کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

معایب و محاسن خودروی ولیکس C30


کد خبر : ۴۹۲۶جمعه، ۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۴:۵۴۲۵۹۸۶۵ بازدید

هیوندای ورنا و آوانته را همه می‌شناسند خودروهایی که به بی‌آزار بودن شهرت دارند کمتر مکانیکی آن‌ها را در تعمیرگاه خود دیده است شاید تنها برای تعویض روغن و لنت راهی تعمیرگاه شوند. افراد زیادی از اینکه تولید این ...
معایب و محاسن خودروی ولیکس C30 معایب و محاسن خودروی ولیکس C30

هیوندای ورنا و آوانته را همه می‌شناسند خودروهایی که به بی‌آزار بودن شهرت دارند کمتر مکانیکی آن‌ها را در تعمیرگاه خود دیده است شاید تنها برای تعویض روغن و لنت راهی تعمیرگاه شوند. افراد زیادی از اینکه تولید این خودروها متوقف شد ناراحت بودند چرا که در میان این همه خودروی تولید داخل که همگی روز به روز از کیفیتشان کاسته می‌شود این خودروها می‌توانستند انتخاب خوبی برای مردم باشند به هر حال تولید این دو خودرو متوقف شد. اما این پایان کار خودروسازان راین نبود چرا که آنها به دنبال تولید خودرویی دیگر بودند اما تحریم‌ها اجازه نمی‌داد تا یکی دیگر از برندهای معتبر را راهی بازار کنند از این‌رو به سراغ کشور چین رفتند اما انتخاب جایگزینی برای این دو خودروی کره‌ای با کیفیت کار ساده‌ای نبود به هر طریق کرمان‌موتور سراغ برند گریت وال رفت و چنین شد که ولیکسc30 راهی بازار ایران شد.


ولیکس خودرویی چینی است خودرویی که توسط برند گریت‌وال چین تولید می‌شود و در حدود یکسال پیش توسط شرکت راین به بازار ایران معرفی شد. شرکت گریت وال یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های چینی تولیدکننده خودرو است که از سال ۱۹۷۶ به ساخت خودرو مشغول است. این شرکت در سال ۲۰۱۰ بزرگ‌ترین تولیدکننده خودروهای شاسی‌بلند SUV در چین بود. اما با وجود تخصص بیشتر در تولیدات SUV سایر کلاس‌های خودرو نیز در سبد تولیدات این شرکت قرار دارند. از جمله ولیکس C30 که یک سدان کوچک خانوادگی است. این خودرو برخلاف دیگر خودروهای نه چندان با کیفیت چینی از کیفیت خوبی برخوردار است این در حالی است که حتی دارندگان آن نیز این موضوع را تصدیق می‌کنند. از اینرو در بازار خرید و فروش هم بی‌اقبال نبوده و حرف‌هایی برای گفتن دارد. هر چند شاید تاکنون تعداد کمی از آن را در خیابان‌ها دیده باشیم چرا که تولید آن محدود بوده و همچنین تبلیغاتی نیز در مورد آن صورت نگرفته بود. ولیکس در حال حاضر توسط خودروسازان راین در بم مونتاژ شده و در سال آینده تیراژ تولید آن نیز افزایش می‌یابد.

مشخصات فنی

voleex c30 از موتوری چهار سیلندر با ۱۶ سوپاپ بهره می‌برد. این موتور ۱۵۰۰ سی‌سی حجم داشته و قادر به تولید ۱۰۴ اسب‌بخار قدرت است. همچنین گشتاور این موتور ۱۳۸ نیوتن‌متر در ۴۲۰۰ دور بر دقیقه بوده و ۱۱۴۵ کیلوگرم وزن از شتاب‌گیری مناسبی برخوردار است. سیستم تعلیق این خودرو در جلو حلقوی مارپیچ مجزا با ستون مک‌فرسون و در عقب نیز یک تکه با فنر حلقوی است بر روی voleex c30 دو نوع گیربکس قابل نصب بوده که یکی پنج سرعته دستی و دیگری cvt است که قدرت انتخاب برای مشتریان را بالا می‌برد. البته این موضوع را باید یادآور شوم که نمونه اتوماتیک این خودرو هنوز راهی بازار ایران نشده و این طور که گفته می‌شود سال آینده با گیربکس اتوماتیک نیز عرضه خواهد شد. این خودرو استاندارد آلایندگی یورو۴ را پاس کرده است و مصرف سوخت پایینی دارد مصرف سوخت این خودرو در سیکل ترکیبی در حدود شش لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است که با باک ۴۰ لیتری این خودرو متناسب است.

امکانات ایمنی

voleex c30 از نظر ایمنی در سطح قابل قبولی قرار دارد چرا که دو عدد کیسه هوا برای سرنشینان جلو،ترمز ABS,EBD، سیستم ضد سرقت، چراغ‌های مه‌شکن جلو و عقب و قفل ایمنی کودک برخوردار است.

امکانات رفاهی

voleex c30 در چهار تیپ مختلف عرضه می‌شود که هر کدام از این چهار تیپ بر اساس داشتن امکانات رفاهی از یکدیگر متمایز می‌شوند. این خودرو در همه تیپ‌ها شامل امکاناتی همچون آینه‌های جانبی با قابلیت تنظیم برقی و مجهز به چراغ راهنما، رینگ اسپرت آلومینیومی همراه با زاپاس رینگ آلومینیوم، قابلیت تنظیم شش حالته دستی صندلی راننده، صندلی تاشوی عقب، تنظیم الکترونیکی ارتفاع نور چراغ‌ها، فرمان هیدرولیکی با قابلیت تنظیم تلسکوپی، آنتن روی شیشه، سیستم رادیو پخشCD/MP3 شیشه بالابر جلو عقب برقی، تنظیم نور صفحه کیلومتر، قابلیت باز کردن درب صندوق از طریق ریموت، سنسور دنده عقب و خروجی برق ۱۲ ولت می‌شوند. اما در تیپ‌های فول آپشن سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با نمایشگر دیجیتال، شش بلندگو برای سیستم صوتی، کنترل‌کننده‌های سیستم صوتی بر روی فرمان، روکش چرمی برای فرمان و صندلی‌ها و آینه‌های تاشوی برقی نیز به امکانات این خودرو اضافه می‌شود.

نگاهی گذرا

در نمای جلو voleex c30 از چراغ‌هایی بزرگ بهره می‌برد که بین این دو چراغ یک جلو پنجره بزرگ قرار گرفته است در پایین سپر این خودرو نیز هواکشی کشیده قرار دارد و دو عدد مه‌شکن در طرفین سپر جا خشک کرده‌اند voleex c30 را خطوطی نرم به وجود آورده‌اند خطوطی که تا حد زیادی به زیبا شدن این خودرو کمک شایانی داشته‌اند اما نقطه قوت ظاهری این خودرو در نمای عقب آن خلاصه می‌شود نمایی که به اعتقاد بسیاری از افراد از تویوتا کرولا به عاریت گرفته شده است اما این در حالی است که چراغ‌های عقب این خودرو بی‌شباهت با ب‌ام‌و سری ۳ و کیا اپتیمای نسل قبل نیست ولی به طور کلی می‌توان طرح صندوق این خودرو را قابل قبول دانست.در داخل کابین نیز با طراحی مناسبی رو به رو می‌شویم. داشبورد با رنگ‌های کرم و مشکی پوشیده شده است و کنسول میانی نیز دارای رنگی نقره‌ای است که البته به زیبایی کابین کمک زیادی کرده است فرمان خوش دست این خودرو که در نمونه فول از چرم پوشیده شده است نیز حکایت از لذت رانندگی دارد همه کلیدها در دسترس بوده و ارگونومی خوبی دارند. به طور کلی می‌توان طراحی کابین را مناسب و زیبا دانست.

معایب و محاسن

اما این خودرو نیز همانند همه خودروها دارای معایب و محاسن زیادی است که در نگاهی اجمالی می‌توان به آن‌ها پی برد این در حالی است که معایب و محاسن فنی این خودرو را می‌توان با راندن ان به خوبی دریافت. این خودرو از نظر ظاهری می‌تواند یک خودروی موفق باشد در قسمت کابین نیز طراحی زیبا به همراه کابینی که کیفیت متوسطی دارد نوید بازار موفق را می‌دهد صندوق بار این خودرو ۵۱۰ لیتر فضا را در اختیار قرار می دهد. صندلی‌های این خودرو راحت هستند و به خوبی سرنشینان را در برمی‌گیرند اما نکته در اینجاست که در قسمت عقب نفر سوم نمی‌تواند به راحتی و برای مدت زمانی طولانی روی صندلی بنشیند چرا که به دلیل قرار گرفتن زیر آرنجی برای سرنشینان طرفین ستون فقرات در وضعیت مناسبی قرار نخواهد گرفت البته این مشکل در اکثر خودروهایی که در قسمت عقب از زیر آرنجی برخوردارند وجود دارد البته این نکته را نیز نباید از یاد برد که فضای پای کافی برای سرنشینان عقب و جلو وجود دارد و سرنشینان عقب در مسافت‌های طولانی خسته نمی‌شوند.

صندوق بار این خودرو به راحتی از پس خانواده‌های پر جمعیت برمی‌آید طراحی کابین این خودرو همانند خودروهای لوکس بوده و کیفیت مناسبی دارد روکش صندلی‌ها هم در نمونه چرمی و هم در نمونه پارچه‌ای کیفیت خوبی دارند اما نکته دیگر در مورد کلاچ و دنده نرم این خودرو در نمونه دستی است که به سهولت رانندگی کمک بسیاری خواهد کرد. این خودرو در آینده با گیربکس CVT عرضه می‌شود که می‌تواند ولیکس را در زمره خودروهای اقتصادی قرار دهد چرا که موتوری کم حجم با بازده‌ای بالا به همراه چنین گیربکسی تا حد زیادی مصرف سوخت را کاهش می‌دهد به طور کلی می‌توان voleex c30 را خودرویی مناسب دانست که با توجه به مؤلفه‌های مثبتی که دارد گزینه خوبی برای خرید به حساب می‌آید به خصوص اینکه خدمات پس از فروش آن را شرکت پرستوی آبی ارگ به عهده دارد که سال‌هاست در لیست بهترین خدمات پس از فروش در صدر جدول قرار داشته و توانسته تاکنون رضایت مشتریان را به خوبی جلب کند.

voleex c30 در بازار

این خودرو در تیپ فول سانروف دار خود حدود 45 میلیون تومان قیمت دارد. ولیکس را می‌توان در بازار دست دوم با قیمتی در حدود 35 تا 38 میلیون تومان در نمونه‌های سالم خریداری کرد.

voleex c30 و رقبا

شاید هنوز این ذهنیت وجود داشته باشد که محصولات چینی بی‌کیفیت هستند اما این ذهنیت کم‌کم به فراموشی سپرده شده است چرا که این روزها خودروهای چینی با اقبالی خوب مواجه‌اند. این خودرو در رنج قیمتی ۴۵ میلیون تومان می‌تواند به موفقیت‌هایی برسد چرا که می‌توان با نگاهی گذرا به کیفیت مناسب آن پی برد البته با توجه به داشتن مؤلفه‌های مناسبی که این خودروی چینی دارد می‌تواند خطری جدی برای رقبا باشد حتی می‌تواند یک انتخاب مناسب در مقایسه با خودرویی چون پژو ۲۰۶ تیپ ۲ باشد چرا که هم موتور پر بازده‌تر و قوی‌تری دارد هم اینکه از فضای بیشتر نسبت به این هاچ‌بک فرانسوی برخوردار است.

حرف آخر

ولیکسc30 می‌تواند در این بازار موفق باشد اما راه سختی را پیش رو دارد چرا که رقبایی پژو۲۰۷ با گیربکس اتوماتیک را پیش روی دارد در رنج قیمتی ۴۵ میلیون تومان می‌توان انتخاب‌هایی چون ۲۰۶sd اتوماتیک را هم در نظر گرفت.شاید اگر این خودرو با قیمتی ارزان‌تر به بازار عرضه می‌شد می‌توانست در این بازار یکه‌تاز باشد چرا که از نظر کیفیتی از رقبای خود جلوتر است همچنین از تکنولوژی به کار رفته در موتور این خودرو که به روزتر از رقبای فرانسوی‌اش است. به هر حال این خودرو را در آینده بیشتر خواهیم دید و از آن بیشتر خواهیم شنید.


mn7rb5oei2tdg7ljhrfg.jpg

4y8zu5aejtyb23r69zq.jpg

l9at73hu7xgaoizhbxmb.jpg

zoto5sa5etoz1ozlk8dg.jpg

jj7jstlrneyc5u2e747.jpg



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها