کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کردها مشتری اصلی نفت داعش


کد خبر : ۵۸۳۸دوشنبه، ۲۳ تیر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۰:۵۰۷۰۶۰ بازدید

به گزارش روزنامه دیلی تلگراف، تروریستهای داعش روزانه 1 میلیون دلار از فروش نفت به بازرگانان کُرد درآمد کسب می کنند .

 داعش از محل فروش روزانه بشکه های نفت خود به بازرگانان کرد، ۱میلیون دلار درآمد دارد.دیلی میل در ادامه مدعی شده است که داعش نفت خود را به مرزهای ایران و درون ترکیه قاچاق می کند، به آنها قیمت ۲۵دلار را برای هر بشکه پیشنهاد و سود هنگفتی نصیب خود می کند.

به گزارش روزنامه دیلی تلگراف، محل اصلی تجارت نفت داعش در شهر طوز خرماطو قرار دارد. تجار، نفت عرضه شده توسط داعش را می خرند.



شوان زلال،یک کارشناس صنعت نفت عراق، می گوید: داعش از سیطره ۱۵۰مایلی خود برای رسیدن به منابع نفتی عراق و غارت آنها استفاده می کند.

داعش ماه گذشته میلادی با تصرف موصل توانست کنترل مسیر خط لوله نفت کرکوک – جیحان و پالایشگاه بیجی را در دست گیرد.



شوان زلال معتقد است: برای داعش بسیار آسان است تا با حفر یک چاله در مسیر نفت پالایشگاه بیجی به نفت این پالایشگاه دسترسی پیدا کند. بیجی پالایشگاه بسیار بزرگی است که کنترل کامل آن توسط داعش ممکن نیست اما می تواند داعش را تامین کند. این وضعیت به داعش امکان می دهد تا با انجام این تجارت های زیرکانه با فروش نفت در نقاط مختلف عراق درآمد کسب کند.




داعش همچنین ادعا کرده است که توانسته به منابع نفتی دیر الزور در سوریه نیز مسلط شود. به اذعان کارشناسان داعش توانسته قیمت بنزین را دیر الزور به سه چهارم کاهش دهد.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها