کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بنز لکسوس را جا گذاشت


کد خبر : ۵۸۳سه شنبه، ۱۲ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۸:۰۰۴۱۰۵ بازدید

شاخص رضایت مشتری از خودرو در آمریکا مختصری کاهش یافت که ناشی از کاهش کیفیت خودرو نبوده بلکه نشان از بالا رفتن توقع مشتریان دارد.
بنز لکسوس را جا گذاشتبنز لکسوس را جا گذاشت

نتایج حاصل از 4078 تماس تلفنی یا مصاحبه از طریق ایمیل بین 6 آوریل تا 22 مه و بر اساس مقیاس 0 تا 100 نشان داد رضایت پاسخ دهندگان از 84 درصد در سال 2012 به 83 درصد در سال 2013 کاهش یافته است و به طور طبیعی عدم رضایت مردم از خودروها بیشتر خودروهای ساخت داخل بوده است.

متوسط رضایت از خودروهای ساخت داخل در آمریکا 82 درصد، خودروهای اروپایی 84.7 درصد و برندهای آسیایی 84.1 بوده است. در این مطالعه و نظرسنجی 20 برند شناخته شده در آمریکا مورد بررسی قرار گرفتند.
بر اساس اندازه گیری های این تحقیق، مرسدس بنز با 88 درصد در صدر جدول رضایت مشتریان آمریکایی قرار داشته که نسبت به سال گذشته 4 درصد هم پیشرفت داشته است. لکسوس با فاصله بسیار کم یعنی با 87 درصد مقام دوم را به دست آورده و نسبت به سال گذشته 2 درصد تنزل داشته است. سه برند سوبارو، تویوتا و هوندا با 86 درصد رضایت مشتری به طور مشترک مقام سوم را کسب کردند. بقیه برندها به ترتیب: جنرال موتورز 85، فولکس 84، آکورا 83، فورد 83، نیسان 83، کرایسلر 83، بیوک 82، ب ام و 82، هیوندایی 82، کیا 82، مزدا 82، جبپ 80، داج 79 و شورولت 79 بودند.

جی ام سی و کرایسلر وضعیت رضایت مشتری امسال خود را نسبت به سال گذشته به اندازه 5 امتیاز افزایش داده اند. تحلیل گران می گویند این کاهش مختصر به معنی کاهش کیفیت خودروسازان نبوده بلکه توقع مشتریان روند صعودی دارد. شاخص رضایت مشتری برای خودروسازان و حفظ سهم بازار بسیار تعیین کننده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها