کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اعتراض شدید کمیسیون صنایع به قیمت‌های جدید خودرو


کد خبر : ۵۷۳۳دوشنبه، ۱۶ تیر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۲:۰۹۱۱۳۸۶ بازدید

رئیس هیئت تحقیق و تفحص خودروسازان با اعلام این که نمایندگان کمیسیون صنایع قیمت‌های جدید خودرو را پیگیری و اقدامات لازم را در این رابطه انجام خواهند داد، گفت:وزیر صنعت باید برای افزایش ...

رئیس هیئت تحقیق و تفحص خودروسازان با اعلام این که نمایندگان کمیسیون صنایع قیمت‌های جدید خودرو را پیگیری و اقدامات لازم را در این رابطه انجام خواهند داد، گفت:وزیر صنعت باید برای افزایش قیمت خودرو به نمایندگان مجلس پاسخ دهد.

علی علیلو با گلایه از اینکه قیمتهای جدید خودرو که براساس فرمول شورای رقابت اعلام شده، از نظر نمایندگان کمیسیون صنایع غیرمنطقی و باید اصلاح شود، اظهار داشت: در مقطعی سخنگوی دولت سخن از رویکرد دولت یازدهم در عدم افزایش قیمت‌ها می‌گوید حال چرا چنین تصمیمی آن هم با موافقت دستگاه‌های مربوطه از سوی شورای رقابت انجام شده است.

وی با بیان این که رئیس جمهور نیز در دهم تیرماه که مصادف با روز صنعت و معدن بود دغدغه جدی خود را در مورد صنعت خودرو اعلام کرده بود ،گفت: خود رئیس جمهور در این مراسم بیان کرده بود تا کی باید افزایش قیمت خودرو را تحمل کرد و باید در این رابطه تدبیر مناسبی صورت گیرد. اما چرا علی رغم تمام این صحبت‌ها افزایش قیمت خودرو تثبیت و ابلاغ شده است.

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از خودروسازان با اعلام این که نمایندگان کمیسیون صنایع موضوع قیمت‌های خودرو را پیگیری و اقدامات لازم را در این رابطه انجام خواهند داد، افزود: وزیر صنعت باید به نمایندگان مجلس پاسخ دهد چرا رضایت مصرف کننده را درنظر نگرفته و براساس فرمولی غیرکارشناسی مجوز افزایش قیمت خودرو را داده است.

*مواضع متناقض دولت یازدهم در افزایش قیمت خودرو /دولت و شخص وزیر صنعت باید به نمایندگان مجلس پاسخ دهند

علیلو با انتقاد از اینکه مواضع این روزهای دولت یازدهم در مورد قیمت کالاها و به ویژه قیمت خودرو متناقض است تصریح کرد: خودشان می‌گویند قیمت‌ها را افزایش نمی‌دهیم اما در مسیری دیگر با مصوباتی مجوز افزایش قیمت‌ها را صادر می‌کنند. دولت و شخص وزیر صنعت باید به نمایندگان مجلس پاسخ مناسبی را در این رابطه اعلام کند.

وی با اشاره به اینکه طی دو روز آینده باید موضوع قیمت خودرو شفاف شود، گفت: نمایندگان کمیسیون صنایع در این رابطه پرسش‌های لازم را مطرح می‌کنند و او نیز باید دلایل محکمه پسند را به نمایندگان اعلام نماید.

*دوعضو ناظر شورای رقابت به فرمول جدید قیمت گذاری خودرو رأی نداده بودند

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از خودروسازان با انتقاد از اینکه علی رغم تمام صحبت‌های شیوا بر کارشناسی بودن فرمول قیمت گذاری خودرو چرا باید تورم بخشی و مالیات برارزش افزوده دو بار در فرمول به قیمت گذاری خودرو لحاظ گردد اظهار داشت: تورم و مالیات بر ارزش افزوده را یک بار در قطعات و اجزای خودرو و یک بار در قیمت نهایی خودرو لحاظ کرده‌اند که این موضوع به هیچ عنوان کارشناسی و منطقی نیست.

علیلو با اعتقاد براینکه باید فرمول قیمت گذاری خودرو بازنگری شود گفت: در جلسه روز گذشته کمیسیون صنایع انتقاداتی را به دو عضو ناظر شورای رقابت که از اعضای کمیسیون صنایع هستند اعلام کردیم و آنان گفتند ما برای تصویب فرمول جدید رأی نداده‌ایم که چرا به اعتقاد ما این فرمول کارشناسی نبود بلکه شیوا خود تصمیم به تصویب این موضوع با همکاری اعضا گرفته است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها