کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

طلافروشان اصفهان فعالیت خود را از سر گرفتند


کد خبر : ۵۰۷۹یکشنبه، ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۳:۱۷۳۶۴۲ بازدید

رییس اتاق اصناف اصفهان از حل مشکلات اصناف به ویژه طلا فروشان در ارتباط با مالیات بر ارزش افزوده و بازگشت بازار به حالت عادی خبر داد.

 از حدود 10 روز قبل صنف طلا فروشان اصفهان در اعتراض به نحوه اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده، فروشگاه های خود را به صورت تعطیل یا نیمه تعطیل درآورده بودند.

در روزهای گذشته جلسات متعدد با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی، معاون برنامه ریزی استانداری اصفهان، مسوولان اداره کل امور اقتصاد و دارایی استان، رییس اتاق اصناف اصفهان و رییس صنف طلا فروشان برای حل این مشکلات برگزار شد.

عباسعلی بصیرت رییس اتاق اصناف اصفهان، روز گذشته اظهار کرد: نتیجه این مذاکرات امضای تفاهمنامه ای برای حل مشکلات تمام اصناف در این زمینه است.وی افزود: بر اساس این تفاهمنامه، اصناف شامل بند الف و ب (عمده فروشان و شرکت ها)، در صورتی که تا پایان خرداد ماه سال جاری اظهارنامه مالیاتی خود را تحویل دهند، جریمه های سال 92 آنها بخشیده خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: در این تفاهمنامه مقرر شده که مالیات سال 92 اصناف شامل بند الف و ب نیز تعدیل شود.

رییس اتاق اصناف شهرستان اصفهان با بیان اینکه دو هزار واحد صنفی طلا فروشی در اصفهان وجود دارد، تصریح کرد: بازار اصفهان از پیش از ظهر امروز به حالت عادی بازگشته است.با توجه به احکام مقرر در تبصره 2 ماده 117 قانون برنامه پنجم توسعه و بند (ط) تبصره 9 قانون بودجه سال 1393 کل کشور نرخ مالیات بر ارزش افزوده در سال 93، هشت درصد تعیین شد که 5.3 درصد مالیات و 2.7 درصد آن عوارض است.

بر این اساس از ابتدای سال 1393 مؤدیان مشمول اجرای قانون مکلف هستند در کلیه مبادلات فی ما بین (عرضه کالاها و خدمات) مالیات و عوارض ارزش افزوده را به نرخ هشت درصد در صورتحساب های صادره درج و از خریداران وصول و برابر مقررات به حساب های تعیین شده سازمان امور مالیاتی کشور واریز کنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها