کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

فرمول قیمت‌گذاری خودرو به هیچ عنوان بازنگری نمی‌شود


کد خبر : ۵۷۳۵دوشنبه، ۱۶ تیر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۶:۰۸۶۲۵۲ بازدید

رئیس شورای رقابت با بیان اینکه این شورا در فرمول قیمت‌گذاری خود تورم بخشی و مالیات بر ارزش افزوده را دو بار لحاظ نکرده است، گفت: نظر نمایندگان مجلس برای شورای رقابت قابل احترام است اما ...

رئیس شورای رقابت با بیان اینکه این شورا در فرمول قیمت‌گذاری خود تورم بخشی و مالیات بر ارزش افزوده را دو بار لحاظ نکرده است، گفت: نظر نمایندگان مجلس برای شورای رقابت قابل احترام است اما فرمول قیمت گذاری به هیچ عنوان بازنگری نخواهد شد.

رضا شیوا با اشاره به اینکه دو عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای رقابت در تمام جلسات تعیین فرمول خودرو حضور داشته و نظرات خود را اعلام کرده‌اند، اظهار داشت: اعضای ناظر شورای رقابت حق رای ندارند اما با حضور در جلسات متعدد کارشناسی نظرات خود را اعلام و در نهایت با تصویب اکثریت اعضاء فرمول قیمت گذاری خودرو مورد تصویب قرار گرفته است.

 شیوا  با بیان این مطلب که براساس فرمول جدید متوسط افزایش قیمت‌ها حدود 5.5 درصد است، افزود: فرمول شورای رقابت به هیچ عنوان ایراد نداشته و کار کارشناسی چندین ماهه‌ای را گذرانده است.

 رئیس شورای رقابت اضافه کرد : البته باید این موضوع را متذکر شوم که شورای رقابت نهادی فراقوه‌ای است و به صورت مستقل اقدام به تعیین فرمول نموده است بر همین اساس این فرمول به هیچ عنوان بازنگری نخواهد شد.

وی با بیان اینکه فقط در شرایط خاص امکان بازنگری فرمول قیمت گذاری خودرو وجود دارد، گفت: نظر نمایندگان مجلس برای شورای رقابت قابل احترام است اما با وجود حضور دو عضو ناظر در جلسات شورای رقابت همفکری لازم برای تعیین قیمت خودرو انجام شده و به همین واسطه لزومی به بازنگری فرمول وجود ندارد.

شیوا در واکنش به انتقادات برخی از افراد مبنی بر اینکه فرمول شورای رقابت با اشکالات زیادی همراه است، اظهار داشت: هزینه مالی و هزینه‌های جذب نشده خودرو سازان در فرمول مد نظر قرار نگرفته است. به همین واسطه بحث هایی مبنی بر ترمز ای بی اس نیز در هیچ  کجا مطرح نشده است.

 وی با اشاره به اینکه شورای رقابت در فرمول قیمت‌گذاری خود به هیچ عنوان تورم بخشی و مالیات بر ارزش افزوده را دو بار لحاظ نکرده است افزود: منطقاً‌ اگر نرخ تورم در فرمول دو بار مد نظر قرار می گرفت به هیچ عنوان افزایش متوسط قیمت خودرو به 5.5 درصد ختم نمی شد.

رئیس شورای رقابت با بیان این مطلب که شورای رقابت دستورالعمل را تدوین و مرکز ملی رقابت محاسبه قیمت‌ها را در انواع خودرو ها انجام داده است اظهار داشت: فرمول باید در نهایت به یک قیمت ختم شود به همین منظور مرکز ملی رقابت نیز با محاسبه قیمت‌ها را تعیین کرده است.

شیوا در رابطه با هزینه‌های غیر منطقی تبدیل استاندارهای انواع خودروها از یورو 2 به یورو4 نیز گفت: حدود یک ماه کارشناسان شورای رقابت مشغول بررسی هزینه‌های مالی تغییر استاندارها در انواع خودرو ها بودند زیرا با وجود آنکه در گام نخست تغییر استاندارها عمل پیچیده‌ای نیست اما اجرای آن نیازمند تغییر موتور در انواع خودرو‌ها را داشت که این موضوع قیمت‌ها را افزایش می‌دهد.

 وی با بیان این مطلب که تغییر استاندارد یورو 2به یورو4 از سال پیش توسط خودرو سازان انجام و مصرف‌کنندگان ملزم به پرداخت آن بودند افزود: ما فقط در این رابطه شفاف سازی کردیم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها