کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آرامش مطلق بازار ارز با ثبات دلار


کد خبر : ۵۰۹۲یکشنبه، ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۲:۰۹۳۷۷۲ بازدید

بازار ارز در هفته گذشته روزهای آرامی را پشت سر گذاشت و با روندی ملایم که حاصل کاهش فاصله نرخ خرید و فروش دلارست از ارزش این اسکناس 6 تومان کاست.

 تغییرات بازار ارز در هفته گذشته در سایه آرامش دلار کاهشی روبه ثبات بود و دلار در محدوده 3260 تا 3280 تومان در نوسان و در نهایت با افت 6 تومانی هفت روز گذشته را پشت سر گذاشت.

این گزارش حاکیست، بازار ارز در حالی روز شنبه را آغاز کرد که فعالان معتقد هستند کاهش نسبی حجم معاملات با چشم انداز منفی از روند بازار ارز در کنار گزارش مثبت آژانس بین المللی انرژی اتمی از فعالیتهای ایران و تأثیر پذیرفتن از برخی پیش بینی ها سبب افت قیمتها و دلار 3280 تومانی شد.

در معاملات روز یکشنبه دلار نوسان محدودی را تجربه و با کاهش فاصله بین نرخ خرید و فروش، روز آرامی را سپری کرد که تداوم آن در روز دوشنبه سبب ثبات دلار بر بهای 3280 تومان شد.
یورو و پوند در پایان معاملات روز دوشنبه بر بهای 4498 و 5505 تومان و هر درهم بر نرخ 893 تومان آرام گرفتند.

بر اساس این گزارش، کارشناسان معتقد هستند در شرایط کنونی دلار تمایل به نوسان در محدوده 3270 تا 3300 تومان دارد که در صورت مثبت بودن اخبار سیاسی کشور در کنار ورود ارز حاصل از صادرات پتروشیمی احتمال دارد ارزش دلار به 3250 تومان برسد.

گزارش سایت طلا می افزاید، روز چهارشنبه ارزش ارزهای شاخص تاحدودی کاهش یافت و این در شرایطی است که رئیس بانک مرکزی در حاشیه جلسه هیأت دولت از افت بیشتر دلار در آینده خبر داد.

دلار در روز پنج شنبه هر چند تا 3260 تومان کاهش یافت اما در ادامه معاملات بر نرخ روز چهارشنبه یعنی نرخ 3274 تومان تثبیت شد که البته شاخص ارزش دلار آمریکا در برابر ارزهای معتبر بین المللی به بالاترین حد خود در 2 ماه اخیر رسید.
یورو نیز بر بهای 4484 تومان و پوند و درهم امارات بر نرخ 5460 و 893 تومان آرام گرفتند که همگی نسبت به آغاز هفته روی کاهش را به خود دیدند.

گفتنی است، کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی پیش بینی می کنند در صورت وارد نشدن محرک کاهشی یا افزایشی به بازار ارز، نرخ دلار تا زمان مشخص شدن نتیجه مذاکرات در اواخر خرداد ماه در همین بازه قیمتی در نوسان خواهد بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها