کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

پژو پارس جدید ( XUM ) خوب یا بد ؟

کدخبر:۵۹۰۹جمعه، ۲۷ تیر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۳:۲۹۴۶۴۵۵ بازدید

در بازار با نام پرشیا موتور زانتیا می‌شناسندش و رنگ سفیدش از دیرباز آن را تا حدی در نگاه مشتریان بالا برده که بعضا خریدش را با فشار‌های مالی فراوان و در حد یک خودرو روز اروپایی به جان می‌خرند‌.
پژو پارس جدید ( XUM ) خوب یا بد ؟

پارس ELX سه سال بعد از مدل معمولی این خودرو در سال 82 به بازار عرضه شد‌. در آن سال‌ها ELX تنها با 3آپشن خاص روی صندلی راننده و سرنشین جلو به همراه یک پیشرانه 110 اسب بخاری قدرتمند که پیش از آن در سیتروئن زانتیا مورد استقبال مردم ایران قرار گرفته بود، توانست به خودرویی بدل شود که لوکس بودنش چندین پله فراتر از خودرو‌های تولید داخل دیگر بود.

به هر حال گرم‌کن صندلی‌، تنظیم برقی و یک نشیمن راحت امکاناتی نبودند که بتوان روی هر خودرو وارداتی مشاهده کرد چه برسد به یک خودرو تولید داخل و همین امر موجب شد پارس ELX یک شبه ره صد‌ساله برود و حسابش از خودرو‌های دیگر داخلی جدا شود. آنچه در ELX بیش از دیگر مشخصه‌ها موجب استقبال از این خودرو می‌شد، پیشرانه XU7 L4 با حداکثر توان 110 اسب بخار بود؛ پیشرانه‌ای که به نظر می‌رسد با ارائه مدل جدید XUM توسط ایران‌خودرو قرار است برای همیشه به مرخصی برود تا نتیجه جدید مرکز تحقیقات موتور ایران‌خودرو به عنوان قلبی جدید در دل خودرویی بتپد که در بازار نام موتور زانتیا را یدک می‌کشید و از این پس باید به دنبال توصیفی جدید در ادامه نامش باشد. این روز‌ها آن را با نام پارس ELX با موتور 2000 می‌شناسند در حالی که حجم واقعی موتور این خودرو 1905 سی‌سی است که بر اساس قواعد جهانی به عنوان یک پیشرانه 1.9 لیتری شناخته می‌شود. با این حال ایران‌خودرو این محصول را با عنوان پارس ELX 2000 به مشتریانش معرفی کرده و علاوه بر این قلب جدید، دستی به سر و گوش نمای داخلی خودرو به ویژه داشبورد کشیده است تا حال‌و‌هوای دهه 90 میلادی پدر این خودرو یعنی پژو 405 با داشبوردی جدید کمی رنگ‌و‌بوی تازگی به خود بگیرد. در پارس ELX با موتور جدید XUM  روی کاغذ قدرت 5 اسب بخار کم شده و شتاب حدود 2 ثانیه افزایش پیدا کرده است و مصرفش نیز 0.5 لیتر افزایش یافته لذا نمی‌توان انتظار داشت ELX جدید روند موفقیت‌های مدل قدیمی را ادامه بدهد اما آیا در واقعیت نیز روند عملکرد ELX به همین صورت است؟ 

برای پاسخ به این سوال در آزمایشی اختصاصی به سراغ این خودرو با موتور جدید XUM در پیست اتومبیلرانی آزادی رفتیم تا ضمن بررسی دقیق قابلیت‌های فنی این خودرو با موتور جدید آن را در کنار برادرانش با موتور‌های دیگر بیازماییم و ببینیم که جایگاه پارس با موتور XUM در بین دیگر اعضای خانواده پارس چگونه است.


از پرشیا تا پارس 

اجازه دهید قبل از ورود به مراحل تست و زورآزمایی با این خودرو کمی به انواع و اقسام خودرو پارس یا همان پرشیا اسبق بپردازیم؛ خودرویی که در ابتدا با موتوری با نام XU7JP/L3 و حجم دقیق 1781 سی‌سی در سال 78 روانه بازار شد؛ خودرویی با ظاهر جذاب و جنگجو که اولین موتور انژکتوری محصولات ایران خودرو را در دل خود جای داده بود‌. وظیفه انتقال نیرو این موتور 98 اسب بخاری با یک گیربکس 5 سرعته دستی بود‌. 

اما این موتور با قدرت خود‌، پاسخگوی تشنگان همیشگی سرعت و قدرت نبود‌، پس سال 83 خودرویی با نام  پارس ELX روانه بازار شد؛. خودرویی با 110 اسب بخار و رینگ‌های آلومینومی 15 اینچی‌. موتوری بهینه شده با 16 اسب بخار که یکی از لوکس‌ترین محصولات ایران خودرو در آن سال محسوب می‌شد‌. اما این بار قصد داریم پژو پارس را با تازه‌نفس‌ترین قلب خود تست کنیم‌؛ موتوری با کد تجاری XUM؛ موتوری که قالب‌های خطوط تولید و قطعات آن توسط سازندگان داخلی طراحی شده است‌.   
این موتور با توجه به استاندارد یورو 4 خود‌، از ELX  با موتور L4 به مراتب سبزتر و پاک‌تر بوده و قادر به تولید 105 اسب بخار قدرت در 5500 دور در دقیقه است‌.  XUM  با میانگین مصرف ترکیبی 8.6 لیتر در 100 کیلومتر نوید هیجانی نسبتا کم هزینه را با بنزین 1000 تومانی به شما خواهد داد‌. یکی از نکات حائز اهمیت این موتور گشتاور 154 نیوتن متری در 3750 دور دقیقه است که در مقایسه با4250 موتور قبلی نوید شتاب اولیه بهتری را به ما خواهد داد‌. اما 5 اسب بخار کمتر نسبت به موتور L4  کمی ما را نگران می‌کند که باید به پیست رفته تا هر دو خودرو را به خوبی محک بزینم‌.  به گفته مهمدی نیکروان‌، مدیر پروژه XUM  در شرکت ایپکو‌، ماشین کاری جدید شاتون و تغییر کامل میل‌لنگ از اصلی‌ترین تغییرات موتور XUM در مقایسه با موتور 98 اسب بخاری XU7 است‌. وی همچنین در تکمیل آشنایی با موتور جدید XUM می‌افزاید‌: در این موتور به منظور کاهش وزن و اهداف مربوط به مصرف سوخت‌، پیستون کامل طراحی شده و در طراحی رینگ‌های جدید از شرکت ماهله آلمان بهره گرفته شده است‌.  به منظور دستیابی به الزامات یورو 4 نیز  پروفیل میل بادامک و منیفولدهای هوای خروجی تغییر کرده و به منظور تامین هدف‌های آلایندگی کاتالیست از زیر بدنه خارج شده و بعد از منیفولد خروجی قرار گرفته است‌. 

طرحی که سر انجام تغییر کرد‌...

شرکت ایران خودرو در نظر دارد برای سال 93، خودروی پژو پارس را با داشبورد تغییر شکل یافته و با موتور استاندارد یورو4 به بازار عرضه کند. البته از چند سال قبل انتظار می‌رفت تا ایران خودرو داشبورد قدیمی را تغییر دهدکه این اتفاق بعد از مدت‌ها و تغییراتی اساسی  سرانجام رخ داد‌. طرح داشبورد جدید، یادآور داشبورد خودروهای شرق آسیایی است  که در سال‌های گذشته مرسوم بوده‌اند‌.یکی از اساسی‌ترین اتفاقات‌، تعبیه یک ایربگ جدید برای سر‌نشین جلو در داشبورد جدید است که در کنار کیسه هوای راننده نوید سفری امن‌تر را به شما و سرنشینانتان می‌دهد‌. سیستم پخش خودرو با تغییر اساسی ابعاد روبه‌رو شده و دیگر شما قادر نخواهید بود پخش‌های قدیمی خانواده پژو را روی آن نصب کنید و باید در بازار‌های سیستم صوتی به دنبال سیستم‌های پخش 2-DIN CD Receiver بگردید‌،  البته اگر سیستم صوتی ارتقا‌یافته این خودرو جوابگوی نیاز شما نباشد‌. قابلیت دیگری که در ELX جدید به چشم می‌خورد امکان نصب کنترل‌گر‌های سیستم صوتی روی فرمان مانند خودرو‌های 206 و 207i است‌. همان طور که تصاویر نیز گویا هستند‌، تغییراتی همچون تزئینات چوب و روکش‌های چرمی و دسته دنده با طراحی مدن، روحی تازه به فضای داخلی این خودرو داده است‌.

پیست نوردی 

بهتر است دیگر از دنیای کسل‌کننده اعداد و ارقام بیرون بیاییم و سری به پیست و ELX  جدید بزنیم‌. این اعداد خسته‌کننده صرفا برای مهندسان و محیط آزمایشگاهی است. خودرویی موفق است که از تست جاده و پیست سربلند بیرون آید‌. در  خودرو را باز کرده و به محیط آشنای پارس وارد می‌شویم‌. با توجه به حساسیت نسبی تست‌، صندلی خودرو را سختگیرانه تنظیم کردیم و آغاز آزمایش‌... 

لازم به یادآوری است که این تست در پیست آزادی انجام شده پس به غیر از تست «حداکثر سرعت» که در فضای 400 متری پیست نا‌ممکن است‌، مابقی به خوبی قابل بررسی بود‌. ابتدا اولین و به ظاهر ساده‌ترین مقایسه که همان درگ بود انجام شد‌. نتیجه به مانند انتظارمان از اعداد و ارقام روی کاغذ بود‌؛ سریع‌ترین خودرو ELX  با موتور L4  و بعد از آن XUM  و در آخر نیز پارس سال‌. حال به سراغ تست اصلی و عبور از پیست با حداکثر توان و حرکت روی لیمیت این خودرو‌هاست‌. 

پشت فرمان پارس قدیمی‌...

با L4  یا همان پارس قدیمی با موتور 1.8 لیتری 110 اسب بخاری آزمایش را آغاز می‌کنیم؛ خودرویی که مدت‌ها نظر جوانان را به خود جلب کرده بود؛ رقیبی جدی برای پژو 206 تیپ 5 در میان عاشقان سرعت‌. خودرو مورد آزمایش کاملا  استاندارد بوده و تغییراتی همچون کاهش ارتفاع (به هر طریق ممکن) و تغییر سایز و جنس تایر‌های لحاظ نشده بود‌. حرکت از خط شروع با شتاب مناسبی انجام شد‌؛ شتابی که به گفته کارخانه 8.1 ثانیه تا رسیدن به سرعت 100 کیلومتر نیاز دارد‌. با دنده 2 وارد پیچ طولانی و عریض 400متر نخست وارد شدیم‌. خودرو  در پیچ ناپایدار عمل می‌کرد و بیش فرمانی‌، غیر قابل پذیرش بود و با توجه به توان مناسب موتور با کمی بیش فرمانی (Over Steer)‌، با دنده 3 از پیچ خارج شدیم و با حداکثر توان به انتهای 400 متر دوم نزدیک شدیم‌. عملکرد ترمز با توجه به سیستم ترمز دیسکی در جلو و عقب به همراه تکنولوژی ضدقفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD کاملا قابل قبول است‌. هنگام گذر از پیچ از Late Apex (عبور از نقطه‌ای جلوتر از قله هندسی پیچ) گذر کردیم اما ناپایداری خودرو به شدت در این پیچ خودنمایی می‌کرد که با فرمان‌های مخالف و کنترل گاز، خودرو مهار شدو به مسیر ادامه داد‌. در کل این موتور و گیربکسش از پایداری خودرو به مراتب بهتر عمل کردند‌. 

پشت فرمان پارس با موتور جدید XUM

شتاب اولیه کمی کمتر از L4  بود اما تفاوت به آن صورت محسوس نیست‌. شروع به حرکت می‌کنیم‌. در پیچ اول خودرو به راحتی توانایی ورود به پیچ با دنده 3  را داشته و طول پیچ را با اطمینان بیشتری نسبت به خودرو قبل پشت سر می‌گذارد و به علت عدم لزوم تعویض دنده‌، در هنگام خروج از پیچ کم فرمانی (Understeer) کمتری نسبت به نسل قبل داشته و خودرو با اطمینان و ثبات بیشتری وارد 400 متر دوم می‌شود‌. در انتهای مسیر مستقیم با دنده 2 وارد پیچ S  شکل می‌شویم که در این قسمت پایداری به شدت مناسب‌تر این خودرو نسبت به برادر بزرگ‌ترش احساس شد‌. سیستم‌های ترمز نیز به خوبی پاسخگوی موتور 105 اسب بخاری این خودرو بود‌. 

کلام آخر

هر دو خودرو ابعاد و فضای مناسبی برای خانواده‌های پر وسیله ایرانی فراهم می‌کنند  و فنر بندی نسبتا نرم و گیربکس‌های همگون با موتور دردسر تعویض دنده را در ترافیک‌های کلانشهرهای ایران کمی راحت‌تر کرده و این تغییرات در  طراحی داخلی  کمی شما را از یکنواختی پژو پارس‌های قبلی خارج کرده و احساس خودرویی کشف نشده را به شما می‌دهد‌؛ تغییراتی که تا نشان‌دهنده‌های پشت آمپر و فرمان نیز رسوخ کرده است‌. اما در کل شاید کمی قدرت این مدل کمتر از ELX L4  باشد اما هماهنگی بهتر موتور و گیربکس و گشتاور بهتر‌، رانندگی مفرح و ساده‌تری را برای شما به ارمغان می‌آورد‌. 

owj4rpcz9rjhlynr6mt.jpg

3vtnixb2eceg7kfcs7.jpg

r4vz4zzijbnxqzjd7v4a.jpg

ciboeei36onyopwiduo.jpg

3pnhd40ww8tt48smc2ff.jpg

1zdaiid7ylc7p14nr1fo.jpg

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

سیروان: 1393/4/2717:42:24،
109
57
آقایون خواهشن راهنمایی کنید بین پژوپارس lxداشبوردجدید و206 تیپ5 کدوم بهتره...برای شهر وجاده..
رضا: 1393/4/2717:46:19،
159
90
پارس
پارس: 1393/4/2717:54:54،
133
76
206 ماشین مناسبی برای مسافرت و جاده نیست .پژوپارس بهتره اما برای شهر تهران کمی بزرگ به نظر می رسه با این حال رو تندر هم یه تحقیقی بکن
206باز: 1393/4/2718:21:37،
82
263
V8 سالار جاده ها
محمد: 1393/4/2718:28:20،
194
77
پارس LX برای خانواده خیلی بهتره 206 تیپ 5 جوان پسند تره.من جفتش رو تجربه کردم

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم
mammad: 1393/4/2719:18:13،
79
55
پارس سال بهتر از ال ایکس
ولی بستگی به دست فرمون و فضای داخلی مورد نیاز و......
به نظرم در حال حاضر 206کمی بهتره
به خاطر مصرف کمتر نسبت به پارس ال ایکس
شتاب بیشتر
ولی هردو چی نی بی کیفیت
قطعات 206 به شدت گران
206فضای نصف پارس رادارد
مختصر مفید
عاقل باشید لطفا: 1393/4/2719:24:06،
228
47
آقای ایرانجیب، به تازگی به سفارش کارخانجات خودروسازی گزارش تهیه میکنی و به صورت جانبدارانه سعی در تعریف از خودروهای انها میکنی، ما خوانندگان هم که همه گیلاسیم و هیچ نمیفهمیم.
عاقل باشید لطفا: 1393/4/2719:34:03،
238
30
ایرانخودرو تنها کارخانه ای است که با معرفی موتور جدید، هم مصرف سوخت را افزایش داده و هم قدرت موتور را کاهش، آورین
از 8 سوپاپه بودن این موتور و قدیمی بودن تکنولوژی آن نیز کاش مینوشتی، از راندمان پایین آن، از اینکه موتور خودرو صدای تانک میدهد.
معمولا فرمان پذیری یک خودرو با سیستم تعلیق و فنربندی و شاسی و نوع تایرهای خودرو ارتباط دارد، چگونه است که ایرانخودرو تنها موتور این خودرو را نسبت به مدل زانتیایی تغییر داده است، ولی کل این گزارش در مورد بهبود فرمان پذیری خودرو تهیه شده بود؟
رضاااا: 1393/4/2719:54:00،
68
79
2سال 405 موتور 16 سوپاپی داشتم و الانم پارس LX دارم
یعنی این موتور 16 سوپاپ برای جوون، خانواده، دختر، پسر خیلی مناسبه
کم صدا
کم مصرف
ضریب ایمینی بالاتر
خرابی کمتر (اگر خوب نگه داری کنی فقط باید بنزین و روغن عوض کنی)
سيا: 1393/4/2721:32:19،
154
41
ما ميگين نره،شما بگو بدوش
بابا ول كنيد تورو خدا شبِ قدري دهنِ ادم رو به ناسزا باز نكنيد
مورچه چيه كه كله پاچش چي باشه
حيفِ اسمِ پارس با اينهمه قدمت و ابرو كه بزاريش رو اين فرغون
المان پورش ميزنه اسمشو نميزاره german ،گند زدين به اسمِ پارس و پارسي
ماشين نيست گاريه،صد تا مدلم كه داره،دو سال نشده ارتفاعِ بدنه با زمين نصفِ روز اول ميشه،گاري گاريه
ازمايش فني و تست و كارشناسي نميخواد، ميباخ كه نيست دادا...
mojtaba: 1393/4/2721:49:17،
131
27
ما که نفهمیدیم چطور میشه موتور پژو ۴۰۵ با ۸ سوپاپ و با یه سری تغییرات من درآوردی و ۵ اسب کاهش قدرت و کلی افزایش مصرف سوخت میتونه ازموتور زانتیا ۱۶سوپاپ فرانسوی بهتر باشه ؟؟؟ با توجه به این مطلب و بررسی قبلی خودرو دنا فکر کنم جدیدا ایرانجیب یه سری از سهام ایرانخودرو رو خریده !!!!!!!!!!
مرسی از تحریم فورقون: 1393/4/2722:18:48،
89
25
افتضاحه
ماشین ندیدیم که به اینا میگیم ماشین
نظرسنجی: 1393/4/2722:33:37،
153
90
j5 اتومات بخرم یا نخرم؟؟؟؟؟؟؟؟


+++++++++

- - - - - - - - - -
full h.d: 1393/4/2800:46:44،
46
32
سلام سیروان جان شبت بخیر...
هردو موتور یکیه...باید به نوع استفادت توجه کنی و اینکه درکل لوازم تیپ 5 گرون تره ولی امکاناتش بیشتره،اماپارس بالاخره یه سدانه وبا توجه به نوع زندگی ما ایرانیها جادارتره...
درضمن خودم پارس TU5اتوماتیک دارم و ازلحاظ موتوری راضیم ولی دربحث تزیینات واقعاخجالت آوره.
التماس 2A...
payam: 1393/4/2801:39:38،
79
31
ایران جیب ، سیستم صوتی این اسباب بازی قابل تعویض نیست عزیزم
مهرداد: 1393/4/2811:05:23،
38
30
باید اسمش رو میزاشتن پارس جدید بد یا بدتر. نه خوب یا بد
پرپروک: 1393/4/2812:47:22،
34
83
تو ماشین های زیر 40میلیون نرم ترین ماشین 206 v8
جوک: 1393/4/2813:15:39،
61
38
یکیشو تو خیابون دیدم خدا شاهده از بیرون صدای تراکتور می داد. اول پارس ال ایکس بعد پارس ای ال ایکس قدیمی. دور پارس سال و ای ال ایکس جدیدا رو خط بکشین که آشغالن. (مصرف بالا- صدای تراکتور- استهلاک بسیار بالا- موتور 8 سوپاپ از رده خارج)
رضا: 1393/4/2913:51:22،
43
54
من رانا دارم راضیم
وحيد: 1393/4/2913:54:35،
56
25
خر بخر ، فرغون نخر :-)
HESAM: 1393/4/3017:14:17،
35
83
لطفا راهنماییم کنین. ماشبن لازم شدم. با 22 تا 24 م کدوم بهتره؟
تیبا +
206 دست دوم _
کامی: 1393/10/620:15:53،
17
11
توشهر206 بخاطر مصرفش
اما چون جدیداش چینی و لگنه تو جاده پرشیا
میلاد: 1394/3/1718:22:43،
31
23
معلوم پارس
میلاد: 1394/3/1718:24:03،
41
38
پارس بهترین ماشین دنیا
دوست: 1393/4/2717:48:52،
90
29
خیلی هم با همدیگه فرقی ندارن. این که نشد خودروسازی که باباجان!!!!!
داغدیده: 1393/4/2718:07:51،
87
41
هر چی باشه بهتر از تیبا (طیبه) است
کامی: 1393/10/620:19:33،
15
11
لایک حرف دلمو زدی
محسن: 1393/4/2718:16:50،
122
52
من نمیدونم این چه بررسی و مقایسه ای هست ، هر دو خودرو یکی هستن به جز یه خورده جنگولک بازی نویسنده .

اینگونه شد که پارس XUM معادل بی ام دبلیو از آزمایش بیرون آمد .
کارشناس خودرو : 1393/4/2718:24:20،
90
28
این موتور با موتور قبلی یا همون زانتیا اصلا قابل مقایسه نیست .
ایراد اصلی صدای سوپاپهاشه که بعد یه مدت فاتحه سیت سوپاپ خونده میشه
چون طراحی میل سوپاپ بر اساس تایپیت هیدرولیک بود ولی خوب توانایی ماشینکاری سر سیلندرشو نداشتن.
eh: 1393/4/2718:32:09،
215
34
ELX موتور زانتیایی+++++++++++++


ELX موتور405(XUM)_ _ _ _ _ _ _ _
007: 1393/4/2818:57:06،
69
26
دنیا رو به پیشرفت هست ما رو به پسرفت
خوب احمقانه نیست اومدن 16 سوپاپ رو کردن 8 سوپاپ که تنفس ماشین ضعیفتر بشه
ماشینهای روز دنیا با حجم موتور 1800 سی سی حدود 170 یا 180 اسب میدن بیرون بعد اینا با 1900 سی سی 105 الاغ بی بخار میدن که اونم معلوم نیست درست باشه
کامی: 1393/10/620:21:30،
13
19
بخاطر تحریمه عزیز جان
Elx: 1393/4/2718:35:46،
101
32
پارس موتور زانتیا16 سوپاپ
امید: 1393/4/2718:41:39،
103
34
لگنی دیگر از ایران فرغون...
فرغون تو را میخواند...
امیر: 1393/4/2718:42:05،
77
34
آپشن ماشینای معمولی خارجی، رادار و پارک اتومات و غیره شده و آپشن ماشینای ایرانی هم اینه که قدرت موتور ماشینو آوردن پایین تر و شتاب صفر تا صدشو بردن بالاتر. واقعا که.
ممد: 1393/4/2719:22:49،
35
61
من این ماشینو دارم سرعتش خوبه شتابش هم خوب بود.اما بهتر بود که داشبورد جدیدش رو میذاشتن
mrr: 1394/3/2617:51:33،
26
16
خوب معلومه که نداری. چون پژو پارس 2000 از 93 اومد که داشبورد جدیدن.
hossein.vw: 1394/9/1620:28:48،
18
6
نه داداش ۹۳ سری اول xum هنوز داشبورد قدیمی هستش تو اپارات قسمت سرچ بنویس xum می اره موتور ۱۹۰۰ داشبورد قدیمی مدل ۹۳ هستش به نظر میاد تا نیمه اول سال ۹۳ همون داشبورد قدیمی بودن دقیق نمیدونم اما xum داشبورد قدیمی هس تو سایت باما هم گذاشتن ۹۳ عکس های اتاقشون قدیمیه
دا: 1393/4/2720:19:04،
35
55
ام جی ساخت انگلستان خیلی سره
پوریا: 1393/4/2721:11:30،
40
71
ماشین تو رنج 40 تا 50 میلیون فقط پارس . البته قیمته الان
آرش: 1393/4/2721:30:06،
60
25
این موتور یه موتور قدیمی و پر مصرف هستش و با اینکه 2000 هست اسما تنها 105 اسب تولید میکنه که از 205 تیپ 5 که 110 اسب هست کمتره با اینکه اون 1600 هستش
عماد: 1393/4/2721:42:17،
45
129
سورن باموتورef7++++++++ پارس موتورxum_ _ _ _ _ _
علی: 1394/3/1419:23:59،
22
29
هیچکدام
احسان: 1393/4/2721:51:23،
40
26
فقط دوست دارم بشنوم بگن ماشینی به بازار میاد با قیمت 15 میلیون و قدرت موتور بالای 200 اسب بخار.دیگه گاری های 100 اسبی و 110 یا120 اسب بخاری حالم رو بهم میزنه
نام شما: 1393/4/2800:12:25،
36
57
تو خواب نمیشه همچین فکری کرد حتی
محسن: 1393/4/2721:58:32،
42
33
موتوری بهینه شده با 16 اسب بخار!!!!
فکر کنم منظورتون 16 سوپاپ بوده...
میثم: 1393/4/2722:16:47،
61
26
واقعا متاسفم برای خودم.
XUM؟!!!!
بابا این دیگه چه موتور آشغالیه گذاشتن رو پارس! 1900 سی سی، 105 اسب بخار؟!
آخه عقبگرد تا چه حد، توهین تا چه حد؟!
اینا فهمیدن کاری از دست مردم مظلوم ما بر نمیاد، تا میتونن دارن جیب خودشونو پر میکنن.
آرش: 1393/4/2812:25:01،
50
25
اینا چون میدونن ملت ایران عاشق حجم بالاتر هستند و از حجمهای 1500 تا1800 خسته شدن اینو زدن و میدونن که خیلی از مردم صرفا اون 2000 رو نگاه میکنن و کاری به اسب بخارش ندارن و شاید حتی نمیدونن چه کلاه گشادی سرشون رفته تازه ذوقم میکنن ماشین 2000 سوارن بعد یه مماشین 1300 سی سی ایتالیایی میبینی 170 اسبی!!!
REZA: 1393/4/2722:28:30،
28
52
دوستان لطفا راهنماییم کنید یدونه پارس مدل 88 سفارشی کروز کنترل هست میخوام بخرم 28 ملیون میارزه؟؟؟
ممنون میشم جواب بدید
کامی: 1393/10/620:25:50،
11
9
آره
وحید یوسفی: 1393/4/2722:39:41،
23
90
فقط پراید مدل se
کامی: 1393/10/620:27:10،
14
9
مخصوص تو فقط امین آباد
مهدي: 1393/4/2723:08:20،
50
52
سلام فقط پارس ال ايكس واقعا ماشين خوبيه
ملک : 1393/4/2723:40:33،
59
50
از این دو بهتر پارس ال ایکس موتور ۲۰۶ هست. هم جادار هم کم مصرف. هم اسپرت. داشبورد قدیمش قیمت مناسبی هم داره.
aref: 1393/4/2800:21:47،
31
86
واقعا ماشینه خوبیه من که راضیم.شتاب خوب ظاهری زیبا اتاق بزرگ و جادار
حمید رضا: 1393/4/2800:32:31،
30
18
طراحی اولیه داشبورد جدید پژو پارس و۴۰۵متعلق به شرکت ایپاکو می باشد.!
کورد: 1393/4/2800:36:20،
37
31
کدوم فروقون ایرانی خوب بوده که حالا این بخواد باشه
nima fargdan ormia sport moder: 1393/4/2800:46:08،
36
24
كا ش ميشد يه روز. ميشدم رييس ايران خودرو يا يه كاره مملكت اونوقت با نصف پول اينا يه حالي به مشتري ميدادم كه ذوق كنه جوني كنه مشكلات از يادش بره هيوندا اكسنت با هر جور حسابي توليد انبوه ارزونتر از ايناست.
رضا: 1393/4/2801:27:32،
60
28
دوستان اینا هر ماشینی رو که دست کاری کردن خراب کردن ... همون موتور 1800 پژو بهترین موتوره و بیشترین بازهی رو داره ... میدونید موتور زانتیا چقدر خرجش بالاست ؟ اونم با این کیفیت قطعات ؟ اصلا به صرفه نیست ...
عاشق پرشیا: 1393/4/2801:31:28،
56
52
حیف پرشیا بیچاره،من چون از نوجوانی با پرشیا بزرگ شدم هنوز هم یک پرشیا به عنوان ماشنین درون شهری دارم،خیلی هم دوستش دارم،زمان خودش قدرت موتورش عالی بود،ولی وقتی سر و کله ماکسیما پیداشد رفت کنار از جلو دید،حالا ماشینی که واقعا خوش قیافه و خوش چهره ست(البته هنوز هم باورم نمیشه چجوری ایرانخودرو این رو انقدر خوشگل طراحی کرده،فرغون ساز ایرانی و این حرفا)رو با موتور های مضخرف بدتر نشون میدن،داشبوردش رو هم گند میزنن و داشبورد کپی پرادو رو میزارن،اگه حداقل احترام مردم رو نگه نمیدارید احترام این ماشین بیچاره ای که به خاطرش انقدر سود کردید و چون اون موقع عالی بود به عنوان جایزه کلی وام گرفتین و خلاصه تونستین از بزرگترین رقیبتون سایپا جلو بیفتین رو نگه دارید،دیگه خودتون هم باید از خودتون بدتون بیاد با این رفتار های مضخرف،شرکتتون پنجاه و دو ساله شد،خجالت بکشید
کیا: 1393/4/2801:54:44،
48
32
هر کاری بکنن این موتور مثل موتور زانتیایی نمیشه.
این همه تو کردستانات باهاش بار قاچاق میبرن اما هنوز نشنیدم که این موتور چیزیش بشه.
شتابی که این موتور داره حرف نداره .
پارس elx موتور زانتیا سالاریه واسه خودش.
ارمان: 1393/4/2804:12:48،
36
30
اولا ایرانجیب گرامی لطفا مقاله تکراری نزار
بعدشم تغییرات عمده در فرمان پذیری و هندلینگ ماشین اوثم بدون هیچ تغییری در سیستم تعلیق و فنربندی و جلوبندی واقعا میشه گفت صفره،فقط اختلاف وزن موتور میتونه تاثیر بزاره که خیلی دور از ذهنه اینقدر تاثیر بزاره،نتیجتا اینکه ملت رو به قول دوستمون گیلاس فرض نفرمایین
خودشم: 1393/4/2805:58:15،
45
29
تست بچه گانه ای بود اصلا تست نبود در حقیقت
سلمان: 1393/4/2809:49:38،
17
60
آقا به نظر من تیبا بخری 24 میلیون با شتاب اولیه عالی خیلی بهتره پارس بخری 44 میلیون
فقط تیبا بخرید
کامی: 1393/10/620:30:08،
15
8
آره صفر تا 20 تیبا 50 ثانیه
m&m: 1393/4/2810:54:42،
36
31
فرغونای ایران فرغون همشون چینین آشغالند خریدن ندارند
کوکو: 1393/4/2812:14:48،
40
31
پیرزن رو هر چی سرخاب و سفید آب بزنی تغییری نمیکنه.واسش خواستگار 20 30 ساله نمیاد.الکی زور نزن
d: 1393/4/2813:19:52،
30
28
تا کی حماقت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ایرانی: 1393/4/2813:24:39،
46
40
لطفا راهنمایی کنید

پارس سال داشبورد جدید +++++++++++++
پارس سال داشبورد قدیم - - - - - - - - - - - - -
1234: 1393/4/2813:30:47،
24
57
حواله پارس تحویل دی دوگانه داش جدید نبود؟؟؟؟؟؟
امیرحسین: 1393/4/2813:47:37،
27
31
آقایون یک سوال این سیستم مالتی پلکس چرا نداره؟
سوال دوم اینکه آیا میشه این فرمون با این سیستم صوتی رو روی پارس قدیمی نصب کرد؟؟
دوست: 1393/4/2813:51:48،
23
34
آقایون میشه ماشینو ببریم ایران خورو داشبودشو برامون عوض کنن از این جدیدا بزاریم؟
عباس: 1393/4/2814:00:34،
40
27
فقط پالونش عوض شده.امکان نداره شمایک ماشین خوب ازایران خودروببینید.
amir: 1393/4/2814:46:03،
23
34
با سلام
من قيد فروغومهاي ايرانخودرو را زدم و يه اپل وكترا مدل 95 گرفتم 21ميليون لذتشو ميبرم اگه پارسي پيدا شد كه ماشين منو بگيره ماشينمو ميدم به خودش
عاشق پرشیا: 1393/4/2821:41:53،
26
57
پس لازم شد یبار ببینمت،تونستی ماشین منو بگیر
امیر: 1393/4/2815:04:43،
32
54
XUM رو تبلیغ کردن از ترس اینکه مردم برن دست دوم elx رو بخرن
هادی: 1393/4/2815:43:15،
26
40
به نظرم 206 v8عالیه منکه تو این دوسال بنزین و روغن فقط بش زدم الکی نیس گرونترین ماشینه ایرانخودر شد
سین: 1393/4/2818:17:02،
27
38
ال نود هم گرونتره هم بهتر من باهاش صدتا وی هشتو پوکوندم
عاشق پرشیا: 1393/4/2821:40:56،
34
54
ازهر دوشون بهتر پرشیا ای ال ایکس نوک مدادی البته همون ١.٨ شونزده سوپاپ که کف تراشی هم شده باشه،از نظر قیافه که قشنگ ترین ماشین تولید فرقون سازان ایرانیه،از نظر شتاب هم اگه کف تراشی بکنیش(خرجش خیلی کمه،فقط.پژو با کفتراشی قوی میشه،رو ٢٠۶ و بقیه تاثیری نداره)شاید حتی شتابش به ماکسیما نزدیک بشه،من خودم اینکاررو کردم
عاشق پرشیا: 1393/4/2900:15:09،
32
32
ازنظر قیمت گرون ترین ماشین ایرانی ایرانخودرو پرشیا ای ال ایکسه عزیزم
Zoroo: 1393/4/2816:24:13،
31
25
بگو باشه
آرش: 1393/4/2819:19:41،
33
28
چرا هیچ اشاره ای به این موضوع نشده که موتور جدید درواقع همان موتور پژو ۴۰۵ قدیمی معروف به ۲۰۰۰ با کمی تغییر در سرسیلندر است? یعنی نویسنده مقاله از این موضوع بی خبر است?
کامی: 1393/10/620:32:40،
9
11
آقا آرش نمیدونی بدون موتور زانتیا یعنی همون موتور پرشیا elx قبلی موتور پژو 2000 هست البته انژکتور
محمدرضا: 1393/4/2823:11:39،
43
42
تو خودرو های داخلی فقط رانا و وی هشت
محمدرضا : 1393/4/2823:12:40،
19
40
فقط رانا
ebi: 1393/4/2901:00:20،
35
32
پارس ,فقط tu5
کامی : 1393/10/620:33:33،
9
10
جدیدا چینی شده میگن شتابش 13 هست
فرهاد: 1393/4/2901:22:30،
21
28
کجاش جدیده این که همون شکلیه فقط اسمشو عوض کردن XUM اش فقط جدیدد ای ول داره بارکلا به خودرو سازان ما
امیر: 1393/4/2901:59:54،
32
27
میشه بگید کدوم elx داشبرد جدیده؟ما که 2تا تحویل گرفتیم جفتش داشبرد قدیم بود!
حسین: 1393/4/3015:28:25،
29
24
فقط پراید جدید با موتور xum
مِهدی: 1393/5/919:33:12،
27
21
جمع کنید بابا آخه این هم شد ماشین ، ازاد کنید واردات رو تا مردم نفس بکشند ، خسته شدیم دیگه ، اینها همه مال سی سال پیشه
و غیره: 1393/7/122:03:18،
26
49
درود بر شما هموطنان
در ابتدا می خوام بگم که شما خودتون که این ماشین رو سوار نشدین به اشتباه قمپز در نکنین
و اما
من خودم الان XUM دارم.از L4ماشین بهتری نیست.اما به جرئت می گم که با هاش برابری می کنه.در ظمن L4دیگه تولید نمیشه و من خودم به زور یکی پیدا کردم برای بابام که اون هم 47میلیون بود.
تازه این رو هم باید بدونید که L4 در واقع این هستش که شما پارس سوار میشین اما هزینه ی زانتیا رو پرداخت می کنین.
خوب همون طور که گفتم به پای L4 نمی رسه اما ماشینه خیلی خوبیه .
با تشکر
kiyan25: 1393/7/1423:58:02،
61
24
حالا در کل پژو پارس با موتور xum خوبه
به ناچار خریدم!: 1393/8/922:20:23،
18
14
آقا من یه پارس خریدم مصرف شهریش 14 لیتره .جالب اینکه مصرف تویوتا fj کروزر با حجم 4000 فکر میکنید جقدره؟!درست حدس زدید از مصرف پارس کمتره 13.8!!!!باور کنید دارم دیوونه میشم 38.5 پولشو دادم اونم از نوع وام کارمندی!
محمد: 1393/9/223:30:27،
14
13
پخش 2din رو داشبرد جدید واقعا ب می شه؟؟؟؟؟؟؟؟
حسين: 1393/11/1710:07:57،
10
7
ايا پژو پارس اي ال ايكس جديد مثل قديمي گرمكن صندلي داره يعني تجهيزات صندلي قديمي اي ال ايكس روي جديدا هستش؟؟؟؟؟؟؟
navid: 1393/11/2714:44:51،
18
6
آقا من دارم خداییش راضیم از ال ایکسو و پارس تیپ 5 خیلی سره
سربالایی از همشون سرتره فقط باید راننده پشتش باشه
Tu5 ایراد پیدا کنه فاتحش خوندس
من که 405 پارس معمولی ef7 زانتیا و مگان 2000 داشتم نسبت به قیمت از همه بهتره و فقط مگان کمی ازش سرتره اونم عزیزم قیمتش 2.5 برابره خدا کنه بهتر نباشه
رادوین: 1394/1/802:45:51،
12
24
سلام بر تمامی دوستان . دلم واقعا برای ایران و ایرانی میسوزه تو دنیایی که بی تمدن ترین کشورها دارن از تکنولوژی روز ا به راحتی استفاده میکنن نمونه اش همین عرب ها وضعیت ما ایرانی ها به کجا رسیده . واقعا گریه داره ماشین 20 سال پیش از رده خارج و با این همه مشقت آدم تهیه کنه و سوار بشه . ارزش جونمون هم که اندازه پشمکه
لاچين: 1394/1/2908:42:41،
12
26
بدتر از همه سهميه بنزين نداره چون موتور٢٠٠٠
اردلان ایرانی: 1394/1/3113:09:44،
20
19
با توجه به پیام های دوستان علی الخصوص در مورد هر دو نوع elx به نظر شما اگه گشتاور مثلا از عدد4250که رو پارس اولی بوده در پارس دوم رسیده به 3750 این مزیت هست یا نیست؟ اگه مزیت هست خودروهایی هستن که این مزیت رو دارن با اسب110که اونوقا اون بهترین انتخاب هست یا نه؟ اگر دوستی میتونی بهم کمک کنه پیغام بدن ممنون میشم.
سامان: 1394/2/1520:41:06،
28
27
والا من میخواستم بعد کنکور یه پارس داشبورد جدید موتور xumبخرم ولی نظر کاربرا رو که خوندم پشیمون شدم!!!!اینطور که متوجه شدم ماشین فوق العاده مزخرفیه!حالا میخوام پژو 207i بخرم.فک کنم ماشین بی دردسر و پرقدرتیه نسبت به پارس موتور فرغون!خیلیم زیبا و جوون پسنده.
واقع بین: 1394/3/1419:41:04،
25
14
207 iهمون 206 هست که تغییرش دادن! مراقب باشید
حسین موسوی: 1394/4/2502:35:30،
19
13
تنها ماشینی که هنوز موتورش دستکاری نشده ، تندر e2 ایران خودرو هست چون رنو ماشین هاش رو پیچیده و بسته طراحی میکنه....



امیرمحمد: 1394/5/515:58:58،
19
19
داشبورد قدیمی پزوپارس بهتر و قشنگ تر بود. داشبورد جدید مسخرس مثل اسباب بازی میمونه
milad: 1394/5/1116:26:06،
10
11
سلام این موتور تراکتور چیه انداختن ب پرشیا مردم پیشرفت میکنن ایران خودرو پست رفت مردمو عر عر فرض کردن مگه تحریم درست نشد پ چشونه ماشین10میلیونیو به قیمت تویوتا کرولا میدن صد رحمت ب اون موتورl4موتور جدیدxumآشقاله
abbas: 1394/5/2320:51:04،
14
9
اینجوری پیش بره محصول بعدی ایران خودرو میشه 3000 سی سی با توان 50 اسب بخار با 4 سوپاپ !!!!!!!!!!!!
امين: 1394/7/1104:33:32،
9
7
حرف شما دوستان درست ولي تعميرات موتورL4 براي ايران خودرو و ميكانيك هاي ما كه فراتر از موتور زانتيا نرفته اند سخت است اين موتور xumبا توجه به اشغال بودنش از سيستم بسيار ساده اي برخورداره كه اين خرج خود شمارو كمتر ميكنه . من يه ٢٠٦تيپ٥داشتم افتاد تو خرج پير شدم ولي اين ماشين درست نشد
عشق بلوچستان: 1394/9/1615:32:11،
16
10
سلام خدمت دوستان عرض کنم من یک دستگاه سواری پژو پرشیا ال ایکس tu5 دارم واقعاااااااااا حرف نداره براتون توضیح میدم پارس با موتور 1600 سی سی 16 سوپاپ 108 اسب بخار قدرت داره اما گیربکس ریز زانتیا زیر پای شماست فقط فقط صفحه زانتیایی رو ببند به ماشین خودم افغان کش میکنم دنده یک 60 دنده دو 110 دنده سه 150 دنده چهار 200 دنده پنچ 230 رو پر کردم با 12 نفر سرنشین tu5 اصلا حرف نداره کم مصرف با یک باک 1200 کیلومتر راه میره بعدش با elx و زانتیا و مزدا 3 و هیوندای i30 هر چهار ماشین سوسکش کردم تعجب میکردن فکرکردن موتور ماکسیماست کاپوت زدم بالا دیدن فابریک هست شاخ در اوردن دوستان فقط پارس تی یو فایو با تشکر
سیستان و بلوچستان
reza: 1394/12/300:19:39،
10
4
سلام دوستان شایدسوالم احمقانه باشه اما خواهشن جوابمو بدین.درحال حاظر پژوپارس باچند موتور وحدودچه قیمتی هستش?
غضنفر: 1395/3/1115:41:33،
16
19
البته اون 12 نفر هم مثل موتور 12 سیلندر . ماشین را هل میدادند
مزدا 3 ؟
علی: 1395/3/1217:35:59،
21
25
سلام پارسxumوسمندEF7بهترین خودروهای ایران خودرو هستند هم از لحاظ شتاب ومصرف کم
یاسین: 1395/3/1716:44:52،
22
21
پارسtu5بهتر از پژووپارس داشبورد قدیم بخاطر اینکه پارس تیوفایو امکانات بیشتری دارد
عباس: 1395/3/1812:24:28،
24
21
سلام. اقا یه منبع معتبر نبود که بدونیم کدوم ماشین خوبه وکدوم بد؟ ایرانخودروکه جانب خودشو میگیره سایت های مختلف هرکدوم یه چیز میگن کسایی که کامنت میزارن هر کدوم یه چیز میگن یکی میگه خوب یکی میگ بد. اگه ماشین کارکرده بخرم که خرج داره و اگه ماشین صفر بخرم بازم خرج داره. بابا پیرمون کردید یکی نیست یه ماشین با کیفیت بهمون معرقی کنه؟
جاوید: 1395/3/3008:37:24،
23
15
تو ماشینهای بی کیفیت ایران فعلا پارس tu5 خوبه
علی : 1395/6/1314:10:15،
17
20
پارس موتور زانتیا صفرش هنوز هست
محد : 1395/7/600:52:11،
15
19
کجا گیر میاد؟
بهزاد: 1395/9/218:34:31،
4
3
چن ساله پارس سال دارم خیلی ازش راضیم الان یه پارس xumگرفتم ک خیلی چرته مصرف بنزینش بالای 13 لیتر تو شهره صداشم ک تراکتوره گیربکسش ک راننده دق میکنه دندهاش قاطی می کنن تو ترافیک تا حالا چن بار هل دادیم چ ماشینیه خدایی خواستن یه خوردی عالی وارد کنن اومدن موتور 405 تقویت کردن گذاشتن روش ک سرعتو شتاب داره در حد موتور زانیتا ب مشتریان بدن ولی داغونش کردن خیلی بی کیفیته دوستان xum نگیرد
محمد : 1395/9/3012:14:40،
3
2
پژوپارس موتورuxm*
پژوپارس موتورزانتیا_

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل