کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دلالان وام 20 ميلياردي را 30 روزه تقديم‌ شما مي‌كنند!


کد خبر : ۵۹۹۳چهارشنبه، ۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۹:۰۹۴۵۶۶ بازدید

اين روزها اكثر جوانان دم بخت از عدم پرداخت وام چند ميليون توماني‌ آن هم با اخذ مدارك سنگين گلايه دارند و بانك مركزي نيز نداشتن بودجه بانك‌ها را علت اين موضوع مي‌داند اما در همين نزديكي شركت‌هايي ...

اين روزها اكثر جوانان دم بخت از عدم پرداخت وام چند ميليون توماني‌ آن هم با اخذ مدارك سنگين گلايه دارند و بانك مركزي نيز نداشتن بودجه بانك‌ها را علت اين موضوع مي‌داند اما در همين نزديكي شركت‌هايي هستند كه مي‌توانند از 2 تا 20 ميليارد تومان براي شما يك ماهه وام ‌ مي‌گيرند. 

شبكه بانكي پولي در بساط ندارد و همه بانك‌ها تا بي‌نهايت وام داده‌اند و ديگر توان وام دهي ندارند. اين جملاتي است كه مسئولان بانكي كشور براي پرداخت نكردن وام ازدواج و ساير وام‌هاي خرد و كلان به مردم و رسانه‌ها مي‌گويند. 

اما واقعا بانك‌ها آهي در بساط ندارند؟شبكه بانكي با وضعيت اسفناكي كه مسئولان از آن ترسيم و توصيف مي‌كنند، پس چرا اعلام ورشكستگي نمي‌كنند؟!اين روزها گرفتن وام ناقابل 2  تا 10 ميليون توماني براي خيلي از مردم تبديل به آرزو شده است. وام ازدواج و كالا از جمله اين موارد به شمار مي‌رود.

اما در همين شرايط اسفناك بانك‌ها‌ به بهانه‌هايي چون نبود بودجه و منابع مطرح مي‌شود‌، شركت‌هاي دلال و واسطه به راحتي مي‌توانند براي شما وام 2 تا 20 ميليارد توماني تهيه كنند. البته بايد به شكل‌هاي مختلف دريافت وام‌هاي كلان در چند سال اخير اشاره كرد. طرح بنگاه‌هاي زود‌بازده كه با هدف رونق توليد و اشتغال در دولت قبل ارائه شده بود، برعكس عمل كرد و خود عاملي به ضد توليد و خالي كردن خزانه بانك‌ها و نيز افزايش حجم نقدينگي تبديل شد. 

اين طرح بسياري از بانك‌ها را درگير كرد و حتي در درون كابينه دولت نهم نيز به تنش ميان رئيس كل اسبق بانك مركزي و وزير وقت كار انجاميد. در نهايت نيز اين طرح عقيم ماند. 

حتي در برخي مواقع مورد داشتيم كه برخي از مسئولان درصدد نوشتن طرح‌هايي براي پس ندادن وام بودند! «نقل از مشاور وزير»‌اين مسائل سبب شده كه اكنون بانك‌هاي دولتي وام ازدواج، كالا و خودرو را متوقف كنند و بانك‌هاي خصوصي نيز اصلاً دور اين وام‌ها نمي‌چرخند چراكه به گفته خودشان صرفه ندارد و فقط دردسر دارد.  متأسفانه به گفته يكي از مديران فعلي بانك‌هاي دولتي در حوزه وام و معوقات بانكي دولت بزرگ‌ترين بدهكار به سه بانك بزرگ است. اين يعني دادن وام بدون حساب و كتاب به شركت‌هاي زيان‌ده يا در حال ركود دولتي كه اكنون توان بازپرداخت را ندارند. 

اما در همين شرايط بد بانك مي‌داند كه بدون دادن وام و گرفتن سود در كنار فعاليت عمراني و مالي نمي‌تواند دوام بياورد. براي همين بسياري از بانك‌ها دادن وام كلان و ميلياردي را راحت‌تر انجام مي‌دهند، چراكه هم دردسر كمتري دارد و هم سود بيشتري. 

براي همين است كه شركت‌هاي دلالي اكنون به راحتي در حوزه وام گرفتن فعال هستند و شما با داشتن ملك، سند كارخانه و حتي طلا و جواهرات به راحتي در يك هفته تا يك ماه وام 2 تا 20 ميليارد توماني دريافت كنيد. اين را شركت‌هاي دلال پول براي شما انجام مي‌دهند اما با شرايط و سود بسيار بالا كه از عهده هر كسي برنمي‌آيد. 

شرايط وام شركت‌هاي دلال چيست؟

به گزارش «جوان» به گفته مسئول پشت خط تلفن شركت واسطه كه تبليغ وام 2 تا 20 ميلياردي كرده است، پاسخگوي سؤالات ما بود، شرط اخذ وام داشتن سند ملكي با پايان كار است و نرخ سود اين وام ۲۷ درصد است. يعني 5 درصد از نرخ مصوب شوراي پول و اعتبار هم بالاتر است.(!)
وي ادامه مي‌دهد:‌20 درصد هم سود كارمزد صاحب مصوبه بانكي است كه زمان دريافت وامش فرا رسيده است.

  فرد پشت خط اين شركت واسط وام، يعني  نوع وام را مضاربه‌اي اعلام مي‌كند و مي‌گويد: اگر خواهان اقساطي بودن وام باشيد دريافت وام با نرخ تنزيل ۲۰ درصد امكان‌پذير است. وي مدت بازپرداخت وام را ۳۶ ماهه بيان مي‌كند و مي‌گويد سهم شركت از تأمين وام، يك درصد از ۲۰ كارمزد‌ مصوبه است. 

مثلاً اگر شما يك ميليارد تومان وام مي‌خواهيد بايد 10 ميليون تومان به شركت مذكور پرداخت كنيد. وي مدت زمان اخذ وام را يك ماه بيان مي‌كند و مي‌گويد: براي ما فرقي نمي‌كند كه چه بانكي باشد هر بانكي كه موعد صاحب مصوبه وام برسد چه دولتي و چه خصوصي، وام دريافت مي‌شود.  حساب كنيد تا 20 ميليارد تومان شما به راحتي با همكاري يك شركت واسط مي‌توانيد از شبكه بانكي وام دريافت كنيد. 

البته بايد 27 درصد سود بانك را بپردازيد و 20 درصد هم به صاحب مصوبه وام و كارمزد شركت را بدهيد. البته برخي حاضرند اين مبالغ را بدهند و وام كلان را بگيرند چراكه مي‌دانند كجا با اين پول بازي كنند. مي‌ماند مردم و جوانان و توليد كه بايد حالا حالاها به دنبال وام ازدواج و توليد باشند.  گفتني است تسهيلات بيش از يك ميليارد تومان بايد با مصوبه هيأت مديره بانك‌ها تخصيص يابد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها