کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مقاومت برخی خواص در برابر اسناد رسمی


کد خبر : ۵۵۳۵چهارشنبه، ۴ تیر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۳:۰۶۴۱۷۵ بازدید

معاون سازمان ثبت اسناد کشور گفت: برخی خواص در برابر اسناد رسمی مقاومت می کنند.

نجم الدین انجم شعاع در حاشیه شروع ضبط سریال کانون سردفتران و دفتریاران اظهار داشت: رفتار غیرحقوقی مردم برای خودشان مشکلی را ایجاد کرده است که برای استفاده مردم از اسناد رسمی باید اطلاع رسانی صورت گیرد.

وی در ادامه به نقش خواص در این زمینه اشاره کرد و گفت: ما بیشتر به بحث اطلاع رسانی برای مردم توجه کرده ایم و نقش خواص در این زمینه کمتر دیده شده است. وقتی قانون الزام کرده اسناد املاک باید در دفاتر ثبت اسناد ثبت رسمی شود یک مقام عالی می آید و می گوید اسناد غیرثبت شده در دفاتر نیز قابل رسیدگی است که این اظهار نظر باعث دو دهه تبعات برای کشور می شود.

معاون سازمان ثبت ادامه داد: قانون صریحاً اعلام کرده نقل و انتقال خودرو با سند رسمی باید صورت گیرد، حال برخی شرکتهای متعلق به خود را به نام دیگران در این زمینه راه اندازی کرده و اقدام به سنگ اندازی می کنند بعد هم مسئله را به رفراندوم می گذارند. اجرای قانون نیازی به رفراندوم ندارد.

وی تاکید کرد: خطرات اسناد غیررسمی را باید اطلاع رسانی کنیم و تاثیرگذاری خواص را هیچگاه نباید فراموش کرد.

صدا و سیما الزام به آگاهی بخشی دارد

در ادامه این نشست حسن رحیمی مدیرکل روابط عمومی و تشریفات قوه قضائیه گفت: طی 5 سال گذشته تلاش کردیم برنامه هایی که در مورد مسایل حقوقی ساخته و پخش می شود به مردم آگاهی بدهد اما متاسفانه در سریالها و فیلمها به مردم مسایل حقوقی آموزش داده نمی شود. ما در یک فیلم پلیسی که مربوط به موضوع قتل بود تغییراتی ایجاد کردیم تا مردم با مسایل حقوقی آشنا شوند.

وی با اشاره به این که مخالف برنامه های مشارکتی است گفت: من ساخت برنامه های مشارکتی با صدا و سیما را قبول ندارم زیرا بر اساس برنامه پنجم توسعه، صدا و سیما ملزم به آگاهی بخشی در حوزه مسایل قضائی است. هرچه آگاهی مردم افزایش پیدا کند به همان میزان جرایم کاهش پیدا می کند. ما آمادگی داریم به فیلمسازان و کارگردانان مشاوره رایگان بدهیم.

اتباع کشورهای دیگر نمی توانند سند مالکیت بگیرند

دشتی اردکانی رئیس کانون سردفتران و دفتریاران نیز در این جلسه گفت: یکی از مواردی که در کشور مغفول مانده است آموزش مسایل حقوقی به مردم است. یکی از اقدامات کانون سردفتران آموزش مسایل حقوقی به خصوص درباره اسناد رسمی به مردم است.

وی افزود: خیلی ها به دنبال ترویج سند عادی هستند، کشور ما مرزهای زیادی دارد و اتباع کشورهای دیگر در آن زندگی می کنند، اگر فردی تابعیت ایران را نداشته باشد نمی تواند سند مالکیت تهیه کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها