کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

این بنز آپشن‌هایی در حد سمند دارد!


کد خبر : ۵۷۹۷جمعه، ۲۰ تیر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۱:۰۵۱۶۰۲۰ بازدید

زمانی که صحبت از خودروهای لوکس باشد بدون شک پای مرسدس‌بنز نیز به میان کشیده می‌شود. همچنین بسیاری، مرسدس‌بنز را نماد لوکس بودن و امکانات فراوان می‌دانند و تمام ...
این بنز آپشن‌هایی در حد سمند دارد!این بنز آپشن‌هایی در حد سمند دارد!

زمانی که صحبت از خودروهای لوکس باشد بدون شک پای مرسدس‌بنز نیز به میان کشیده می‌شود. همچنین بسیاری، مرسدس‌بنز را نماد لوکس بودن و امکانات فراوان می‌دانند و تمام خودروهای لوکس را با آن می‌سنجند. چندی پیش فرصتی دست داد تا با یکی از آخرین مدل‌های مرسدس‌بنز ملاقات کنیم. مرسدس مورد نظر مدل E کلاس بوده و محصول سال ۲۰۱۴ است. E کلاس جدید از جمله خودروهای خارجی بود که ورود آن به بازار خودرویی ایران تاخیر چندانی نداشت و از آبان‌ماه سال گذشته یعنی ۳ ماه مانده به سال ۲۰۱۴ در بازار قابل رویت بود. این ملاقات فرصت مناسبی بود تا ببینیم تمامی مدل‌های مرسدس‌بنز جدید نماد خودروهای لوکس هستند یا خیر؟

بسیاری از کارشناسان خودرویی بن و ریشه مدل‌های E کلاس مرسدس‌بنز را Typ 170 می‌دانند. خودرویی که ۶۸ سال پیش و از سال ۱۹۴۶ به مدت ۹ سال تولید شد. مرسدس‌بنز Ponton ادامه‌دهنده راه Typ 170 بود که از سال ۱۹۵۳ تا اوایل دهه ۶۰ بر روی خط تولید قرار گرفت. بعد از Ponton مرسدس‌بنز Kleine Heckflosse در سال ۱۹۶۱ وارد خط تولید کمپانی مرسدس‌بنز شد.همزمان با برکناری مدل Kleine Heckflosse در سال ۱۹۶۸ مدل Strich-Acht معرفی و راهی بازار شد. این نسل از E کلاس‌ها که در کشورمان به اتاق معماری معروفند تا سال ۱۹۷۵ با کد W114/115 تولید شدند. بعد از اتاق معماری، مرسدس‌های معروف به اتاق دانشجویی در سال ۱۹۷۵ وارد چرخه تولید مرسدس‌بنز شدند. اتاق دانشجویی‌ها با کد W123 شناخته می‌شدند و تا سال ۱۹۸۵ در خط تولید قرار گرفتند.

نسل بعدی E کلاس با کد W124 شناسایی می‌شد. این نسل از E کلاس که در کشورمان به مرسدس‌بنزهای تپل معروف است از سال ۱۹۸۵ تا سال ۱۹۹۵ به مدت یک دهه تولید شد. W210 کد نسل جدید مرسدس‌بنزهای E کلاس بود که از سال ۱۹۹۵ تا اوایل قرن ۲۱ تولید شدند.در سال ۲۰۰۲ نسل جدید E کلاس با کد W211 جایگزین W210 شد. تولیدات این نسل از E کلاس تا سال ۲۰۰۹ ادامه داشت و به افتخارات خوبی در فروش دست یافت. پنج سال پیش در سال ۲۰۰۹ آخرین و جدیدترین نسل E کلاس با کد W212 رونمایی و راهی بازارهای جهانی شد. این نسل از Eها در سال ۲۰۱۳ دچار یک فیس‌لیفت شد. مدل‌های فیس‌لیفت از اواخر سال ۲۰۱۳ به عنوان مدل ۲۰۱۴ راهی خیابان‌ها شدند. با توجه به قدمت زیاد تولید Eکلاس که نزدیک به ۷۰ سال است، توقع ما بیش از پیش بالا رفت تا ببینیم این مرسدس ۵۰ هزار دلاری واقعاً لوکس است یا خیر؟

هر بنزی لوکس نیست!

فیس‌لیفتی که در سال ۲۰۱۳ بر روی آخرین نسل E کلاس اعمال شد به قدری ظاهر E کلاس را متحول کرد که خیلی‌ها به اشتباه آن را نسل جدیدی از E کلاس می‌دانند. در حالی که E کلاس ۲۰۱۴ تنها فیس‌لیفتی از E کلاس W212 است. بعد از ۱۹ سال چراغ‌های یک تکه جلو جایگزین چراغ‌های دو تکه‌ای شده‌اند. البته طراحی داخل کاسه چراغ‌ها به نحوی انجام شده تا چراغ‌های LED تعبیه شده در آن به شکل دو تکه‌ای روشن شوند.جلو پنجره اسپرت با یک لوگوی بزرگ مرسدس بر رویش جایگزین جلو پنجره کلاسیک سابق شده است. همچنین دیگر خبری از لوگوی ایستاده مرسدس‌بنز بر روی کاپوت جلو نیست و به جای آن یک لوگوی معمولی و تخت نصب شده است!

قسمت‌های کناری سپر جلو نیز مانند قسمت جلویی کاپوت، شکل حجیمی به خود گرفته‌اند. همه این تغییرات خبر از یک فاجعه دارند! و آن از بین رفتن خصوصیات کلاسیک مرسدس‌بنز است. البته استفاده از رینگ‌های پنج پره ۱۷ اینچی با طراحی اسپرت نیز تاییدکننده این واقعیت است. در نمای عقب فرم کلی چراغ‌ها حفظ شده و تنها چیدمان داخلی آن دگرگون شده است. همچنین اگزوزهای خوش‌فرم جدید جایگزین نمونه‌های قبلی شده‌اند. به غیر از این تغییرات نمای عقب و جانبی کمتر دست خوش تغییرات قرار گرفته‌اند و بیشتر شکل اصلی خود را حفظ کرده‌اند. در حالت کلی شاید E کلاس جدید یک خودروی زیبا و شیک باشد اما نمی‌تواند یک فرزند خلف برای مرسدس‌بنز باشد!هنگامی که وارد کابین می‌شویم داخل کابین برخلاف ظاهر خودرو کاملاً آشنا است. در داخل کابین تغییرات زیادی انجام نشده و از تغییرات اتفاق افتاده می‌توان به تغییر شکل جزیی غربیلک فرمان، شکل چیدمان دکمه‌های بر روی آن، اضافه شدن ساعت آنالوگ بین دو دریچه تهویه هوای میانی بر روی داشبورد و تغییر شکل پشت آمپر از پنج دایره به ۳ دایره اشاره کرد. اما کیفیت داخل کابین اصلاً در شأن یک خودروی ۵۰ هزار دلاری نبوده و بیشتر مناسب خودروهای موجود در رنج قیمت ۳۰ هزار دلار است.

استفاده از پلاستیک و پارچه در طراحی کابین این E کلاس خبر از فاجعه‌ای دیگر برای مرسدس دارد. همچنین نبود سردکن و گرم‌کن و حافظه برای صندلی‌ها، نبود سیستم تهویه هوای اتوماتیک، نبود دوربین دید عقب و نبود سانروف که امروزه امکاناتی استاندارد برای یک خودرو محسوب می‌شوند لوکس بودن محصولات مرسدس‌بنز را بیشتر از این زیر سوال می‌برند. استفاده جزیی از آلومینیوم در داشبورد و چرم در قسمت‌های کناری صندلی‌ها کمی از آبروی رفته مرسدس‌بنز را به جوی بر می‌گرداند، اما نمی‌تواند جبران‌کننده این کمبودهای بزرگ شود. شیشه‌های برقی، آینه‌های جانبی برقی و صندلی‌های جلو برقی امکاناتی است که در این مرسدس ۳۲۰ میلیون تومانی برای آسایش سرنشینان تعبیه شده‌اند! امکاناتی که اکنون حتی در سمند LX 32 میلیون تومانی که یک دهم E200 در بازار قیمت دارد نیز وجود دارند.

رانندگی با Eکلاس

در حال حاضر E کلاس در ۱۳ مدل به بازار عرضه می‌شود که شامل شش مدل بنزینی ، ۵ مدل دیزلی، یک مدل هیبریدی و یک مدل گازسوز است. علاوه بر این مدل‌ها یک مدل با تیونینگ AMG نیز قابل سفارش است که گران‌ترین مدل E کلاس محسوب می‌شود. همچنین E کلاس در چهار کلاس مختلف سدان، استیشن، کوپه و کروک تولید می‌شود که از این حیث یکی از متنوع‌ترین خودروهای دنیاست. E کلاس موردنظر از نوع E200 بوده که از یک پیشرانه چهار سیلندر خطی به حجم دقیق ۱۹۹۱ سی‌سی سود می‌برد.

پیشرانه فوق ۱۸۴ اسب‌بخار قدرت در ۵۵۰۰ دور در دقیقه و ۲۷۰ نیوتن‌متر گشتاور در ۱۴۰۰ تا ۴۰۰۰ دور در دقیقه را توسط گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. برای روشن کردن پیشرانه خبری از سیستم Keyless نیست! و باید با سوییچ خودرو را روشن کنید.در هنگام رانندگی نیز تنها می‌توانید یکی از دو حالت اسپرت و اقتصادی را به وسیله شاسی تعبیه شده بر روی کنسول میانی انتخاب کنید و دیگر خبری از حالت Manual (دستی) در E200 نیست. یعنی اصلاً خبری از دسته دنده در کنسول میانی نیست که بتوانید تعویض‌دنده‌ها را به صورت دستی انجام دهید!زمانی که هوس کردید دنده‌ها را به صورت دستی عوض کنید تنها می‌توانید از شیفترهای تعبیه شده در پشت غربیلک فرمان استفاده کنید. البته شتاب زیر ۸ ثانیه‌ای E200 راضی‌کننده و قابل قبول است. همچنین وجود امکاناتی چون سیستم حرکت بین خطوط، سیستم هشداردهنده و پیشگیری از برخورد، کمک شایانی در رانندگی به راننده خواهند داشت. E200 از یک باک ۵۹ لیتری بهره می‌برد و مصرف سوخت ترکیبی آن در زمان آزمایش حدود ۷٫۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بود. بنابراین با یک باک پر از بنزین با E200 2014 در ایران ۷۸۵ کیلومتر می‌توان پیمود که رقم مناسبی است.

گزینه‌های دیگر برای خرید

تنها دلیلی که برای خرید E200 وجود دارد این است که دیوانه‌وار عاشق بنز باشید. اما برای کسانی که طرفدار دوآتیشه مرسدس‌بنز نیستند گزینه‌های دیگری هم وجود دارد. گزینه اول لکسس ES250 2014 است که اکنون در بازار آزاد به قیمت ۳۰۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. دوم ۵۲۰ BMW 2014 فول آپشن که تنها ۲۷۵ میلیون تومان قیمت دارد. با توجه به این که حجم پیشرانه لکسس ۵۰۰ سی‌سی بیشتر از دو خودروی آلمانی است اما از نظر بازده نمی‌تواند پا به پای آن‌ها رقابت کند. اما در آن سوی میدان BMW 520 به رغم فول آپشن بودن باز هم ۴۵ میلیون تومان از E200 مدل پایه ارزان‌تر است.
 

czgrxxpc9orp8gurnnn.jpg



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها