کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کیوی صادراتی 3500 تومان ارزان‌تر از بازار داخلی!


کد خبر : ۵۸۷۵سه شنبه، ۲۴ تیر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۳:۵۹۴۱۹۰ بازدید

کیوی که امروزه کمتر در بازار داخلی میوه و تره‌بار به چشم می‌خورد رشد مناسبی در بازار صادراتی داشته اما قیمت این محصول برای مشتریان خارجی، یک سوم قیمت آن در داخل بوده است!

 در حالی که هر کیلوگرم کیوی در بازار داخلی حدود 5000 هزار تومان به فروش می‌رسید 70 درصد ارزان‌تر یعنی حدود 1500 تومان به کشورهای دیگر صادر شد که تامل‌برانگیز است!

چراکه بر اساس آمار رسمی گمرک جمهوری اسلامی ایران طی سه ماهه نخست امسال بیش از 21 هزار تن کیوی تازه به ارزش بیش از 10 میلیون دلار به کشورهای مختلف صادر کرده که از نظر وزنی 21 درصد افزایش داشته است اما نکته جالب اینجاست که با ارزان‌تر شدن قیمت این محصول برای مشتریان خارجی، ارزآوری صادرات کیوی تازه در بهار امسال حدود 26 درصد کمتر از بهار پارسال بوده است.

البته این کاهش ارزش صادرات به این دلیل بوده که طی سه ماهه نخست پارسال هرکیلوگرم کیوی تازه 0.8 دلار صادر شد که با احتساب متوسط نرخ 3500 تومانی دلار در آن زمان ارزش هر کیلوگرم کیوی صادراتی حدود 2800 تومان می‌شد اما امسال با ارزش حدود 3000 هزار تومانی هر دلار در بازار آزاد، بهای صادراتی این محصول 0.5 دلار برای هرکیلوگرم یعنی 1500 تومان شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها