کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت برخی کالاهای نمایشگاه ضیافت در تهران


کد خبر : ۵۵۷۱شنبه، ۷ تیر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۶:۲۴۳۱۷۱ بازدید

پنجشنبه گذشته نمایشگاه ضیافت با هدف عرضه انواع کالاهای اساسی و پرمصرف با تخفیف 5 تا 25 درصدی در 4 نقطه تهران آغاز به کار کرد. بنابر این اعلام 200 غرفه ...

پنجشنبه گذشته نمایشگاه ضیافت با هدف عرضه انواع کالاهای اساسی و پرمصرف با تخفیف 5 تا 25 درصدی در 4 نقطه تهران آغاز به کار کرد. بنابر این اعلام 200 غرفه در 4 نمایشگاه ضیافت در مناطق حکیمیه تهرانپارس، جنوب مصلی، بوستان ولایت و پارک ارم برپا شده و مردم می‌توانند کالاهای اساسی خود را از این نمایشگاه‌ها تهیه کنند. این نمایشگاه که از 5 تیر کار خود را آغاز کرده به مدت 10 روز و از ساعت10 صبح تا 10 شب ادامه دارد.

علاوه‌بر این 350 نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در قالب نمایشگاه طرح ضیافت و با محوریت اتاق‌های اصناف سراسر کشور و سازمان صنعت، معدن و تجارت و با شرکت واحدهای صنوف تولیدی و توزیعی نیز کار خود را از این تاریخ آغاز کردند. قرار است در این نمایشگاه‌ها کالاهایی همچون برنج، انواع حبوبات، شیرینی‌، گوشت و مرغ، قند و شکر، چای و قهوه، عسل و خرما، خشکبار، کالاهای اساسی، مواد شوینده و بهداشتی و لوازم آشپزخانه با تخفیف 15 تا 40 درصد زیر قیمت عرضه شود.به گزارش خبرگزاری‌ها به‌رغم اطلاع‌رسانی گسترده برای این نمایشگاه‌ها و اعلام آمادگی اتحادیه‌های مرتبط اما در نمایشگاه پارک ارم که ویژه طرح ضیافت در آستانه ماه رمضان برای تامین اقلام اساسی و پرمصرف برپا شده، هیچگونه گوشت قرمز و گوشت مرغ منجمدی به چشم نمی‌خورد و از برنج 2500 تومانی هم که مسؤولان وعده‌اش را داده بودند، خبری نیست. البته قیمت کالاهای عرضه شده در نمایشگاه خوشبختانه از قیمت‌های سطح بازار پایین‌تر بوده و در برخی اقلام، قیمت عرضه شده امسال، مطابق با قیمت‌های سال گذشته است.

کار را به اصناف سپرده‌ایم

یدالله صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در این‌باره گفت: گوشت گرم و منجمد با قیمت هر کیلو 2 هزار تومان کمتر از قیمت بازار در این نمایشگاه‌ها عرضه می‌شود. صادقی با بیان اینکه بازرسی از اصناف را بر عهده اتحادیه‌ها گذاشته‌ایم و دولت دخالت خود را در بازار کاهش می‌دهد، افزود: به‌دلیل ثبات نسبی که در قیمت‌ها حاصل شده و بازار از آرامش خاصی برخوردار است، مردم می‌توانند کالاهای خود را با آرامش خاطر تهیه کنند. صادقی تصریح کرد: نظر کارشناسی ما این بود که اگر نمایشگاه ضیافت برپا نکنیم، اتفاق خاصی نخواهد افتاد چراکه ثبات در بازار وجود دارد و می‌توان با ارائه تخفیف در فروشگاه‌های سطح شهر، کالاهای اساسی را بین مردم با قیمت مناسب توزیع کرد، ولی باز از روی احتیاط این کار را انجام دادیم. وی در پاسخ به اینکه آیا برنامه‌ای برای توزیع گوشت گرم با قیمت مناسب در نمایشگاه‌های ضیافت خواهید داشت، گفت: گوشت منجمد تولید داخل را قرار است کیلویی 16 هزار تومان عرضه کنیم که با بازار تفاوت خاصی ندارد ولی گوشت گرم را با 10 درصد زیر قیمت بازار عرضه خواهیم کرد یعنی چیزی حدود کیلویی 25000 تومان که برای ارائه گوشت گرم (به صورت شقه) در حال هماهنگی با سازمان دامپزشکی هستیم. صادقی افزود: همچنین با هماهنگی‌هایی که انجام شد بحث بازرسی‌ها را در اتاق اصناف تهران مستقر کرده‌ایم و ما به‌عنوان بخش دولتی و سیاستگذار نظارت خود را خواهیم داشت اما رویکردمان تغییر کرده و به دنبال باز کردن گره‌ها و مشکلات موجود در بازار هستیم و باید تخلفات عدم برچسب قیمت یا صدور فاکتور یک‌بار برای همیشه حل شود. به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در مدتی که بازرسی را به اتحادیه‌ها واگذار کرده‌ایم 90 درصد شکایاتی که از طریق تلفن 124 به ما اعلام می‌شد منجر به جلب رضایت شاکی شده است. صادقی خاطرنشان کرد: به احتمال زیاد در سال‌های آینده در صورت ثبات قیمت‌ها در بازار، برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی را متوقف خواهیم کرد. همچنین نعمت‌الله ترکی، معاون برنامه‌ریزی استانداری تهران درباره قیمت انواع کالاهای عرضه شده در نمایشگاه ضیافت گفت: قیمت هر کیلوگرم گوشت قرمز منجمد 15 تا 16 هزار تومان، مرغ منجمد 5500 تومان و برنج 2500 تومان بوده و روغن هم با 15 درصد تخفیف توزیع می‌شود.

محصولات پروتئینی در تربار توزیع نشد

در همین حال و از‌ آنجا که سازمان تعاون روستایی قصد عرضه مستقیم محصولات پروتئینی در سازمان میادین میوه و تربار را برای ماه رمضان داشت اما شهرداری غرفه‌های خود را برخلاف قانون به مزایده گذاشت. حسین مهدی‌دوست، معاون بازرگانی سازمان تعاون روستایی با اعلام این خبر به ایسنا گفت: ستاد تنظیم بازار تصویب کرد شهرداری تهران 40 غرفه را در میادین تربار خود در اختیار تشکل‌های کشاورزی سازمان تعاون روستایی قرار دهد. اما سازمان میادین تربار شهرداری تهران برخلاف قانون این غرفه‌ها را که پیش از این در اختیار تشکل‌های بخش خصوصی بود به مزایده گذاشته و برخی با دادن مقداری پول به کشاورزان کارت آنها را در اختیار گرفته و با آن کارت در این مزایده‌ها شرکت می‌کنند. به گفته وی، سازمان درصدد است از طریق ستاد تنظیم بازار و دولت بتواند این غرفه‌ها را در اختیار بگیرد اما در حال حاضر تنها 16 غرفه در اختیار این سازمان قرار دارد که آن هم به توزیع خرما اختصاص دارد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها