کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شاخص بورس امروز صعودی شد


کد خبر : ۵۷۷۷چهارشنبه، ۱۸ تیر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۸:۴۹۲۱۲۴ بازدید

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با افزایش 390 واحدی به مرز نیمه 73 هزار واحد نزدیک شد و ارزش بازار نیز به بیش از 347 هزار میلیارد تومان صعود کرد.

شاخص کل در پایان معاملات امروز بازار سهام با تداوم روند صعودی به 73 هزار و 416 رسید و ارزش بازار نیز به بیش از 347 هزار میلیارد تومان صعود کرد.همچنین شاخص صنعت 408 واحد، 50 شرکت فعال‌تر 19 واحد، آزاد شناور 429 واحد، 30 شرکت بزرگ 18 واحد، بازار اول و دوم در مجموع 1630 واحد افزایش داشتند.همچنین امروز ارزش معاملات با افزایش قابل توجهی به 280 میلیارد تومان رسید و 827 میلیون برگه سهم نیز بین معامله‌گران بازار داد و ستد شد.

براساس این گزارش امروز اکثر شرکتهای خودرویی با صف خرید دنبال شدند، در حالی که اکثر این شرکت‌ها همچنان یا زیان‌ده بوده و یا سودی کمتر از قیمت یک خودروی سواری دارند، اما صف خرید این نمادها ادامه‌دار نبود و با اعلام مخالفت رئیس جمهور با افزایش قیمت شرکت‌های خودروسازی به دلیل پایین بودن کیفیت آنان نسبت به خودروهای خارجی اعلام کرد و سهام این شرکت‌ها با کاهش قیمت مواجه شدند.

در بازار امروز شرکت‌های پتروشیمی بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص گذاشته و افزایش قیمت داشتند و برخلاف ان شرکتهای بانکی با کاهش قیمت و بیشترین تاثیر منفی بر شاخص به کار خود پایان دادند.

در فرابورس هم شاخص با افزایش 10 واحدی به 782 واحد رسید که پتروشیمی مارون، پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی جم، پالایش نفت لاوان، توسعه خدمات دریایی و بندری سینا بیشتری افزایش قیمت و در مقابل ذوب‌آهن اصفهان، بانک خاورمیانه، آهن و فولاد ارفع، پالایش نفت شیراز و کشتیرانی دریای خزر بیشترین تاثیر منفی را داشتند.

در این بازار قیمت برخی اوراق تسهیلات مسکن به بیش از 90 هزار تومان رسید و در مجموع، نمادها افزایش یک درصدی قیمت را تجربه کردند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها