کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پله های صعود در حوزه بازار طلایی


کد خبر : ۵۸۱۶شنبه، ۲۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۲:۲۳۳۳۶۱ بازدید

قیمت طلا در روزهای آخر هفته گذشته با خیزش همراه شد تا با کسب بالاترین حد در 4 ماه گذشته، نوید تداوم روند افزایشی را در بازار طلای تهران و بازارهای جهانی بدهد.

افزایش اونس جهانی در پایان هفته گذشته و انعکاس نیافتن آن در حالیکه بازار تهران تعطیل بود، انتظارها را به سمت افزایش قیمتها در بازار امروز سوق داد که البته تحولات بازار ارز را در تعیین این روند نباید نادیده گرفت.

بر اساس این گزارش، طلا که از آغاز هفته کاری گذشته با نوسانهای جزئی تا قبل از انتشار جزئیات جلسات فدرال رزرو پیرامون قیمت 1320 دلار قرار گرفته بود، بعد از مشخص نبودن سیاستهای فدرال درباره نرخ سود و افزایش تنش های سیاسی و نظامی در خاورمیانه از ساعات پایانی روز چهارشنبه با خیزش همراه و به بالاترین حد خود در 4 ماه اخیر دست یافت تا ششمین هفته ی متوالی افزایشی در کارنامه کاریش ثبت شود. 

روز شنبه گذشته در حالی برای بازار طلای تهران آغاز شد که ریزش 36 تومانی دلار، 4 هزار تومان از بهای هر مثقال طلای 17 عیار کاست و ارزش این فلز زرد رنگ را به 421 هزار تومان رساند که تداوم ریزش دلار در روز یکشنبه البته در دامنه ای محدودتر، 1 هزار تومان دیگر از این فلز کسر کرد و این در شرایطی است که اونس جهانی با افزایش نسبی بر 1321 دلار بسته شده بود. 

این گزارش حاکیست، انتشار آمار خوب اقتصادی آمریکا که روز پنج شنبه 12 تیر ماه حدوداٌ 8 دلار از اونس جهانی کاسته بود در هفته کاری جدید نیز اثر خود را بر بازار طلا از طریق رشد شاخص سهام و افزایش انتظارها مبنی بر بالا بردن نرخ سود توسط فدرال رزرو گذاشت، اما بازار در پایان فعالیتش با هضم این دادها و شدت نیافتن میزان فروش به ثبات قیمتی تن در داد.
البته کارشناسان به خاطر اهمیت آمار میزان اشتغال زایی ایالات متحده در ماه ژوئن و رشد دلار احتمال ریزش بیشتری را در بازار طلا داده بودند.

بازار طلای تهران در روز دوشنبه در واکنش به کاهش اونس جهانی و رشد دلار قدری از ارزش فلزات طلایی کاست که در روز سه شنبه نوسانات دلار روند بازار طلا را معکوس کرد و ارزش هر مثقال به 422 هزار تومان رسید.

گزارش سایت طلا می افزاید، اونس جهانی در حالی روز سه شنبه را با کاهش در پی امکان افزایش نرخ بهره بانکی آغاز کرد که به دنبال افزایش ذخایر طلای صندوق های بزرگ سرمایه گذاری جهان افزایش و به 1320 دلار و 59 سنت رسید.
در روزهای سه شنبه و صبح چهارشنبه اونس طلا تغییراتی محدودی را متحمل شد که در این میان آرام بودن بازار ارز سبب شد تا بازار تهران نیز نوسان اندکی را تجربه کند.

اما معامله گران طلا از ساعات پایانی روز چهارشنبه با افت شاخص ها در بازار سهام و ارزش دلار بعد از گزارش جزئیات نشست های ماه ژوئن فدرال رزرو در کنار افزایش تنش های سیاسی در خاورمیانه شاهد خیزش طلا و بسته شدن آن بر بهای 1340 دلار بودند که این امر سبب شد تا بعضی از کارشناسان به تشدید روند صعودی طلا رأی بدهند.

گفتنی است، برخی از کارشناسان اقتصادی با تکیه بر عوامل موثر ایجاد شده در روند طلا پیش بینی می کنند که ارزش این فلز طلایی در میان مدت صعودی خواهد بود و پیشنهاد به ورود هر چه سریعتر سرمایه گذاران به این بازار می کنند.

اما آنچه مهم است سرمایه گذاری در این بازار که در هاله ای از ابهام قرار دارد و بعضی اوقات برخلاف پیش بینی کارشناسان مسیرش را تعیین می کند نیازمند تأمل و رصد دقیق عوامل موثر بر بازار طلاست.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها