کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
زیرپوش ضد عرق
ایکاپ
نیسان
مجتمع فنی تهران
کانال تلگرام ایران جیب

بررسی اولین شاسی بلند رنو در ایران

کدخبر:۵۱۳۹جمعه، ۱۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۲:۲۴۲۶۱۵۱ بازدید

مدت‌ها بود که خبرهای ضد و نقیضی در خصوص ورود رنو داستر، شاسی‌بلند اقتصادی تولید مشترک رنو و داچیا به ایران شنیده می‌شد، این خبرها چندی پیش با چاپ آگهی پیش فروش ...
بررسی اولین شاسی بلند رنو در ایران

مدت‌ها بود که خبرهای ضد و نقیضی در خصوص ورود رنو داستر، شاسی‌بلند اقتصادی تولید مشترک رنو و داچیا به ایران شنیده می‌شد، این خبرها چندی پیش  با چاپ آگهی پیش فروش مدل 2014 داستر توسط نگین موتور (نماینده رسمی‌رنو در ایران) در روزنامه‌ها سرانجام رنگ واقعیت به خود گرفتند.   پس از موفقیت رنو و داچیا با مدل معروف لوگان یا همان L90، رنو تصمیم به توسعه داستر به عنوان نمونه شاسی‌بلند اقتصادی گرفت و در نهایت محصول این پروژه در سال 2010 به عنوان یک SUV کاربردی با قیمت مناسب روی چرخه تولید رفت. در کنار دو کمپانی رنو و داچیا، شرکت‌های ریز و درشت مختلفی به مونتاژ این خودرو در کشور‌های برزیل، هند، روسیه، کلمبیا و‌اند ونزی می‌پردازند تا این خودرو اقتصادی، با پایین‌ترین قیمت ممکن در هر منطقه به دست مشتریان برسد.  چندی پیش از تحویل اولین رنو داسترها به مشتریان ایرانی، نمونه 2013 این خودرو را مورد بررسی قرار دادیم که ماحصل این بررسی را در ادامه می‌خوانید.


داستر در یک نگاه

داستر را از بسیاری جهات می‌توان همان لوگان شاسی بلند نام گذاری کرد، خودرویی با طراحی ساده و نه چندان زیبا، امکانات رفاهی معدود و پیشرانه‌ای بی‌خرج و معمولی. اما از سوی دیگر داستر می‌تواند پتانسیل‌های نهان لوگان در عبور از مسیر‌های خارج جاده‌ای را در حد نهایت به نمایش بگذارد، افزایش فاصله کف خودرو از سطح زمین تا حد 21 سانتی‌متر در کنار تعیین زاویه ورود و خروج مناسب به مسیر‌های ناهموار، نوید بخش همین مسئله‌اند .

برای داستر، طیف نسبتا وسیعی از پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی قابل سفارش هستند که از گزینه‌های صرفا اقتصادی 1.2 لیتری تا نمونه‌های 2 لیتری مشترک با مگان را شامل می‌شوند. در کنار 7 پیشرانه  قابل سفارش، 3 نوع گیرباکس برای این خودرو طراحی شده، 5 دنده دستی، 6 دنده دستی و 4 دنده اتوماتیک. با این حساب داستر بر خلاف سایر برادران خود تنوع فنی بالایی دارد و البته این تنوع فنی شامل حال سیستم‌های انتقال قدرت هم می‌شود، آنچنان که نمونه پایه به‌صورت دیفرانسیل جلو طراحی شده اما امکان خریداری نمونه‌های دو دیفرانسیل (غیر دائم) نیز وجود دارد که در زمینه تعلیق عقب نیز با نمونه‌های دیفرانسیل جلو متفاوت هستند. جالب‌تر آنکه گونه‌های دو دیفرانسیل (4x4) تنها با گیرباکس شش سرعته دستی عرضه می‌شوند و نمونه‌های تک دیفرانسیل به گیرباکس اتوماتیک چهار سرعته (مشترک با رنو مگان) مجهزند، با این حساب عجیب نیست که نمونه‌های 4x4 از دیفرانسیل سنگین‌تری نیز بهره می‌برند و در جدال با مسیر‌های پر شیب، بسیار توانمند تر از گونه گیرباکس اتوماتیک تک دیفرانسیل ظاهر می‌شوند. در واقع می‌توان گفت که داستر در دو تیپ شهری و آفرود عرضه می‌شود. گونه تک دیفرانسیل مجهز به گیرباکس اتوماتیک با وزن کمتر، فضای حمل بار بیشتر و هندلینگ‌ اندکی بهتر، برای کاربرد‌های جاده‌ای و شهری مناسب است و گونه دو دیفرانسیل دستی نیز گزینه‌ای مناسب و اقتصادی برای رفتن کوه و صحراست.


تجربه رانندگی

با نشستن پشت فرمان و چرخاندن سوئیچ، پیشرانه  2 لیتری 16 سوپاپ که پیش‌تر روی مگان‌های موجود در بازار ایران امتحان خود را پس داده روشن می‌شود. پیشرانه‌ای کم صدا، کم استهلاک و کم مصرف که قدرتی مناسب در اختیار راننده قرار می‌دهد.  گیرباکس اتوماتیک این خودرو هم خیلی غریبه نیست، چندی پیش توسط ایران خودرو روی تندر 90 نصب شد و نمونه اتوماتیک تندر با این گیرباکس به سبد محصولات ایران خودرو اضافه شد.  با قرار دادن گیرباکس در حال حرکت و بازی با پدال گاز، گیرباکس بدون ضربه و با کیفیت قابل قبول خودرو را به حرکت در می‌آورد. ضریب دنده‌های نسبتا سنگین موجب شتاب نه چندان جالب خودرو در دنده یک می‌شود، گیرباکس این خودرو همانند گیرباکس معروف پژو 206، جعبه دنده‌ای نسبتا پیچیده و بد قلق است، چرا که به سبک جدید و کامپیوتری ساخته شده ولی با توجه به هزینه  پایین ساخت این خودرو، چندان هوشمندانه عمل نمی‌کند و از یک تکنولوژی قدیمی‌ برخوردار است. با توجه به این وضعیت گیرباکس، توصیه می‌شود تا در دور‌های میانی فشار روی پدال گاز را کم کنید تا تعویض دنده سریع‌تر و راحت‌تر انجام شود، چرا که تعویض دنده در دور هایی بالایی با چنین خودرویی‌، علاوه بر کم کردن عمر گیرباکس، ضربه‌های نه چندان جالبی در حین تعویض دنده به کابین وارد می‌کنند. پس از تعویض دنده از یک به دو، دنده با اختلاف زیادی نسبت به دنده قبلی سبک می‌شود که در مسیر بدون شیب به شتابگیری خودرو منجر می‌شود ولی در سر بالایی و مسیرهای پرشیب، کاهش قدرت و کشش به وضوح ملموس خواهد بود، چرا که دور موتور از حد ایده‌آل برای دستیابی به حداکثر قدرت و گشتاور بیش از حد فاصله می‌گیرد و در واقع این عیب بیانگر تعداد ‌اندک دنده‌های گیرباکس اتوماتیک (چهار سرعته) و نامناسب بودن ضرایب آن است، البته با توجه به پیشرانه 135 اسب بخاری، کاهش قدرت مانند تندر اتوماتیک نیست که کار کرد موتور را تا دور‌های مرده پیش ببرد و نیاز به دنده معکوس باشد. در خصوص مدل‌های دنده‌ای، با توجه به قدرت قابل قبول پیشرانه و انتقال قدرت به دو محور، سواری دلچسب‌تر و چسبندگی بالاتری نسبت به مدل اتوماتیک قابل انتظار است، اما از سوی دیگر مسافت ترمز گیری به دلیل وزن بیشتر نمونه دو دیفرانسیل در حدود 3 متر افزایش می‌یابد که رقم قابل توجهی است، در واقع باید گفت که برای یک SUV با این ابعاد، استفاده از ترمزهای کاسه‌ای برای محور عقب تا حد زیادی ناامیدکننده به نظر می‌رسد، هر چند عملکرد ترمز در مجموع قابل قبول است.  در رانندگی با این خودرو، فرم معکبی بدنه، موجب می‌شود که تسلط راننده بر ابعاد کلی خودرو کاملا مطلوب باشد و با توجه با آینه‌های بزرگ طرفین، نقاط کور به صفر نزدیک شده‌اند.  در مجموع سواری رنو داستر با توجه کاراکتر کلی خودرو خوب است و این خودرو می‌تواند نمره قبولی را دریافت کند، البته نمونه‌های مجهز به گیرباکس اتوماتیک، با توجه به تک دیفرانسیل بودن و گیرباکس نه چندان دقیق و آماده، در مسیر‌های خارج جاده چندان حرفی برای گفتن ندارند و تا حدودی شخصیت سردرگمی ‌را برای راننده ترسیم می‌کنند، چرا که با توجه به ابعاد بدنه و مصرف سوخت، داستر اتوماتیک برای رفت و آمد در شهر نیز چندان مطلوب به نظر نمی‌رسد.


5sjxup1eo1tk6gao5d.jpg

jy99usci01ob6zh02la.jpg


58el23zrevono76k9uhi.jpg

0ry0pj1ehiis1u9zp6r.jpg

uyl1d8bdywxh1p5i1p08.jpg

jm3nj8h9f2jd0emi71eb.jpg

dqg19f2p3qq4cjcm8o1a.jpg

همراه مکانیک



دیدگاه ها

بهنام: 1393/3/1610:01:08،
230
52
توی ماشین منو یاد دهه 70 میلادی انداخت ، واقعا زشته
zlt: 1393/3/1612:31:12،
130
58
انگار ال 90 فقط شاسیش بلند شده
ارزش این ماشین 70 بیشتر نیست
از نزدیک واقعا زشته
erfan: 1393/3/1612:39:57،
70
93
رنو است دیگه ولی خوبه!
mammad: 1393/3/1613:52:34،
72
52
خواهشا ایمانا یکی فرق اینو با ال لگن بگه
باخودم اولش گفتم خووووبه ولی الان دیدم............
آخه 80 م بدی واسه ترمز کاسه ای؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چرااااااااااااا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
واقعا دیگه فرقش باپرایدو یکی بگه چیه!
همینه که چینیا هی پیشرفت می کننننننننن
Mehrdad: 1393/3/1614:26:45،
77
76
من فکر میکردم ماشین زشت تر از سانگ یانگ اکتیون پیدا نمیشه ولی از وقتی داستر رو دیدم نظرم فرق کرد!
شهاب: 1393/3/1621:33:29،
39
39
رنو چشم انداز اینده سایپا و ایران خودروه که به صورت اقتصادی خودرو ها رو تغییر قیافه میده البته این سدان رو تبدیل به شاسی بلند میکنه اون دوتا ماشین رو به وانت و اینجور چیزا تبدیل میکنن
امین: 1393/3/1622:21:04،
57
56
هر چقدر تندر شبیه الاغه این شبیه گاوه! واقعا ماشین زشتیه. تو تصاویر اینجا هنر نمایی عکاس یه خورده تاثیر گذار بوده. باید از نزدیک ببینی تا بفهمی خودرو زشت یعنی چی!
محمد: 1393/3/1623:37:38،
45
43
رنو چه استعداد عجیبی تو طراحی ماشینهای زشت داره.........
محمد: 1393/3/1623:40:40،
47
40
80 میلیون نه، 110 میلیون بدی واسه دنده دستی و قیافه زشت!!!!
با این پول میشه انتخابها خیلییییییییییییییییییی بهتری داشت
آمنا: 1393/3/1700:19:18،
49
49
امین و امثال امین میخوام ببینم خودتون چی سوار میشید به اینا میگید زشت؟
پژمان: 1393/3/1701:44:29،
37
53
چی میگی داداش
حواست به جالیوانی نیستا...
حسن: 1393/3/1610:05:07،
104
50
نميدونم چه اصراري داره اين شركتهاي ايراني تا از خوشنامي رنو استفاده كنن و محصولات بنجل داچياي روماني رو با اسم رنو بفروشن
انگار موقع صادر كردن سمندشون بگن پژو سمند !!!!
ولي نه ، ايران خودرو سمند !!!!
شمال: 1393/3/1614:32:49،
51
47
دقیقا .چون رنو داچیا رو خریده هر چی آشغال داچیا رومانی رو میارن به اسم رنو میدن که گرون باشه. اگر مارک داچیا باشه میتونید این قیمت بدید ؟ همین L90 و ... تو روسیه و چندتا کشور انگشت شماری که هست با برند داچیا هست نه رنو !
آرش: 1393/3/1617:47:34،
52
86

همین ال 90 فعلا از لحاظ کیفی از تمام تولیدات داخل برتره و کمتر دست خورده! داچیا هم کارخونه ای هست نسبتا نو پا ولی تو همین تولیدات محدود خوب قد علم کرده و تولیداتش کیفیت واقعا خوبی دارن (البته با قیمت پایین)اصلا باید دید سیاست ساخت یه ماشین پی بوده مثلا ال90 یک ماشین ارزان قیمت با دوام و با امنیت مورد قبول بوده تو ایران اومد شد 40-50 تومن که البته در مقایسه با پارس فسیل که اونم همین حدود قیمت داره قیمتش درسته!
ارتا: 1393/3/1617:51:12،
79
60
دوستان اطلاعات ندارن مجبور نیستن نظر بدن!
لوگان تو روسیه تحت برند لادا
در ترکیه تحت برند داچیا
در ایران تحت برند رنو
در برزیل تحت برند رنو
در هند تحت برند بومی ماهیندرا
در آفریقای جنوبی تحت برند نیسان
در اسپانیا تحت برند رنو
و در شمال آفریقا هم تحت برند سوماکا تولید میشه
بنابراین تقریبا تو تکثر قاره ها تولید میشه و قطعاتش همه جا موجوده!
آرتا: 1393/3/1617:52:38،
48
51
در مکزیک هم تحت برند نیسان هستش به نام نیسان آپیرو
حمید: 1393/3/1610:06:43،
116
54
زشته
غلام: 1393/3/1610:16:15،
108
48
واقعا ماشین زشتیه
امید: 1393/3/1610:38:53،
61
68
قیافش مثل رونیزه
حسام: 1393/3/1610:40:03،
67
133
زنده باد رنو..
امید: 1393/3/1610:57:23،
82
58
مرده باد رنو ما شدیم واسشون عروسک خیمه شب بازی
ایرانی: 1393/3/1610:43:55،
81
55
قیافش چنگی به دل نمیزنه
درکل اتومبیلهای فرانسوی درمقابل رقبای آمریکایی-آلمانی-ژاپنی-ایتالیایی و کره ای حرفی برای گفتن ندارن
ناشناس: 1393/3/1610:44:35،
87
52
ايران جيب
اولين شاسي بلند رنو در ايران کولئوس هستش ، نه داستر.
مهردادج: 1393/3/1610:53:44،
93
49
كيااسپورتيج 2007ازاين خيلي قشنگتره

سام: 1393/3/1610:57:13،
70
97
من اين ماشينو دارم نسبت به قيمتش عاليه ضمن اينكه تو كلاس خودش يك ميليون دستگاه فروش داشته و اين نشون ميده كه نمره قبولى گرفته و مهـم اينكه برند رنو است
رضا2: 1393/3/1615:06:51،
56
54
یه جوری میگی برند رنو انگار چیه.
آمنا: 1393/3/1617:43:55،
74
99
این ماشین کاملا قابلیت آفرود داره برعس اسپورتیج یا توسان که ماشین شهری هستند در واقع این ماشین هر دو حالت رو پوشش میده! دوستان میتونن تو وب ببینن ویدئوهای مربوطش رو
حق: 1393/3/1610:59:14،
64
83
ظاهـرش قابل قبوله و قشنگه ولى داخلش ساده است
ناشناس: 1393/3/1610:59:39،
67
63
داخلش که بشینی دقیقا انگار تو ال لگن نشستی بهمون زشتی وحالت بهم میخوره-طراحی بیرونشم که واقعا بدشکل و زننده است-واله تراکتورای جدید اروپا از این مثلا شاسی بلند قشنگتره !
ني ني: 1393/3/1611:04:26،
66
50
من كه اصلا نپسنديدم
kian: 1393/3/1611:06:05،
68
44
زشته از رنو هم بیشتر انتظار نمیره اما قطعا مثل تندر محکم و اقتصادی هست وبا همون دیدگاه تولید شده از نظر من زرق وبرق مثل کره ایها نداره اما ماشین بی کیفیتی نیست و تو بازار ایران با وجود چینی های بی کیفیت قطعا گزینه بهتریه
بابک: 1393/3/1611:15:34،
51
93
خدایی لیفان x60 از این خیلی قشنگ تره...اسم چینی بد در رفته
مانی: 1393/3/1611:28:12،
62
55
من تواین ماشین نشستم..قابلیت های آفرودش فوق العاده هس..
رضا2: 1393/3/1615:04:07،
52
54
اینو جایی نگو میفهمن ماشین نشناسی
عباس: 1393/3/1611:32:31،
55
48
حداقل بهترنبودکه یک خودروی ظریفتروباکیفیتترویک برندبه روزتروارد میکردید؟اون ازتولیدات خودتون این هم ازواردات تون.یعنی به اندازه سرسوزن برای مردم ارزش قایل نیستید.
علي: 1393/3/1611:49:05،
66
51
چقدر بد بخت شديم كه بابت ماشيناي كه بيشتر از ٣٠ ميليون ارزش ندارن ١٠٠ ميليون بديم و راجبش بحث كنيم و وقت بزاريم .
turk oghlu: 1393/3/1612:27:17،
74
44
به نظر من بجای پول دادن به نمونه ی دودیفرانسیلش که بالای صد میلیونه ادم میره نیو اکتیون میخره که قیمتشم 107 میلیونه از این خوشگلتره و با اتومات بودنش قابلیت های خارج جاده ای بیشتری نسبت به این داره
حمید: 1393/3/1612:31:39،
52
52
من قبلا مگان داشتم برای یه زمان کوتاه، مزخرفترین ماشینی بود که تا به حال سوار شدم ، صندلیها بسیار کوچک ، ایجاد منحنی های مزخرف که تو عکس بالا هم دیده می شه ، مو بالتون یا باید دستتون باشه یا یکی رو سوار کنید تا براتون نگه داره چون با حداکثر استعداد داشبورد و جلوی خودرو طراحی شده
احسان: 1393/3/1617:09:17،
46
50
احتمالا اضافه وزن داشتی داداش که تو صندلی مگان جا نشدی!!
نمایشگاه: 1393/3/1612:35:02،
40
53
ازنظر امکانات درحد پژو پارس.ازنظر قیافه درحد رونیز.از نظر لیاقت فقط ایرانی از نظر سودآوری بابت دلال و........
Sad: 1393/3/1613:11:35،
60
62
من فول كاملشو دارم خيلى راضيم اونهايى كه منفى ميدن اطلاعات ماشينى ندارن
کیان: 1393/3/1613:12:30،
57
76
مثل ال نود زشت و نکره
آرشیا: 1393/3/1617:42:16،
44
53
فعلا که همون زشت از همه ماشینای تولید داخل تو فنی و کیفیت بالاتره! چه پژو سوارا خوششون بیاد چه بدشون بیاد!
بیطف : 1393/3/1712:24:48،
60
40
گل گفتی ارشیا.ال نود سال 89 از همه پژو سانان ارزونتر بود اما به خاطر همه خوبیاش الان از همشون گرونتره.من اطمینان دارم همه پژو دارا تو کفشن.یک به یک دارن سر لنگشون رو میندازن.داستر تو ادنیا ماشین اقتصادی با کیفیت و با اقبالی هست چه ایرانیا اینو بدونن چه 5سال دیگه بفهمن.
البته من خودم مزدا دارم اما با رنو زیاد سروکار دارم.
راد پاسخ به حسن : 1393/3/1613:15:27،
42
49
با كمال احترام بأيد بگم أشكودا هـم ماله جمهـورى چك هـستش كه فولكس واگن أونو خريد ارى كرده و جز خودروهـاى خوب به حساب مياد
ياسر : 1393/3/1613:17:35،
60
55
اگه خوب نبود 1000000 دستگاه فروش نمى كرد أونم فروش جهـانى
پاى: 1393/3/1613:28:47،
51
51
فقط أينو بگم كولرش فوق العاده است
والى: 1393/3/1613:38:27،
60
93
بأور كنيد دوستان اكثر كسانى كه منفى ميدن پرايد دارن
Maya: 1393/3/1614:33:34،
53
50
پرايد دارن! دليل نميشه صاحب نظر نباشن. اتفاقن ايراني ها از لحاظ زيبايي شناسي ماشين خيلي با سليقه هستن ولي حيف كه مجبورن اين وضعيت رو تحمل كنن
آرش: 1393/3/1617:41:19،
49
57
خیلیا همون پرایدم ندارن!!میان نظر میدن بعد انشالله به یه جایی که رسیدن 2 روز دیگه میبینی سوار یکی از همین داسترها شدن! بعد بهش میگی پس مگه زشت نبود؟ میگه کی گفته>>؟؟
شروین: 1393/3/1621:37:11،
41
57
دوست عزیز بنده پراید ندارم ولی واقعا پراید رو به این ماشین ترجیح میدم
پراید بی کیفیت هست، ناایمن هست، قاتل هست، ولی دیگه مفتش گرون نیست
آرش: 1393/3/1700:16:41،
62
47
کسی نگفت گرون نیست! اما کسی که سوارش نشده میاد میگه بده! دقیقا دوستان ایرانی همیشه همینجور نظر میدن ...اون از نظر دادنشون رو ماشینای چینی این از این و خیلی موارد دیگه!پراید به نظر من مفتشم گرونه! به همون دلایل که خودت گفتی!!من خودم 5 سال پراید داشتم همه ایرادات و محاسنشم میدونم! این ماشینو اونی که ساخته به عنوان یه شاسی بلندشهری ارزون قیمت ساخته ایران اومده شده 100 تومن اگر نه باید مثلا 30 باشه!اما وقتی این 30 شد پارس باید بشه 10 تومن!
آریانا: 1393/3/1700:18:09،
46
48
دوستان توجه کنن این یه ماشین شاسی بلند اقتصادی و ارزون قیمته اونور اب ..اینجا به لطف دلالان عزیز و همیشه در صحنه شده یه ماشین لوکس اول که اومد گفتن 80 قیمت بدیم دیدن مردم شاید یه سری کمتر برن سمت مگان 90 تومنی و ...گفتن بکشین بالا
vadi: 1393/3/1615:41:35،
42
49
فکر می کردم از ماشینای سانگ یانگ زشت تر پیدا نمیشه اما شد!!! والا پیکان قیافش جذاب تره!!!
یاس: 1393/3/1615:54:17،
47
36
اگر تا 70 میلیون باشه میارزه. ولی با 70 میلیون جیلی با توجه به چهره خارجی و امکانات و طراحی داخلیش واقعا" بیستر از این 100 میلیونی! ارزش داره (نظر کاملا" شخصی)
صاعقه: 1393/3/1616:59:55،
47
62
الان چی داری حتما بوگاتی ویرون!!!!؟؟؟؟؟؟
206سوار: 1393/3/1623:36:37،
45
48
خدایا چرا ماشین های رنو با وجود موتور و فنی با کیفیت اینقدر زشتن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اسم رنو که میاد آدم باس منتظر یه ماشین زشت باشه و چشم به تصویرم که میندازه می بینه پیش بینیش درسته.
احسان: 1393/3/1700:39:26،
40
29
ماشین واقعا زشتیه اما از نظر منتقدها ماشین خوبیه(منتقدهای اروپایی)
متخصص 2 x: 1393/3/1709:59:18،
36
44
من سوارش شدم .
تكه ...
عالي ...
شرف داره به كره اي هاي نازك نارنجي .
5 تا حلقه لاستيك كنتيننتال داره كه فقط تو اروپا و آمريكا پيدا ميشه .
amir: 1393/3/1712:43:09،
43
37
میرن ماشینای مزخرفه رنو رو میارن به قیمت خون باباشون میفروشن !!!

الان خدایی آپشنای ایکس 33 ام وی ام و با این مقایسه کنی لا اقل باز اون

آپشن داره!! ولی این چی فقط اسمش فرانسویه جز ماشینای مسخرس
ميلاد: 1393/3/1800:39:35،
37
44
نصف بيشتر كسايي كه اينجا نظر ميزارن دلالن
یامن: 1393/6/222:23:54،
22
36
من یه رنگ گوجه ابیش را میخام
ابوالفضل: 1393/8/2023:46:40،
28
28
یه پراید به ال نود و یه 206 تیپ 5 دارم. ولی محصولات رنو در ایران کیفبت ثابت و خوبی رو داشته. به خاطر رنو پارس. درسته که نشستن تو ال نود مث رانندگی با نفربره اما قدرت و ایمنی اش هم عالیه. در ضمن داستر هم قیمت یه ماشین بی پدر و مادر مث امگرانده. از نزدیک دیدمش ماشین بدی نبود.لطفا کسایی که شخصا خریدن در خصوصش نظر بدن میخوام بخرم

فرید: 1393/10/1219:29:05،
30
27
خودتون مگه چی سوارمیشین حتما پراید پس لطفا بیخودی تز ندین
محمد: 1394/6/2310:59:04،
24
16
ماشین خمش قیافه ای نیست قیمتش گران است
NAZANIN: 1394/8/414:12:21،
23
20
زشت نیست...یکم بغوره.
ماشین خوبیه...من برلیانسمو با اون همه آپشن فروختم و منتظرم این ماشین با قیمت پایین تری توی کشور خودمون مونتاژ بشه و خریداریش کنم.
همه میدونیم که ال نود در کل شرکت رنو از لحاظ استحکام و بدنه ماشینای خوبی می سازه.
هرچیه بهتر از این ماشینای چینیه.قابل ذکره که این ماشین در اصل فرانسویه.,
کلاه سر اونایی رفته که این ماشین رو با قیمت 100 و 100به بالا خریداری کردن.این ماشین فقط40تا55میرزه و به زودی با مونتاز داخلی با این قیمت به فروش می رسه.
خدا کنه رای زنی های پارس خودرو و ایران خودرو تموم بشه و اجازه بدن این ماشین تولید داخل بشه
هادی: 1394/9/215:47:14،
24
17
واقعا زشته
ولی افسوس آرزوی این زشتم باید به گور ببریم
دانیال صفری: 1394/9/1615:08:24،
22
16
خدا کنه تو پاین ترین قیمت وارد بازار بشه همین
علی: 1394/12/2606:51:09،
41
36
من دنبال یه کارکردشم
مجید: 1395/5/609:25:37،
30
28
کسی که تو گیلان زندگی میکنه به جای خرید این ماشین خیلی خیلی زیبا میره یه ماشین منطقه آزاد میخره که هم خیلی امکاناتشون بیشتر وهم سواری خیلی بهتری دارن،فقط دارن سر مردم ایران کلاه میزارن

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل
آژانس مسافرتی بهار پرستوها

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بازاریاب تجارت فردا
بلیط هواپیما