کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت شیر آزاد شد


کد خبر : ۵۵۹۱یکشنبه، ۸ تیر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۸:۴۱۵۸۲۵ بازدید

دبیر انجمن صنایع لبنی گفت: براساس مجوز ستاد تنظیم بازار مبنی بر آزاد سازی قیمت شیر از اول تیرماه قیمت شیر خام و مصرف‌کننده را عرضه و تقاضا تعیین می‌کند.

رضا باکری گفت: از اول تیرماه قیمت شیر خام و مصرف‌کننده را عرضه و تقاضا تعیین می‌کند.

دبیر انجمن صنایع لبنی افزود: قیمت خرید شیر خام از دامدار با توجه به کیفیت، از کیلویی 1110 تومان تا 1250 تومان متغیر است و قیمت شیر مصرف‌کننده در بازار هم نرخ ثابتی ندارد و هر شرکتی با توجه به کیفیت، نوع بسته‌بندی و تنوع محصول و متناسب با تقاضا، قیمت تعیین می‌کند.

باکری در پاسخ به اینکه محدوده قیمت شیر مصرف‌کننده اکنون در بازار چقدر است، گفت: اطلاعی از این قیمت ندارم، اما کارخانه‌ها مجاز هستند با توجه به عرضه و تقاضا قیمت تعیین کنند.

دبیر انجمن صنایع لبنی در پاسخ به اینکه کدام مسئول مجوز آزاد شدن قیمت شیر را صادر کرده است؟ گفت: ستاد تنظیم بازار 12 تیرماه 92 مجوز آزادسازی قیمت را صادر کرده بود، اما انجمن صنایع لبنی به دلیل برخی ملاحظات تاکنون آن را اجرا نکرد.

وی ادامه داد: آزادسازی قیمت شیر و تعیین قیمت با عرضه و تقاضا نیاز به صدور مجوز جدید نداشت، زیرا پیش از این در سال 92 اعلام شده بود.

دبیر انجمن صنایع لبنی تصریح کرد: بعد از این براساس قانون تجارت دامداران و کارخانه‌ها به هر قیمتی که براساس عرضه و تقاضا تعیین شود، محصول خود را در بازار عرضه می‌کنند.

وی در پاسخ به اینکه با افزایش تقاضا در ماه رمضان آیا قیمت لبنیات افزایش می‌یابد؟ گفت: با توجه به اینکه کارخانه‌های تولید‌کننده با همدیگر رقابت می‌کنند، احتمال افزایش قیمت وجود ندارد.

دبیر انجمن صنایع لبنی شیر در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چندی پیش قیمت خرید شیر خام  از دامدار از سوی دولت 1440 تومان اعلام شد، این موضوع به کجا رسید، گفت:  قانونا دولت نمی‌تواند در معاملات آحاد ملت مداخله کند و در صورت مداخله باید ضرر و زیان بدهد، بنابراین به دلیل اینکه بازار کشش خرید با قیمت 1440 تومان را ندارد، قیمت شیر بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها