کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شاخص کل بورس 121 واحد مثبت شد


کد خبر : ۵۸۴۸دوشنبه، ۲۳ تیر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵:۳۷۱۹۰۴ بازدید

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با افزایش 121 واحدی به 73347 واحد رسید و ارزش بازار نیز به مرز 346 هزار میلیارد تومان نزدیک شد.

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز به مدد برخی شرکت‌های پالایشی، معدنی، پتروشیمی، خودرویی و بانکی 121 واحد مثبت شد و به 73347 واحد رسید.بر همین اساس، ارزش روز بازار نیز به مرز 346 هزار میلیارد تومان نزدیک شد و بیش از 611 میلیون برگه سهم به ارزش 177 میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت.

همچنین امروز به غیر از شاخص بازار دوم که روند منفی در پیش گرفته بود سایر شاخص‌های منتخب با روندی افزایشی به کار خود پایان دادند که بر همین اساس شاخص صنعت 78 واحد، شاخص 50 شرکت فعال‌تر 6 واحد، شاخص آزاد شناور 361 واحد، شاخص 30 شرکت بزرگ 18 واحد و بازار اول 151 واحد افزایش یافت.

همچنین امروز هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس با کاهش قیمت، بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند و به دنبال آن گروه مدیریت پروژه‌های نیروگاهی، سرمایه‌گذاری غدیر، هلدینگ نفت، گاز و پتروشیمی تامین، پتروشیمی پردیس، گسترش نفت و گاز پارسیان، سیمان فارس و خوزستان و حفاری شمال بیشترین تاثیر منفی را داشتند.

امروز پست‌بانک ایران پس از تعدیل منفی سود هر سهم با کاهش 5 درصدی قیمت به بازار بازگشت و به دنبال آن فنرسازی خاور، ماشین‌سازی نیرو محرکه، نوسازی و ساختمان تهران، لامیران، نیروترانس و سیمان شرق بیشترین کاهش قیمت را داشتند اما در مقابل پتروشیمی فناوران، آبسال، پتروشیمی فارابی، کشاورزی و دامپروری مکسال،گسترش صنایع و خدمات کشاورزی، توسعه معادن و فلزات بیشترین افزایش قیمت را داشتند و در این میان کنتورسازی ایران با آمدن اخباری مبنی بر دریافت بخشی از مطالبات به میزان 12 میلیارد تومان از دولت و فروش صادراتی به میزان قابل توجهی با صف خرید و افزایش قیمت به کار خود پایان داد.

در فرابورس هم شاخص با افزایش 9 واحدی به 784 واحد رسید که پتروشیمی مارون، ذوب‌آهن اصفهان، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، پتروشیمی خراسان، پترروشیمی جم، پتروشیمی زاگرس و بانک سرمایه بیشترین تاثیر افزایشی را داشتند.

در این بازار اوراق تسهیلات خرید مسکن در اکثر نمادها با افزایش تندی به مرز 94 هزار تومان رسیدند که در این باره بسیاری از کارشناسان از وجود حباب در این بازار خبرداده و هشدار دادند که احتمال دستکاری قیمت‌ها وجود دارد و استفاده از این اوراق در شرایط رکودی بازار مسکن صرفه اقتصادی ندارد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها