کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ویژگی‌های امنیتی ایران‌ چک‌های 100 هزار تومانی


کد خبر : ۵۲۱۶دوشنبه، ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۴:۰۹۷۳۹۱ بازدید

رئیس سازمان تولید اسکناس و مسکوک ضمن تشریح ویژگی‌های امنیتی ایران‌چک‌های 100 هزار تومانی گفت: این چک‌پول‌ها از نظر ابعاد و اندازه مشابه ایران‌چک‌های 50 هزار تومانی است.

مجید صنیعی بعد از ظهر امروز دوشنبه 19 اردیبهشت، در تشریح ویژگی‌های امنیتی ایران‌چک‌های 100هزار تومانی که وارد بازار شده‌اند اظهار داشت: این چک‌پول‌ها از نظر ابعاد و اندازه مشابه ایران‌چک‌های 50هزار تومانی می‌باشند.

وی با بیان اینکه ابعاد ایران‌چک‌های 100هزار تومانی 160 در 75 میلی‌متر است، افزود: ایران‌چک‌هایی که از امروز در اختیار بانک‌ها قرار گرفته‌اند دارای رنگ آبی و 3 ویژگی امنیتی می‌باشند.

رئیس سازمان تولید اسکناس و مسکوک بانک مرکزی در تشریح نکات امنیتی ایران‌چک‌های 100هزار تومانی گفت: نکات امنیتی به 3 دسته تقسیم شده‌اند که دسته اول توسط مردم و بدون ابزار قابل شناسایی می‌باشد، دسته دوم تخصصی است و توسط بانک و با ابزار بانکی قابل رؤیت و شناسایی است و دسته سوم فوق‌تخصصی می‌باشد که صرفاً با ابزارهای در اختیار بانک مرکزی قابل شناسایی است.

صنیعی با بیان اینکه کلیه خصوصیات امنیتی ایران‌چک‌های 50هزار تومانی برای ایران‌چک‌های 100هزار تومانی نیز اعمال شده است گفت: در این چک‌پول‌ها یک نخ پنجره‌ای از نوع هلوگرافیک قرار گرفته که نوشته یک میلیون ریالی زیر نور قابل رؤیت می‌شود.

وی همچنین تعبیه 2 تصویر ناقص در پشت و روی ایران‌چک 100هزار تومانی را از دیگر ویژگی‌های امنیتی این چک‌پول‌ها برشمرد و افزود: لوگوی بانک مرکزی در وسط این چک‌پول‌ها از نوع مرکب حرارتی قرار گرفته که در هنگام حرارت انگشت دست افراد رنگ آن از بین می‌رود.

رئیس سازمان تولید اسکناس و مسکوک بانک مرکزی اضافه کرد: همچنین نوشته یک میلیون ریالی در زیر نخ واترمارک قرار گرفته ضمن اینکه این ایران‌چک دارای 2 نخ امنیتی است که نخ پنهان آن زیر نور UV در 4 رنگ آبی، سبز، زرد و قرمز رؤیت می‌شود و نوشته جمهوری اسلامی ایران در آن قابل رؤیت می‌شود.

صنیعی همچنین تأکید کرد: گل 4پره زیر تخت‌جمشید در ایران‌چک 100هزار تومانی قرار گرفته که مرکب آن فلورسنتی است و با تصویر پشت تصویر کاملی را نمایش می‌دهد.


4z81d1ozc9y743pakgs.jpg



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها