کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شاخص بورس باز هم برگشت زد


کد خبر : ۵۷۰۹یکشنبه، ۱۵ تیر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۷:۰۰۲۵۳۹ بازدید

شاخص بورس با تأثیر منفی 201 واحدی هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس، به کانال 71 هزار واحد بازگشت.

روز گذشته خبر مهمی در مورد تغییر مبنای قیمت‌گذاری محصولات پتروشیمی در بورس کالا از ارز مبادله به نرخ ارز آزاد منتشر شد، تا این صنعت تأثیرگذار بر بورس لیدر معاملات امروز تالار شیشه‌ای باشد.

بر اساس این گزارش، احمد مهدوی دبیر کل انجمن صنفی پتروشیمی درباره میزان تأثیر این تصمیم بر صنایع تأکید کرد: با این تصمیم عرضه محصولات پتروشیمی در بورس بیشتر شده و رانت‌خوارها کنار خواهند رفت و همچنین با توجه به اینکه 35 درصد از بورس در اختیار پتروشیمی‌ها است، این تصمیم دولت می‌تواند به نفع اهالی بازار سرمایه شود.

به گزارش فارس، امروز شاخص کل بورس (تا لحظه تنظیم این گزارش) 485 واحد مثبت شد و کانال 71 هزار واحدی را پس گرفت این در حالی است که اکثر صنایع با صف خرید سنگین مواجه شده و تا حجم مبنا معامله نمی‌شود.

در بازار امروز حجم عرضه‌ها به شدت کاسته و حجم تقاضا افزایش یافته است.

در جریان معاملات امروز بورس اوراق بهادار تهران از میان کل نمادهای حاضر در تالار شیشه‌ای تنها چند نماد انگشت‌شمار کاهش قیمت دارند و مابقی با صف خرید و افزایش قیمت دنبال می‌شود.

در فرابورس هم شاخص با افزایش 23 واحدی به 749 واحد رسید که پتروشیمی جم، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، پتروشیمی زاگرس، ذوب‌آهن اصفهان، پالایش نفت لاوان، پتروشیمی مارون، پالایش نفت شیراز، نفت پاسارگاد، پتروشیمی خراسان، نفت ایرانول، بانک سرمایه، بانک دی، بانک گردشگری، توکاریل، بانک ایران‌زمین، آهن و فولاد ارفع و کشتیرانی دریای خزر بیشترین تأثیر مثبت را گذاشتند.

در این بازار همچنین اوراق امتیاز تسهیلات خرید مسکن با کاهش تقاضا کاهش قیمت دارند.

شاخص کل بورس از ابتدای سال جاری بیش از 8 هزار واحد افت داشته و نسبت به آخرین رکورد یعنی «90 هزار واحد» تاکنون کاهش 20 هزار واحدی تجربه کرده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها