کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

عراقچی: ایران آمادگی دارد تا 29 تیر به مذاکرات ادامه دهد


کد خبر : ۵۶۰۱یکشنبه، ۸ تیر ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۱:۴۶۳۴۰۸ بازدید

معاون وزیر خارجه ایران اظهار کرد که هیات مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران آمادگی دارد از 11 تیرماه تا 29 تیر با 1+5 مذاکره کند.

سیدعباس عراقچی، عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشور در پاسخ به این پرسش که پیش از این اعلام شده بود از 11 تا 24 تیرماه ششمین دور مذاکرات ایران و 1+5 در وین برگزار می‌شود گفت: هیات مذاکره‌کننده ایران از 11 تیرماه وارد مذاکرات می‌شود و آمادگی دارد تا پایان تیرماه به مذاکرات ادامه دهد.

بر همین اساس، از هفته گذشته وزارت خارجه اتریش برای حضور خبرنگاران از 11 تا 24 تیرماه اعلام آمادگی کرده است. هم‌چنین نماینده روسیه در سازمان ملل نیز اعلام کرده بود که 11 تا 24 تیر (2 تا 15جولای) زمان مذاکرات بعدی خواهد بود.

با توجه به تداخل لیالی قدر با مذاکرات هسته‌ای در چارچوب توافق جامع که در مرحله پایانی است، تصمیم اولیه از سوی هیات ایرانی بر این بود که در صورت به نتیجه نرسیدن تا 24 تیر و مصادف شدن آن با شب‌های قدر مذاکرات برای چند روز متوقف و پس از آن دوباره از سر گرفته شود.

اما این گفته عراقچی که "ایران آمادگی دارد تا 29 تیر به مذاکرات ادامه دهد" به این معنا است که اگر روند گفت‌وگوها برای رسیدن به توافق نهایی نزدیک باشدَ و متوقف کردن گفت‌وگوها به مذاکرات لطمه وارد کند، هیات ایرانی آمادگی دارد بدون وقفه به مذاکرات تا پایان تیرماه ادامه دهد.

هم‌چنین معاون وزیر خارجه درباره شروع مذاکرات در 11 تیرماه به ایسنا گفت که "مذاکرات از صبح روز چهارشنبه 11 تیرماه و به احتمال قوی با دیدار دو جانبه خانم اشتون و آقای ظریف آغاز می‌شود."

وی در عین حال تصریح کرد: روند مذاکرات بعدی قابل پیش‌بینی نیست و احتمال‌های زیادی مطرح است؛ ممکن است زود‌تر از 29 تیر نتیجه حاصل شود یا نیاز باشد برای چند روز پس از تیر ماه نیز مذاکرات ادامه یابد.

به گزارش ایسنا، مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 برای رسیدن به "برنامه اقدام مشترک جامع" از بهمن‌ماه سال 1392 آغاز و تاکنون پنج دور مذاکره در شهر وین پایتخت اتریش و مقر سازمان ملل در این شهر برگزار شده است.

ایران و 1+5 در چارچوب "برنامه اقدام مشترک" (توافق ژنو) برای شش ماه مذاکرات درباره گام نهایی را آغاز کردند اما اجرای این برنامه و مذاکرات برای توافق نهایی می‌تواند برای شش ماه دیگر تمدید شود. با این حال دو طرف تلاش دارند در موعد اولیه پیش‌بینی شده یعنی 29 تیرماه به نتیجه برسند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها