کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چرا الان بهترین زمان برای خرید طلا است؟


کد خبر : ۵۵۵۵جمعه، ۶ تیر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۶:۲۹۵۴۴۱ بازدید

تحلیلگران اقتصادی اینوستور پلیس بر این باورند که دلایل مختلف اقتصادی نشان می دهد که اکنون بهترین زمان ممکن برای خرید طلا در بازارهای بین المللی به شمار می رود.

قیمت جهانی طلا از ابتدای امسال تاکنون حدود 10 درصد رشد داشته که این رقم دو برابر سود حاصل از سرمایه گذاری در بازار سهام وال استریت آمریکا بوده است.بر اساس این گزارش عوامل مختلفی نشان می دهد که اکنون بهترین فرصت ممکن برای خرید طلا در بازارهای بین المللی است.

نخستین عامل این است که در شرایط کنونی سرمایه گذاران زیادی نسبت به فروش ذخایر طلای خود کرده اند و این بهترین فرصت برای خرید به شمار می رود. در شرایطی که بسیاری از پیش بینی های اعلام شده از سوی موسسات مالی بین المللی در خصوص کاهش شدید قیمت طلا نادرست بوده به نظر می رسد روند صعودی قیمت طلا در ماه های آینده نیز ادامه خواهد یافت.

دلیل دیگر برای خرید طلا در شرایط کنونی تجزیه و تحلیل نمودارهای تکنیکال در خصوص روند تحولات قیمت طلا است. 
اکثر نمودارهای تکنیکال نشان می دهد قیمت طلا در ماه های آینده با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد. نمودار های تحلیل تکنیکال قیمت طلا نشان می دهد که اکنون بهترین زمان ممکن برای خرید طلا پیش از افزایش چشمگیر قیمت ها به بیش از 1400 دلار در هر اونس است.

عامل دیگر ادامه تنش های سیاسی و درگیری های بین المللی به خصوص در عراق و اوکراین است که موجب افزایش چشمگیر تقاضای فیزیکی طلا شده است.تنش های سیاسی و بحران در سوریه و تایلند نیز تاحد زیادی بر افزایش تقاضای طلاا موثر بوده است. 

علت دیگر برای خرید طلا در شرایط کنونی افزایش نرخ تورم در اقتصاد جهانی است. طلا بهترین کالا برای حفظ ذخیره ارزش پول و دارایی به شمار می رود. در شرایطی که به نظر می رسد نرخ تورم در اقتصاد جهانی به خصوص کشورهای صنعتی و توسعه یافته رو به افزایش است طلا بهترین کالا برای سرمایه گذاری خواهد بود.

دلیل دیگری که می توان به آن اشاره کرد این است که در شرایط کنونی گزینه های مطمئن چندانی برای سرمایه گذاری در بازارهای بین المللی وجود ندارد و ظاهرا طلا بهترین سرمایه گذاری خواهد بود.

بازار اوراق قرضه کشورهای صنعتی و توسعه یافته و بازار سهام کشورهای نوظهور و در حال توسعه در شرایط کنونی چندان باثبات و مطمئن نیست و نمی تواند سرمایه گذاران بین المللی را جذب کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها