کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نظر خودروسازان در مورد اعلام رضایت وزیر از آنها


کد خبر : ۵۶۲۸سه شنبه، ۱۰ تیر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۷:۴۹۵۷۶۱ بازدید

موضوع وضعیت نه چندان خوب بازار خودرو کاملا جنبه ای روانی دارد. قدرت خرید مردم نصف شده است و نمی توانند مثل سابق خرید کنند

سرانجام از خودروسازان نيز اعلام رضايت شد. محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست خبری خود عنوان کرده بود از جمله خودروی سبک که بالای 90 درصد افزایش تولید داشته است رضایت دارد.

 این در حالی است که رضایت عمومی در خصوص عملکرد صنعت خودروسازی در میان مردم وجود ندارد. خودروسازان معتقدند که افزایش تولید در کنار ورود خودروهای با مدل جدید می تواند رضایت عمومی را تضمین کند.

محمدرضا نجفی منش، عضو هیات مدیره قطعه سازان درمورد رضایت کنونی وزیر صنعت و معدن به خبر آنلاین گفت:« تولید خودرو به دلیل مشکلات به وجود آمده در چند سال گذشته، از جمله تحریم های سنگین بین المللی، نرخ تورم بالا و مشکلات بسیاری که دامن گیر قطعه سازان بود، با کاهش محسوسی همراه بود. نعمت زاده زمانی که وزیر صنعت و معدن شد، اولین کاری که در حوزه صنعت خودروسازی انجام دادند این بود که ستاد سیاست گذاری خودرو را که مدت طولانی بود رونق سابق را نداشت راه اندازی کردند و دستور دادنداین ستاد همانند سال های قبل از تحریم فعال شود و فعالیت های سابق خود را به صورت پویا از سر بگیرد. وزیر صنعت و معدن عنوان کردند که باید پیش از هر چیز به نیازهای مردم توجه شود زیرا تولید در سطح بسیار پایینی است و همین عامل نارضایتی مردم را در پی داشته است.»

نجفی منش در ادامه افزود:« این در حالی بود که بانک ها به هیچ عنوان با خودروسازان مساعدت نکردند و تسهیلاتی در اختیارشان نگذاشتند. در این شرایط خودروسازان مجبور شدند، اموال خود را بفروشند که پول حاصل شده از این اموال چیزی حدود 110 میلیارد تومان بود و به صنعت خودرو و قطعه سازی ما تزریق شد. همین اقدام باعث افزایش تولید دو برابری شد و قاعدتا وزیر هم باید از این اقدام بسیار راضی باشند.»

عضو هیات مدیره قطعه سازان دلیل نارضایتی عمومی برخلاف رضایت دولت را مدل های قدیمی و یکنواخت خودروها می داند و می گوید: « از نظر من نارضایتی عمومی به این دلیل است که مردم از مدل های قدیمی و یکنواخت خسته شده اند. این مسئله که خودروها کیفیت لازم را ندارند دلیل نارضایتی مردم نیست زیرا ما به همان روال همیشگی خودرو تولید می کنیم. بسیاری از خودرو ها از زمان عرضه شان گذشته است و دیگر پاسخگوی نیاز مردم نیستند. در هر حال خودروسازان به این موضوع پی برده اند و به تازگی به دنبال این هستند که خودرو های تازه و مدل جدید وارد بازار کنند. جالب است بدانید که با تمام این نارضایتی های که گفته می شود وجود دارد اما بدون اینکه اجباری وجود داشته باشد خودرو به راحتی در بازار و از کارخانه ها به فروش می رسد.»

وی افزود:« در سال های گذشته به دلیل تحریم بسیاری از شرکت های قدیمی و زبده خارجی که با ما همکاری می کردند یا کشور را ترک کردند یا همکاری شان با صنعت خودرسازی بسیار محدود شد. اما خوشبختانه با مثبت بودن روند مذاکرات هسته ای این شرکت ها دوباره به کشور باز می گردند و قاعدتا ورود این شرکت ها به کشور می تواند کمک شایانی به صنعت خودروسازی کند.»

نجفی منش در خصوص تاثیر رضایت وزیر بر عملکرد خودروسازان اظهار داشت:« مسلما رضایت وزیر از صنعت خودروسازی باعث افزایش تولید دو چندان خودرو می شود و تاثیرات لازم برای پیشرفت را دارد و این موضوع که در سال های قبل به دلیل کاهش تولید خودرو، بسیاری از نیروها کارشان را از دست دادند نیز رنگ می بازد و دوباره این نیروها به صنعت خودروسازی بر می گردند.»

همچنین داوود میرخانی رشتی، دبیر انجمن خودروسازان در خصوص وضعیت بازار خودرو به خبر آنلاین گفت: «موضوع وضعیت نه چندان خوب بازار خودرو کاملا جنبه ای روانی دارد. قدرت خرید مردم نصف شده است و نمی توانند مثل سابق خرید کنند مگر فقط در صنعت خودرو است که مشکل داریم. مسکن و بسیاری از کالاهای دیگر هم 3 یا 4 برابر گران تر شده اند، طبیعی است که قیمت خودرو هم باید با افزایش روبه رو شود و در این شرایط کاری جز این نمی توان انجام داد.»

میرخانی رشتی در ادامه افزود:« با آمدن دولت تدبیر و امید و بهبود شرایط و مذاکرات هسته ای و رفع تحریم ها وضعیت رو به بهبود است و رضایت وزیر صنعت معدن هم تاثیر گذار خواهد بود. قطعه سازان کشور با مشکلات زیادی دارند اما با تمام این مشکلات، تولید خودرو 2 برابر شده است، پس دلیلی نمی بینم که وزیر صنعت و معدن از عملکرد خودروسازان آن هم در این شرایط سخت ناراضی باشند.»



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها