کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ایران به رتبه پنجمین تولیدکننده نفت سقوط کرد


کد خبر : ۵۸۱۰شنبه، ۲۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۳:۲۰۳۱۴۴ بازدید

اوپک در جدیدترین گزارش خود از سقوط جایگاه نفتی ایران به پنجمین تولید کننده نفت این سازمان خبر داد.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در تازه ترین گزارش ماهانه خود اعلام کرد: ایران در ماه ژوئن سال جاری میلادی روزانه دو میلیون و 731 هزار بشکه نفت تولید کرده است.

براساس گزارش اوپک در ماه ژوئیه و به نقل از منابع ثانویه، تولید نفت خام ایران در ماه ژوئن روزانه با 27 هزار بشکه کاهش نسبت به می به روزانه دو میلیون و 731 هزار بشکه در روز رسیده است.

این آمار نشان می‌دهد ایران در ماه ژوئن 2014 پس از عربستان، عراق، امارات متحده عربی و کویت پنجمین تولیدکننده بزرگ سازمان کشورهای صادرکننده نفت بوده است.

آمارهای منتشر شده از سوی اوپک نشان می دهد تولید نفت ایران در ژوئن 2014 میلادی با 27 هزار بشکه در روز کاهش مواجه شد و از 2.758 میلیون بشکه در روز در ماه می 2014 به 2.731 میلیون بشکه در روز در این ماه رسید.

متوسط تولید نفت ایران در نیمه نخست سال جاری میلادی برابر با 2.76 میلیون بشکه در روز بوده است. تولید نفت ایران در این مدت که توافق هسته ای ژنو به اجرا گذاشته شده و در پی آن برخی محدودیت های تجاری علیه ایران لغو شده است نسبت به سه ماهه چهارم 2014 حدود 80 هزار بشکه در روز افزایش داشته است.

در ماه ژوئن عراق با بیشترین میزان کاهش تولید و عربستان با بیشترین حجم افزایش تولید مواجه شده اند. تولید عراق با 169 هزار بشکه در روز کاهش به 3.161 میلیون بشکه در روز و تولید عربستان با 47800 بشکه در روز افزایش به 9.729 میلیون بشکه در روز رسیده است.

این سقوط آزاد نفتی ایران در بین کشورهای عضو اوپک در حالی رقم خورده است که اخیرا با ارائه گزارشی به نمایندگان مجلس شورای اسلامی بیژن زنگنه وزیر نفت ایران از افزایش ظرفیت تولید نفت کشور به بیش از 5 میلیون بشکه در روز خبر داده است.

وزیر نفت همچنین اخیرا در گفتگو با سایت وزارت نفت با بیان اینکه مذاکرات با شرکت‌های نفتی خارجی برای حضور مجدد در صنعت نفت ایران همیشه در حال انجام است، اظهار کرده است: هم اکنون با توجه به شرایط موجود به بازگشت این شرکتها به ایران خوش بین هستم.

این مقام مسئول در پاسخ به این سئوال که آیا پروژه خاصی برای شرکتهای خارجی داوطلب برای حضور در صنعت نفت ایران همچون فاز 11 پارس جنوبی در نظر گرفته اید، تاکید کرد: تاکنون پروژه خاصی در نظر گرفته نشده و من بیش از این در این زمینه نمی خواهم صحبت کنم.

از سوی دیگر سید محسن قمصری مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران هفته گذشته در پاسخ به برخی شبهه‌ها در خصوص کاهش تحریم‌ها به عنوان عامل افزایش صادرات نفت خام گفته است: تاکنون هیچ تحریمی از صنعت نفت ایران برداشته نشده است.

سقوط تولید نفت ایران در اوپک در حالی رقم خورده است که اخیرا با دستور بیژن زنگنه وزیر نفت به مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران قرارداد طرح توسعه برخی از میادین نفتی که در دولت دهم منعقد شده است، فسخ و یا به حالت تعلیق درآمده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها