کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چراغ سبز دولت و جهش واردات خودروهای لوکس


کد خبر : ۵۸۴۶دوشنبه، ۲۳ تیر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۲:۳۸۱۱۸۱۴ بازدید

اگرچه چانه زنی‌ها بر سر افزایش یافتن یا نیافتن قیمت خودروهای داخلی همچنان ادامه دارد، اما در این میان، بازار خودروهای وارداتی رونق زیادی ...

اگرچه چانه زنی‌ها بر سر افزایش یافتن یا نیافتن قیمت خودروهای داخلی همچنان ادامه دارد، اما در این میان، بازار خودروهای وارداتی رونق زیادی گرفته است و حضور محسوس خودروهای خارجی را می‌توان به خوبی در خیابان‌های پایتخت دید.

چانه زنی بر سر افزایش یافتن یا نیافتن قیمت خودروهای داخلی از سوی نمایندگان مجلس، خودروسازان، دولتمردان و رئیس شورای رقابت همچنان ادامه دارد و هنوز هم نتیجه مشخصی نداشته است. از یک سو دولت اعلام می کند که موافق با افزایش قیمت خودرو نیست، از سوی دیگر نمایندگان مجلس با دولت همسو می شوند و از این افزایش قیمت ابراز نارضایتی می کنند و در نهایت، شورای رقابت اعلام می کند که فعلا قصد ندارد در قیمت‌های تصویبی خودرو، بازنگری کند.

این در حالی است که محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت بعد از اعلام مخالفت کابینه و شخص رئیس جمهور با افزایش قیمت خودرو، تلویحا می گوید که خودروسازان اجازه دهند واردات آزاد شود و در یک بازار رقابتی، مردم بتوانند خودروهای با کیفیت داخلی و خارجی را استفاده کنند.

از سوی دیگر، آمارهای گمرک و مصاحبه مدیران کل گمرک در مناطق جنوبی کشور که از جمله محل های اصلی واردات خودرو به کشور است، حکایت از رشد بی سابقه واردات خودرو به کشور دارد؛ اگرچه دولت واردات خودروهای بالای 2500 سی سی را همچنان ممنوع اعلام کرده است، اما به هرحال انواعی از خودرو اکنون وارد کشور می شود تا در سایه بی کیفیتی برخی خودروهای داخلی، بتوانند بخشی از نیاز بازار را پاسخگو باشند.

ابوطالب گرایلو، معاون دریایی و بندری اداره اداره کل بنادر و دریانوردی خرمشهر می گوید: از ابتدای سال جاری، 2 هزار و 324 دستگاه خودرو به بندر خرمشهر وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، 549 درصد رشد را نشان می دهد؛ این در حالی است که در سال قبل، تنها هزار و 508 دستگاه خودرو به این بندر وارد شده بود.

این در حالی است که در خیابان‌های پایتخت نیز آثار واردات این خودروها به روشنی مشخص است و هر روز می توان خودروهایی را در اتوبان‌های تهران دید که به جرات قیمت برخی از آنها، میلیاردی است اما این افزایش چشمگیر حضور خودروهای وارداتی در خیابان‌های تهران حکایت از آن دارد که بالاخره ارز کشور برای واردات این خودروها اختصاص یافته است؟

در عین حال، وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال تهیه دستورالعملی برای واردات خودروهای زیر 2500 سی سی است که واردات آنها سهل تر شود، این در حالی است که حسن روحانی، رئیس جمهور نیز در مراسم روز صنعت، معدن که در دهم تیرماه امسال برگزار شد، تلویحا اعلام کرد که دولت برای واردات خودرو برنامه دارد و بنابراین، به نظر می رسد که با چراغ سبز دولت، واردات خودرو در حال افزایش است.

البته برخی اخبار غیررسمی حکایت از آن دارد که بابت بخشی از ارزهای بلوکه شده ایران در خارج از کشور، برخی واردکنندگان با پرداخت معادل ریالی آن به دولت، خودرو وارد کرده‌اند که البته این موضوع هنوز از سوی دولت تائید نشده است. تاکید دولت این است که خودروهای وارداتی به کشور، کم مصرف باشند که به نظر می رسد یکی از شاخصه های خودروهای وارداتی نیز توجه به همین نکته است که خودروهای تولیدی کمپانی های مطرح دنیا باید از استانداردهای روز تبعیت کنند و بنابراین شاخص کم مصرف بودن نیز از جمله این شاخص ها است.

قیمت انواع خودروهای وارداتی

قیمت بنز c200 معادل 276 میلیون تومان، قیمت بنز c350 معادل 575 میلیون تومان، قیمت بی ام و x6 معادل 850 میلیون تومان، قیمت آلفارومئو جولیتا 168 میلیون تومان، قیمت پورشه باکستر 412 میلیون تومان، قیمت پورشه پانامرا 970 میلیون تومان، قیمت پورشه کاین 6 سیلندر 770 میلیون تومان، قیمت پورشه کاین 8 سیلندر 970 میلیون تومان و قیمت تویوتا آریون 210 میلیون تومان در بازار آزاد است.

قیمت سوناتا 153 میلیون تومان، ام جی 550 معادل 89 میلیون تومان، ام جی 6 معادل 112 میلیون تومان، سانگ یانگ 108 میلیون تومان، جیلی 67 میلیون تومان، پرادو 270 میلیون تومان، تویوتا لندکروز 430 میلیون تومان، تویوتا هایلوکس 172 میلیون تومان، تویوتا کرولا 140 میلیون تومان و تویوتا کمری 2012 نیز 154 میلیون تومان است.

همچنین در بازار آزاد، قیمت رنو کولیوس 151 میلیون تومان، کیا اپتیما 155 میلیون تومان، کیا سراتو 128 میلیون تومان و کیا سورنتو 215 میلیون تومان است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها