کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نرخ پیشنهادی فروش واحدهای مسکونی معاوضه ای تهران


کد خبر : ۵۸۵۶سه شنبه، ۲۴ تیر ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۸:۲۹۲۲۳۵ بازدید

معمولا کمترین حجم فایل سپرده شده به بنگاه‌های املاک نسبت به تعداد فایل‌های آماده فروش و همچنین واحدهای پیش‌فروش، فایل‌های «قابل معاوضه» است.شواهد در بازار معاوضه ...

معمولا کمترین حجم فایل سپرده شده به بنگاه‌های املاک نسبت به تعداد فایل‌های آماده فروش و همچنین واحدهای پیش‌فروش، فایل‌های «قابل معاوضه» است.شواهد در بازار معاوضه واحدهای مسکونی نشان می‌دهد که بیشترین متراژهایی که به‌عنوان معاوضه معرفی می‌شوند از متراژ 50 تا 150 متر مربع برخوردار هستند.

علاوه براین، آن دسته از واحدهایی که متراژشان بیش از 150 مترمربع است و از طرف دیگر واحدهایی که کمتر از 50 متر هستند به تعداد انگشت شماری به بازار معاوضه معرفی می‌شوند.عده‌ای از بنگاهداران املاک تاکید کردند: گاهی در معاملات معاوضه واحدهای مسکونی یکی از طرفین معامله، سازنده‌ها هستند. برخی از افرادی که به ساخت‌وساز مشغول هستند معمولا واحدهای نوساز خود را براي معاوضه با املاک کلنگی اعلام می‌کنند.

از سوی دیگر برخی از مشاوران املاک معتقد هستند که متقاضیان اصلی بازار معاوضه ملک، مصرف‌کننده‌های واقعی در بازار مسکن هستند.آنها درباره این مساله اظهار کردند: معمولا مصرف‌کننده‌هایی که در بازار خرید و فروش مسکن حاضر به ریسک کردن نیستند، بازار معاوضه ملک را انتخاب می‌کنند.

منظور از ریسک نکردن این دسته از متقاضیان در بازار مسکن این است که این دسته از مصرف کننده‌ها ترجیح می‌دهند همزمان با واگذاری واحدشان به طرف معامله بلافاصله بدون هیچ اتلاف وقتی واحد مورد نظر خود را هم تحویل بگیرند.مشاوران املاک حضور برخی از متقاضیان در بازار معاوضه ملک را ترس از بی ارزش شدن سرمایه بعد از فروش واحدشان در فاصله زمانی خرید واحد جدید عنوان می‌کنند.

تعدادی از فعالان بازار مسکن درباره حجم فایل‌های واحدهای معاوضه‌ای در بنگاه‌ها، خاطر نشان کردند: معمولا مشاوران املاک برای واحدهای معاوضه‌ای بازاریابی نمی‌کنند و فقط به تنظیم معامله بین طرفین می‌پردازند چراکه بنگاهداران املاک معتقدند پیدا کردن دو متقاضی در بازار معاوضه که خواسته یکدیگر را بتوانند برآورده کنند بسیار دشوار است و تلاش برای چنین معاملاتی هیچ ارزشی برای بنگاهداران ندارد.

عده‌ای از فعالان بازار مسکن با توجه به چنین توصیف‌هایی در نهایت خاطرنشان کردند: به همین خاطر اکثر فایل‌های معاوضه‌ای در روزنامه‌ها آگهی یا فایل می‌شوند، زیرا اغلب بنگاه‌های املاک از فایل کردن چنین واحدهایی خودداری می‌کنند.یکی از بنگاهداران املاک در مرکز تهران در این‌باره به گفت: این روزها که معاملات خرید و فروش واحدهای مسکونی آماده تحویل با رکود سنگینی رو به رو است، فایل‌یابی در بازار معاوضه جز زحمت و دردسر سود دیگری ندارد.


hr1fld3w0u3qapq5nl3h.jpg



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها