما پس از کاهش 28 درصدی قیمت طلا در سال گذشته که بزرگترین سقوط این فلز در سه دهه گذشته بود، از ابتدای امسال تاکنون با عملکرد بهتر طلا نسبت به دارایی‌های دیگر سردرگم شده اند.

آمار اقتصادی که هفته جاری منتشر خواهند شد نیز ممکن است بر جهت حرکت قیمت طلا تاثیر بگذارند. گزارش‌های مهمی از سوی چین، اروپا و آمریکا در هفته جاری منتشر خواهد شد.

قیمت‌های طلا بیش از هفت درصد از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون رشد کرده اما بیشتر این رشد در سه ماهه اول صورت گرفته است. این فلز گرانبها در ماه ژوییه 3.4 درصد کاهش یافت که بزرگ‌ترین کاهش ماهانه در سال 2014 بوده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها