کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مردم مراقب قبوض نجومی برق باشند


کد خبر : ۵۸۵۷سه شنبه، ۲۴ تیر ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۴:۱۶۳۰۹۷ بازدید

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران با تشریح دلایل اوج‌گیری مصرف برق در سطح استان تهران و البرز، راهکارهای کاهش مصرف و در نهایت کاهش بار مالی ...

 مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران با تشریح دلایل اوج‌گیری مصرف برق در سطح استان تهران و البرز، راهکارهای کاهش مصرف و در نهایت کاهش بار مالی قبوض برق را اعلام کرد و گفت: مردم با صرفه‌جویی در مصرف مانع افزایش بار مالی قبوض برق شوند.

سیدزمان حسینی در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت تولید و مصرف برق تابستانی در سطح استان‌های تهران و البرز، گفت: برای منطقه تهران تا سقف 9300 مگاوات پیش‌بینی مصرف برق شده که با مجموعه اقدامات انجام گرفته پیک مصرف برق پایتخت برای جلوگیری از هرگونه خاموشی مدیریت شده است. مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران با اعلام اینکه در شرایط فعلی عامل بخش عمده‌ای از بالا رفتن پیک مصرف و ثبت رکوردهای جدید مصرف برق در تهران و سایر استان‌های کشور، استفاده گسترده مشترکان از دستگاه‌های سرمایشی است، تصریح کرد: اگر پیک مصرف برق کل کشور به 50 هزار مگاوات افزایش یابد حدود 16 تا 17 هزار مگاوات آن مربوط به دستگاه‌های سرمایشی است.

این مقام مسؤول همچنین درباره آخرین وضعیت تامین سوخت مایع و گاز طبیعی واحدهای نیروگاهی، اظهار داشت: تاکنون مشکل تامین گاز مورد نیاز نیروگاه‌های استان تهران به طور کامل حل نشده است. وی با یادآوری اینکه هم‌اکنون نیروگاه‌های تهران و البرز برای تامین برق مشترکان به معادل 70 میلیون مترمکعب گاز طبیعی نیاز دارند، اظهار داشت: در هفته اول تیر ماه گاز نیروگاه‌ها به طور کامل تامین نشد و از این رو مجبور به استفاده از ذخیره سوخت زمستانی این واحدها شدیم. حسینی با بیان اینکه ظرفیت نصب شده تولید برق در کل کشور به حدود 70 هزار مگاوات افزایش یافته، بیان کرد: تاکنون اوج بار مصرف نیز به 47 هزار مگاوات رسیده و پیش‌بینی می‌شود حدود 5/5 درصد رشد مصرف در محدوده برق منطقه‌ای تهران (استان‌های تهران، البرز و قم) داشته باشیم. در این اواخر مصرف برق نزدیک 20 درصد افزایش پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران با اشاره به اینکه در تهران 5/35 درصد در بخش خانگی، 3/25 درصد در بخش صنعتی، 16 درصد در بخش عمومی، 9 درصد در بخش کشاورزی و 15 درصد در سایر بخش‌ها برق مصرف می‌شود، تاکید کرد: سال گذشته متوسط دمای هوا 32 درجه بود در حالی که امسال به 40 درجه رسیده و موجب رشد چشمگیر مصرف برق شده است. این مقام مسؤول با تاکید بر اینکه تابستان سختی را پیش‌رو داریم، یادآور شد: استفاده از لامپ‌های LED، خاموش کردن لامپ‌های اضافی، خودداری از روشنایی تجملاتی و تمیز کردن حباب‌های لوسترها اقداماتی بوده که منجر به کاهش مصرف برق توسط مشترکان خانگی و حتی کاهش بار مالی قبوض آنها خواهد شد. حسینی با تاکید بر تاثیر چشمگیر خاموش کردن دستگاه‌های سرمایشی هنگامی که از سرمای آنها استفاده نمی‌شود، گفت: بهتر است برای مدیریت مصرف انرژی درجه حرارت دستگاه‌های سرمایشی را بین 23 تا 25 درجه تنظیم کرد و از لوازم پر مصرفی چون اتو، سشوار، ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی نیز در زمان‌های غیر از پیک استفاده شود، چرا که این امر باعث کاهش هزینه و کمک به تامین برق می‌شود.

در ساعات پیک هزینه برق 3 برابر می‌شود. مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای تهران با اشاره به هدفمندی یارانه‌ها و تاثیر آن نیز گفت: پس از اجرای قانون هدفمندی در سال 89 شاهد رشد منفی 3/1 درصدی مصرف برق در سال 90 بودیم که باعث جلوگیری از سرمایه‌گذاری‌های بی‌رویه نیز شد اما در سال 91 مصرف 7/2 درصد و در سال 92، 7/6 درصد رشد پیدا کرد. مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود مصرف برق در کل سال 5/5 درصد افزایش پیدا کند، تصریح کرد: متوسط رشد مصرف برق در جهان 3 درصد است. وی با اشاره به اینکه ساعات اوج مصرف شامل ساعت 11 تا 15 و 19 تا 23 می‌شود، تاکید کرد بهتر است در این ساعات از وسایل پرمصرف برقی استفاده نشود.

همچنین اداره‌ها و سازمان‌ها نیز باید توجه داشته باشند که با مدیریت مصرف برق هم می‌توانند در کاهش هزینه‌ها برای خود موثر باشند و هم به تامین برق کمک می‌کنند. از برق تولیدی این شرکت حدود 20 تا 30 درصد سهم اداره‌هاست. وی با اشاره به اینکه جشنواره‌ای را در حوزه اداره‌ها و سازمان‌ها طراحی کردیم، گفت: مردم از اداره‌ها الگوبرداری می‌کنند، چرا که می‌خواهند ببینند پس از این همه صحبت در زمینه مدیریت مصرف، دولت خود چگونه اقدام می‌کند. در این جشنواره اداره‌ها تا نیمه شهریور فرصت دارند مستندات خود را در زمینه کاهش مصرف برق به شرکت برق منطقه‌ای ارائه کنند. پس از سنجش موارد در مهرماه از سازمان‌های پیشرو در زمینه کاهش مصرف برق تجلیل می‌شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها