کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دلیل خاموشی های پی در پی در پایتخت


کد خبر : ۵۶۷۷شنبه، ۱۴ تیر ۱۳۹۳ - ۰۶:۱۳:۳۳۲۳۲۶ بازدید

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ درباره خاموشی‌های پراکنده تهران توضیح داد: با افزایش مصرف برق در ساعات پیک، تجهیزات برق از جمله ترانس ...

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ درباره خاموشی‌های پراکنده تهران توضیح داد: با افزایش مصرف برق در ساعات پیک، تجهیزات برق از جمله ترانس گرم شده و از مدار خارج می‌شود یا حتی برخی تجهیزات برقی می‌سوزد.

سیدمحمد هاشمی اظهار کرد: با گرم شدن هوا طبیعتا استفاده از وسایل سرمایشی بسیار زیاد می‌شود و با توجه به ظرفیت تجهیزات مانند کابل برق که مثل یک لوله آب محدود است، ممکن است با افزایش مصرف دچار مشکل شویم. بنابراین از مردم می‌خواهیم در یک ماه ما را همراهی کنند و از مصارف غیر‌ضروری در ساعات پیک صرفه‌نظر شود تا از این گرمای سخت عبور کنیم. وی افزود: در ساعات 11 ظهر تا 3 بعدازظهر و 9 تا 11 شب که هوا بسیار گرم است مردم از وسایل سرمایشی مانند کولر خیلی استفاده می‌کنند و با توجه به اینکه هر تجهیزاتی از جمله ترانسفورماتور و کابل ظرفیت خاصی دارد، ممکن است ترانسفورماتور داغ کرده و کارکرد آن خود به خود قطع شود. مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ با درخواست از مردم مبنی بر اینکه  در ساعات پیک از وسایل پرمصرفی مانند جاروبرقی، اتو، ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی استفاده نشود، گفت: در صورت خروج ترانس از مدار به زمان نیاز است که خنک شود تا دوباره وارد مدار شود؛‌ حتی ممکن است برخی تجهیزات بسوزد بنابراین از مردم درخواست می‌کنیم ما را با 10 درصد صرفه‌جویی همراهی کنند تا تجهیزات از مدار خارج نشود.

هاشمی درباره پیک مصرف برق در تهران گفت:‌ در شهر تهران پیک مصرف حدود 4000 مگاوات است و این مقدار مصرف مشابه پیک پارسال است. وی با تاکید بر اینکه مصرف حدود سه، چهار درصد بیشتر از پیک پارسال است، گفت:‌ مردم همواره ما را یاری می‌کنند و می‌خواهیم در این شرایط نیز حداقل 10 درصد مصرف برق را مدیریت کنند. مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ درباره بی‌توجهی سازمان‌ها و ادارات به مدیریت مصرف برق گفت: پیک روز 11 تا 3 بعدازظهر است بنابراین از همکاران می‌خواهیم که رنج وسایل سرمایشی را روی 26 درجه تنظیم یا حتی یک ساعت خاموش کنند. هاشمی با بیان اینکه در تهران هنگامی که کولر آبی پاسخگو است چرا باید از کولر گازی که 4 برابر برق مصرف می‌کنند و هزینه‌اش نیز بیشتر است استفاده کرد، گفت: خاموشی‌های پراکنده به خاطر اتفاقاتی است که در پست‌های فوق توزیع می‌افتد و ادامه این روند بستگی به روند مصرف برق توسط مردم دارد. به عنوان مثال اگر یک سشوار را برای مدت زیادی به برق وصل کرده و روشن کنیم می‌سوزد بنابراین از مردم می‌خواهیم در این روزها ما را یاری کرده و برای اینکه مشکلی در برق‌رسانی پیش نیاید 10 درصد صرفه‌جویی داشته باشند. وی درباره افزایش مصرف برق نیز گفت: در شهر تهران به صورت میانگین حدود هشت درصد افزایش یافته و در حالت کلان نیز می‌بینیم که رشد مصرف 12 تا 13 درصد بوده است.

رشد مصرف برق 4‌برابر بیش از انتظار

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران نیز پیش از این با اشاره به افزایش مصرف برق به میزان چهار برابر آنچه که پیش‌بینی می‌شد، گفته بود: در حالی که پیش‌بینی می‌کردیم در مردادماه اوج مصرف برق را داشته باشیم و با افزایش 5.5 درصدی مصرف برق مواجه شویم، در خرداد و تیر مصرف برق بشدت افزایش پیدا کرده به گونه‌ای که شاهد افزایش 18 تا 19 درصدی مصرف برق هستیم. سیدزمان حسینی درباره خاموشی‌های پراکنده‌ای که در تهران رخ داده با تاکید بر اینکه بیش از اندازه از خطوط برق گرفته شده، گفت: در حال حاضر تهران بین شش تا هشت درجه نسبت به زمان مشابه در سال 92 گرم‌تر است و این گرما استمرار دارد که موجب افزایش چشمگیر مصرف برق شده است. وی با اشاره به اینکه شرکت‌های برق منطقه‌ای تهران و توزیع تهران بزرگ تلاش می‌کنند با همکاری مشترکان، برق مورد نیاز را تامین کنند، گفت: استمرار گرما باعث افزایش 13 تا 18 درصدی مصرف برق شده که این موضوع مشکلاتی را ایجاد کرده است. مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران با تاکید بر اینکه قطعی پراکنده برق را در تهران قبول داریم، گفت: به خاطر افزایش 18 درصدی مصرف برق در روزهای نهم و دهم تیرماه تمهیداتی را به کار بستیم تا مشکلات را برطرف کنیم.

حسینی با تاکید بر اینکه مشکلات و خاموشی‌های رخ داده در تهران حدود نیم درصد است، گفت: به دلیل اخلاق صنفی که داریم حتی اگر یک لامپ نیز خاموش شود عذاب وجدان می‌گیریم، بنابراین تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا مشکل برطرف شود. وی با اشاره به اینکه مشکلات رخ‌داده به خاطر دریافت برق بیش از ظرفیت تاسیسات گسترده نیست و جای نگرانی وجود ندارد، گفت:‌ در اردیبهشت‌ماه نیز هشدار داده بودیم که اگر مصرف برق بهینه نباشد و همان‌گونه رشد پیدا کند مشکل پیدا می‌کنیم. مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران با تاکید بر اینکه در صورت همکاری مردم و مدیریت مصرف برق در سازمان‌ها و ادارات مشکلات کمتری رخ می‌دهد، گفت: در روز بیشتر از شب برق مصرف می‌شود چون سازمان‌ها و ادارات نسبت به مصرف برق بی‌توجه هستند. حسینی با اشاره به اینکه ساعات پیک مصرف برق در روز بین 11 تا 3 بعدازظهر است، گفت: درخواست ما از مردم این است که به صورت بهینه برق مصرف کنند و ادارات نیز الگوی مصرف را رعایت کنند. وی درباره مشکلات رخ داده برای پست‌های برق نیز گفت: پست‌های خاتون‌آباد، سید‌خندان، دپو و فیروزکوه دچار مشکل شده بودند که این مساله حل شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها