کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پر بازده ترین و کم بازده ترین صنایع بورس را بشناسید


کد خبر : ۶۱۷۴شنبه، ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۱:۵۳۴۵۹۲ بازدید

با حرکت آرام و کسل کننده بورس در هفته گذشته سهامداران حقیقی نسبت به فروش سهام خود اقدام کرده و سهام شرکتها با افت قیمت مواجه شدند به طوری که ...

معاملات هفته گذشته بورس تهران در حالی پایان یافت که شاخص کل بورس تهران به بازدهی منفی خود ادامه داد و از 74 هزار و 997 واحد در اولین روز معاملاتی هفته گذشته به 74 هزار و 613 واحد رسید.

 با حرکت آرام و کسل کننده بورس در هفته گذشته سهامداران حقیقی نسبت به فروش سهام خود اقدام کرده و سهام شرکتها با افت قیمت مواجه شدند به طوری که در هفته گذشته تعداد صنایع با بازدهی منفی افزایش پیدا کرد و به 22 صنعت رسید.در این میان صنعت انتشار و چاپ بازدهی مثبت بیش از 32 درصدی را به دست آورد و عنوان پربازده ترین صنعت از میان سایر صنایع بورسی را از آن خود کرد.پس از آن صنعت دستگاه ها و وسایل ارتباطی با بازدهی مثبت بیش از 12 درصدی و صنعت ابزار پزشکی با بازدهی 8 درصدی رتبه های دوم و سوم پر بازده ترین های هفته را در اختیار گرفتند.

خدمات فنی و مهندسی،سایر محصولات کانی غیرفلزی،حمل و نقل و انبارداری،منسوجات،سایر ماشین آلات و دستگاه های برقی،لاستیک و پلاستیک،شرکتهای چند رشته ای صنعتی،محصولات شیمیایی،ماشین آلات و تجهیزات و فرآورده های نفتی از صنایعی بودند که بازدهی مثبت ناچیزی را در هفته گذشته کسب کردند.این در حالی است که صنایعی همچون استخراج ذغال سنگ،سایر واسطه گری های مالی و خودرو و ساخت قطعات از کسب بازدهی مثبت بی نصیب مانده و با تحقق بازدهی منفی بیش از چهار درصدی رتبه های اول تا سوم کم بازده ترین صنایع را به خود اختصاص دادند.

پس از آن، صنعت محصولات چوبی،کشاورزی و دامپروری و بانکها با تحقق بازدهی منفی بیش از 3 درصدی در مقام های بعدی جای گرفتند.واسطه گری های مالی،استخراج سایر معادن،املاک و مستغلات و محصولات غذایی از صنایع با بازدهی منفی 2 درصدی در هفته گذشته بودند.

در این میان صنایع ارتباطات رادیویی،فلزات اساسی،کاشی و سرامیک،سیمان،قند و شکر و رایانه از صنایع با بازدهی منفی یک درصدی در هفته گذشته بودند؛علاوه بر این صنایعی همچون استخراج کانه های فلزی،سرمایه گذاری ها،مواد و محصولات دارویی، دباغی و پرداخت چرم و محصولات کاغذی و ساخت محصولات فلزی از صنایع با بازدهی منفی در هفته معاملاتی گذشته بودند.

همچنین در هفته گذشته رتبه نخست نقدشونده ترین سهام به شرکت های سرمایه گذاری مسکن تهران، سرمایه گذاری خوارزمی و نیز سرمایه گذاری توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه اعطا شد و در مقابل آن شرکت های سیمان دورود، سیمان اصفهان و نورد آلومینیوم در انتهای جدول رتبه بندی شرکت ها از نظر نقدشونده ترین سهام قرار گرفتند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها