کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

خاطره انگیزترین گوشی های نوکیا / 2


کد خبر : ۴۹۲۹سه شنبه، ۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰:۱۲۱۲۷۴۵ بازدید

نوکیا را می توان یکی از محبوبترین برندهای گوشی همراه در ایران و کل دنیا دانست. با وجود اینکه دیگر گوشی موبایلی با برند نوکیا تولید نمی شود اما نمی توان از تاثیری ...

نوکیا را می توان یکی از محبوبترین برندهای گوشی همراه در ایران و کل دنیا دانست. با وجود اینکه دیگر گوشی موبایلی با برند نوکیا تولید نمی شود اما نمی توان از تاثیری که این برند در 3 دهه گذشته بر روی بازار موبایل و کاربران داشته است صرف نظر کرد.

بالاخره فرایند تصاحب نوکیا توسط غول فنّاوری، مایکروسافت به آخرین مرحله خود رسید؛ و دیگر گوشی تلفنی با نام نوکیا عرضه  تولید نخواهد شد؛ اما این به معنی منحل شدن کامل برند نوکیا نیست.این شرکت بزرگ فنلاندی تنها بخش موبایل‌های خود را به مایکروسافت فروخته است اما همچنان بخش سرویس HERE Maps و شبکه‌های ارتباطی نوکیا (NSN) به قوت خودش باقی است.نوکیا یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های ارتباطات راه دور و موبایل است که تأسیس آن به زمانی برمی‌گردد که فنلاند هنوز جزئی از شوروی بود.  

چیزی که هم‌اکنون ما به‌عنوان نوکیا می‌شناسیم، در سال ۱۸۶۵ به‌عنوان یک شرکت تبدیل چوب به ورقه‌های کاغذ توسط مهندس معدنی به نام Knut Fredrik Idestam در کناره‌های رود Tammerkoski در شهر Tampere در جنوب غربی فنلاند و در دوران تسلط امپراتوری روسیه بر این کشور تأسیس شد.در سال 1868  Idestam کارخانه دیگری را در نزدیکی شهر نوکیا در ۱۵ کیلومتری غرب تامپره و در کنار رودNokianvirta ـ که منبع بهتری برای تولید نیروی هیدرولیک بود ـ ساخت. از آن زمان بود که نام نوکیا برای این شرکت انتخاب شد.  نوکیا بعدها سرمایه‌گذاری خود را گسترش داد و وارد حوزه‌های مختلف ازجمله تولید محصولات کاغذی، دوچرخه و تایر اتومبیل، کفش، رایانه‌های شخصی، کابل‌های ارتباطی، تلویزیون، لوازم برقی، باتری، آلومینیوم شد؛ اما از اوایل دهه 80 میلادی بود که نوکیا تصمیم گرفت بیشتر تمرکز خود را بر روی صنعت ارتباطات راه دور قرار دهد؛ و این‌گونه بود که امپراتوری موبایل نوکیا شکل گرفت.

نوکیایی که امروزه می‌شناسیم حاصل 3 دهه  تولیدات گوشی‌های مختلف و محبوب این شرکت استگوشی‌های نوکیا در کنار برند فرانسوی ساژم جز اولین گوشی‌های تلفن همراهی بودند که وارد ایران شدند و بدون شک بسیاری از افراد در ایران نیز با محصولات محبوب این شرکت فنلاندی خاطرات زیادی دارند .
 

89lyc9512iew2rfgd11b.png


1. نوکیا موبیرا سیتی من

این گوشی که جزو اولین گوشی های نوکیا هم محسوب می شود. در زمان عرضه محبوبیت زیادی پیدا کرد. دلیل محبوبیت آن نیز وزن 800 گرمی‌اش آن بود! امروزه 800 گرم در مقابل گوشی های امروزی بسیار سنگین است.اما اگر بدانید گوشی های معمول آن زمان 5 کیلوگرم وزن داشتند متوجه اوج ظرافت و زیبایی این گوشی می شوید!. الیته ورود این گوشی به بازار ایران با حدود 10 سال تاخیر انجام شد. سیتی من را می توان اولین میزبان ویترین های لوکس موبایل فروشی که تعدادشان در تهران انگشت شمار بود دانست.

نوکیا موبیرا سیتی من


89lyc9512iew2rfgd11b.png

2. نوکیا 5110

این گوشی بیشتر برای افراد اهل کسب و کار و به اصطلاح بیزینس‌من‌ها عرضه شده بود و یکی از محبوب ترین ها در زمان خود محسوب می شد. همچنین این گوشی اولین محصول نوکیا بود که بازی فوق محبوب اسنیک را معرفی کرد. قابلیت تعویض قاب نیز از جمله ویژگی های خاص این گوشی بود.

نوکیا 5110



89lyc9512iew2rfgd11b.png

3. نوکیا 3310

گوشی خوش دست و راحت با طراحی بشدت سخت و محکم و البته سنگین. 3310 را یکی از خاص ترین گوشی های نوکیا می توان به حساب آورد که هیچ گاه از یادها نخواهد رفت. محبوبیت بازی اسنیک نوکیا نیز با همین مدل گوشی شدت گرفت.
 

نوکیا 3310



89lyc9512iew2rfgd11b.png

4. نوکیا 1100

نوکیا با عرضه این گوشی انقلابی در تلفن های همراه ایجاد کرد. گوشی کوچک با طراحی زیبا که همه از آن یکی داشتند. یکی از بارزترین مشخصات آن چراغ قوه همراه این گوشی بود که بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفت. این مدل نوکیا نه تنها پر فروش ترین گوشی تاریخ به حساب می آید بلکه با فروش 250 میلیونی پر فروش ترین دستگاه الکترونیکی تاریخ نیز است.
 

نوکیا 1100

89lyc9512iew2rfgd11b.png

5. نوکیا 6630

نوکیا 6630 اولین گوشی همراهی بود که با قابلیت 3G عرضه شد. همچنین این گوشی اولین گوشی همراهی است که در تمام شبکه های مخابراتی حتی در شبکه های مخابراتی خاص ژاپن نیز قادر به آنتن دهی بود .
 

نوکیا 6630



89lyc9512iew2rfgd11b.png

6. نوکیا N90

با رونق گرفتن بازار گوشی های دوربین دار؛ نوکیا این گوشی را با هدف در دست گرفتن بازار گوشی ها با قابلیت دوربین فیلم برداری عرضه کرد. ان 90 اولین گوشی بود که دوربین چرخشی 2 مگاپیکسلی را وارد بازار کرد.
 

نوکیا N90


89lyc9512iew2rfgd11b.png

7. نوکیا  6600

این گوشی از آخرین مدل‌های سری ۶۰۰۰ نوکیا بود و در زمان رونمایی عنوان پیشرفته‌ترین گوشی شرکت نوکیا را به خود اختصاص داد. 6600 در زمان عرضه در ایران جز اولین گوشی هایی با صفحه نمایش رنگی بود که علاوه بر قابلیت اضافه کردن حافظه با فناوری بلوتوث نیز مجهز بود.
 

نوکیا  6600


89lyc9512iew2rfgd11b.png

8. نوکیا 1200 

1999  سالی بود که Nokia 1200  به فروشگاه های دنیا راه یافت. این گوشی غیرهوشمند در 7 رنگ مختلف به بازار آمد و با 3 بازی از پیش نصب شده بر روی خود محبوبیت بی نظیری در زمان خود پیدا کرد. قابلیت ارسال یک سری تصاویر پیش فرض سیاه و سفید و پیکسل پیکسل به دوستانتان از دیگر قابلیت های ویژه این گوشی محسوب می شد.
 

نوکیا 1200


89lyc9512iew2rfgd11b.png

9. نوکیا 2650

این گوشی که در سال 2004 معرفی شد جزو محبوب ترین گوشی های تاشو نوکیا محسوب می شد. این گوشی در آمریکا محبوبیت چندانی کسب نکرد موفق شد در دنیا بیش از 35 میلیون فروش داشته باشد.
 

نوکیا 2650



89lyc9512iew2rfgd11b.png

10. نوکیا N70

این مدل نیز از مدل های محبوب در ایران و خاور میانه بود که ظاهر کلاسیک  آن سلیقه های مختلف را پوش می داد و فروش خوبی نیز داشت. از مشخصات آن می توان به دوربین 2 مگاپیکسلی و 22 مگابایت حافظه داخلی اشاره کرد.
 

 نوکیا N70


89lyc9512iew2rfgd11b.png

11. نوکیا N-Gage

نوکیا با عرضه نسخه ان گیج از سری موبایل های خود قصد داشت بازار بازی گوشی های موبایل را از آن خود کند اما در این راه موفق نبود و فروش گوشی های سری بازی نوکیا با شکست مواحه شد با این حال بسیاری از افراد با این سری از گوشی های نوکیا خاطره دارند.

      نوکیا N-Gage



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها