کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

گزارش جدید شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران


کد خبر : ۵۸۴۷دوشنبه، ۲۳ تیر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۹:۱۹۶۳۹۵ بازدید

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در جدید ترین گزارش خود از میزان رضایت مشتریان در رده قیمتی کمتر از 20 میلیون تومان اعلام کرد: پراید 141 کمترین میزان رضایت را از آن خود کرده است.

 نتایج اندازه گیری رضایت مشتریان از کیفیت خودروهای سواری برای یازدهمین دوره متوالی از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران(ISQI) در حالی انتشار یافت که خودروی پورشه کاین بالاترین میزان رضایت مشتریان از کیفیت محصول از آن خود نمود.

براساس این گزارش، طی مصاحبه ای که با 27 هزار و 589 نفر از خریداران 49 خودروی سواری از 13 شرکت عرضه کننده خودرو در شش ماهه دوم 1392 انجام شد، مشخص گردیدکه رضایتمندی مشتریان در شش ماهه دوم این سال در مقایسه با شش ماهه اول آن تغییر محسوسی نداشته است.

در این گزارش، میزان رضایت مشتریان از خودروهای سواری بر اساس شش دسته‌ی قیمتی (طبق آخرین قیمت های ارائه شده از سوی شرکت های عرضه کننده خودرو) تقسیم بندی شده است. بر این اساس در رده قیمتی کمتر از 20 میلیون تومان که شامل خودروهای پراید می شود، پراید 131 بیشترین میزان رضایت مشتریان و پراید 141 کمترین میزان رضایت را از آن خود کرده است.

همچنین در رده قیمتی خودروهای 20 تا  40 میلیون تومان که بیش از 58% سهم بازار را از آن خود کرده است، خودروی پارس تندر تولیدی در شرکت پارس خودرو بالاترین عدد رضایت مشتریان و خودروی تیبا پایین‌ترین رتبه را در میان خودروهای این دسته کسب نموده‌اند.

اندازه‌گیری رضایت مشتریان از کیفیت خودروهای سواری در شش ماهه دوم سال 1392 حاکی از آن است که بین خودروهای بازه قیمتی 40 تا60 میلیون تومان تندر 90 اتوماتیک ایران خودرو، بین خودروهای بازه قیمتی 60 تا 80 میلیون تومان کیا پیکانتو و بین خودروهای 80 تا 100 میلیون تومان هیوندا اکسنت بیش از سایر خودروهای هم رده خود در جلب نظر مشتریان موفق بوده اند.

در میان 17 خودروی سواری لوکس رده قیمتی بالای 100 میلیون تومان که در این دوره مورد بررسی قرار گرفته است، نیز پورشه کاین و میتسوبیشی ASX به ترتیب دارای بالاترین و پایین¬ترین شاخص رضایت مشتریان از کیفیت خودرو می‌باشند.

همچنین از نظر شاخص رضایت مشتریان در میان خودروهای شاسی بلند موجود در این نظرسنجی پس از خودروی پورشه کاین که رتبه اول را کسب نموده است، به ترتیب خودروهای کیا موهاوی، رنو کُلئوس، سانتافه، هیوندا توسان، کیا اسپورتیج، میتسوبیشی ASX، ام‌وی‌ام ایکس 33 و لیفان ایکس60 قرار گرفته اند.

بر اساس این گزارش از بررسی میزان رضایتمندی مشتریان از کلیه خودروهای صندوقدار و هاچبک، خودروی جولیتا با 833 امتیاز در صدر جدول رضایتمندی مشتریان قرار گرفته است و در میان خودروهای تولید داخل نیسان تیانا با عدد رضایت 801 بالاترین رتبه را به خود اختصاص داده است.

در این دوره پنج خودروی تندر 90 اتوماتیک، بسترن، هیوندا اکسنت، هیوندا النترا و رنو کلئوس برای اولین بار مورد سنجش قرار گرفته و خودروهای ام جی 550 ، هیوندا آزرا، هیوندا وراکروز، سوزوکی گرند ویتارا و کیا سورنتو به دلیل پایین بودن و یا عدم تولید و واردات از لیست این سری حذف گردیده است.

گزارشات نشان می دهد از خودروهای سواری تولید شرکت ایران خودرو، تندر 90 با عدد رضایت 730 از 1000 و پژو پارس با عدد 646 از 1000 به ترتیب بالاترین و پایین‌ترین میزان رضایت مشتریان از کیفیت خودروها را در میان خودروهای تولید این شرکت کسب نموده اند. همچنین خودروهای سواری تولید شده در دیگر شرکت بزرگ تولیدکننده خودروی کشور، شرکت سایپا، خودروی تیبا با کسب 632 از 1000 بالاتر از انواع پراید بالاترین رتبه را در تولیدات این شرکت کسب نموده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها