کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جلسه ویژه دولت برای بدهی بابک زنجانی


کد خبر : ۵۸۰۴شنبه، ۲۱ تیر ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۹:۵۵۵۶۳۷ بازدید

کاسه صبر وزیر نفت در ماجرای «بابک زنجانی» سر آمده و حالا در کلماتی که بوی افشاگری می‌دهد، خبر داده که اموال زنجانی کفاف بدهی‌ها را نمی‌دهد و تمام اموال او 40 درصد ...

زنگنه: ارزش اموال متهم 3000 بدهی 8000 میلیارد تومان

کاسه صبر وزیر نفت در ماجرای «بابک زنجانی» سر آمده و حالا در کلماتی که بوی افشاگری می‌دهد، خبر داده که اموال زنجانی کفاف بدهی‌ها را نمی‌دهد و تمام اموال او 40درصد طلب دولت هم نمی‌شود، به همین‌خاطر دولت حالا بنا را بر این گذاشته تا در هفته آینده جلسه‌ای ویژه برای بازگشت بدهی‌های بابک زنجانی برگزار کند. «بیژن نامدارزنگنه»، نخستین‌بار از بدهی‏های نفتی زنجانی به وزارت نفت خبر داده و پرده از برخی زدوبندهای پشت‌پرده به نام تحریم‌ها و کام برخی از سودجویان برداشت. حالا یک‌بار دیگر در جهت شفاف‌سازی افکار عمومی هم به آمار بدهی‌های زنجانی اشاره دارد و هم اموال به‌جای‌مانده از او: «بدهی‌های زنجانی بیش از هشت‌هزارمیلیاردتومان است ولی ارزش کل اموال وی سه‌هزارمیلیاردتومان برآورد شده است.»با حساب سرانگشتی هم می‌توان فهمید که اموال زنجانی به‌هیچ‌عنوان با بدهی‌های میلیاردی او همخوانی ندارد و صبر وزارت نفت هم برای شناسایی اموال بیشتر از او در این کشور و آن کشور سرآمده است.


تا مافیای زنجانی لو نرود، بدهی‌ها پابرجاست
«حسین دهدشتی»، عضو کمیته ویژه پیگیری پرونده بابک زنجانی در مجلس در همین زمینه به «شرق» می‏‌گوید: «پرونده زنجانی به مرحله حساسی رسیده، تا پشت‌پرده ماجرا مشخص نشود، نمی‌شود با این میزان دارایی امیدی به پرداخت بدهی‌ها داشت. تازه منابع مالی که از زنجانی باقی‌مانده هرکدام در گرو وام و سرمایه‌گذاری دیگری است و شاید به‌سختی بتوان به پول بخشی از منابع مالی او دست یافت.» در همین زمینه «امیرعباس سلطانی» دیگر عضو کمیته ویژه زنجانی نیز تاکید دارد: «شاید اراده‌ای برای بازگرداندن اموال زنجانی و پرداخت بدهی‌ها وجود ندارد، چرا که اگر واقعا اراده‌ای در کار باشد، پرداخت بدهی‌های زنجانی بدون پرده‌برداشتن از پشت‌صحنه‌ها امکان‌پذیر نخواهد بود. در همه این سال‌ها مافیایی از زنجانی حمایت کرده که حالا سر در برف کرده و باید تا دیر نشده اسم و رسم و موقعیت آنها برای افکار عمومی شرح داده شود.»

ارزش اموال زنجانی 3هزارمیلیاردتومان است
وزیر نفت همچنین از جزییات جلسه ویژه هفته آینده دولت برای بازگشت بدهی‌های بابک زنجانی خبر می‌دهد: «در این جلسه درخصوص راهکارهای بازگشت بدهی او به حساب دولت و وزارت نفت تصمیم‌گیری می‌شود، ضمن اینکه بدهی‌های زنجانی بیش از هشت‌هزارمیلیاردتومان است ولی ارزش کل اموال او سه‌هزارمیلیاردتومان برآورد شده است.»آنطور که زنگنه روایت کرده، «اموال بابک زنجانی اغلب شامل هواپیما، خودرو و املاک بوده که به درد وزارت نفت نمی‌خورد و قابلیت استفاده برای دولت ندارد، برهمین اساس باید درباره موضوع فروش آنها و واریز پول نقدی به حساب دولت تصمیم‌گیری شود.»

2میلیاردیورو زنجانی بلوکه نشده بود
هرچه از پرونده زنجانی زمان می‌گذرد، یکی پس از دیگری ادعاهای مختلف او دروغ از آب درمی‌آید. همین چندی پیش رییس کمیسیون اصل 90 مجلس به «شرق» خبر داد که پیک‌‏های قاصد قوه‌قضاییه به ترکیه، تاجیکستان و مالزی رفته‌اند و دست‌خالی به کشور بازگشته‌اند و گویا اصلا خبری از بلوکه‌شدن اموال دومیلیاردیورویی زنجانی در خارج از مرزها نیست. البته همان روزها «محمدعلی پورمختار» از شناسایی رابطان بابک زنجانی در این سه کشور خبر داد اما با گذشت ماه‌ها از اعلام این خبر هنوز اسم تازه‌ای در پرونده زنجانی مطرح نشده؛ به‌جز دستگیری «ش» در امارات که برخی معتقدند او از جمله افراد متنفذ در پرونده زنجانی است و دستگیری‌اش می‌تواند به مشخص‌شدن برخی پشت‌پرده‌ها در پرونده زنجانی منجر شود. البته تخلف مالی بابک زنجانی تنها به بدهی‌های نفتی‌ او خلاصه نمی‌شود. سروکله او در سازمان تامین‌اجتماعی هم پیدا شده بود و اگر برخی تلاش‌ها نبود انبوهی از شرکت‌ها و کارخانه‌های درجه‌یک این سازمان به او فروخته می‌شد، آن‌هم با پولی که شاید بخشی از آن به مساله واگذاری‌های فروش نفت به او مربوط می‌شد. سرانجام بابک زنجانی به‌دنبال پیگیری‌های صورت‌گرفته، در تاریخ ۹ دی ۱۳۹۲ توسط دادستانی کل کشور بازداشت شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها