کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جزئیات بیمه طلایی جدید فرهنگیان اعلام شد


کد خبر : ۴۹۰۵چهارشنبه، ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۳:۱۳۶۶۷۶ بازدید

جزئیات بیمه جدید طلایی فرهنگیان اعلام شد که در آن مقرر شده است نیمی از حق بیمه پرداختی توسط فرهنگیان و مابقی از محل اعتبارات رفاهی آموزش و پرورش تأمین شود.

بعد از گلایه‌های تعدادی از فرهنگیان از وضعیت بیمه طلایی و حذف خدمات دندانپزشکی و عینک از آن، وزارت آموزش و پرورش قرارداد جدیدی برای بیمه طلایی فرهنگیان امضا کرد.

زمان اجرای این قرارداد از اول خرداد ۹۳ است که برخی از مفاد آن را می‌توانید مشاهده کنید.

* شرکت بیمه‌ طرف قرارداد

قرارداد بیمه تکمیلی درمان فرهنگیان (طلایی) در سال جاری با شرکت آتیه‌سازان حافظ منعقد شده و تمام فرهنگیانی که در سنوات گذشته تحت پوشش بیمه طلایی بودند کماکان عضو بیمه طلایی محسوب می‌شوند و نیازی به ثبت‌نام ندارند.

فرهنگیانی که در تعداد افراد تحت تکفلشان تغییراتی به وجود آمده و همین‌طور فرهنگیانی که تصمیم دارند در سال جاری و قرارداد جدید به عضویت بیمه طلایی درآیند، می‌توانند با مراجعه به ادارات نواحی و مناطق آموزش و پرورش، از اول خرداد ۹۳ تحت پوشش قرار گرفته و خود و افراد تحت تکفلشان از مزایای آن بهره‌مند سازند.

* تعهدات شرکت بیمه‌گر در قرارداد جدید

قرارداد بیمه‌ای سال جدید نسبت به سال گذشته تغییر خاصی نداشته و تمامی هزینه‌های درمانی بستری و سرپایی بیمه شدگان از جمله ویزیت و دارو بدون سقف در این قرارداد قابل پرداخت است؛ فقط تعهدات دندانپزشکی، آن هم به علت پیش‌بینی بعضی از خدمات آن توسط دولت در بیمه‌های پایه و همچنین نرخ بالای حق بیمه‌ای این پوشش که از نظر اقتصادی به هیچ عنوان مقرون به صرفه نبوده از لیست خدمات حذف شده است.

ضمناً جهت بهره‌مندی فرهنگیان از  خدمات دندانپزشکی و با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده با درمانگاه‌های فرهنگیان تمامی بیمه‌شدگان می‌توانند این خدمات را با تسهیلات ویژه از اینگونه مراکز در سطح کشور دریافت کنند.تعهدات شرکت بیمه‌گر برای تأمین قسمتی از هزینه تهیه عینک (500 هزار ریال) همانند سال گذشته به قوت خود باقی است و بیمه‌شدگان در صورت نیاز می‌توانند از تعهدات آن بهره‌مند شوند.

* نرخ حق بیمه درمان طلایی

با توجه به استعلام‌های صورت گرفته از شرکت‌های بیمه‌گر کشور و با عنایت به مفاد مندرج در قرارداد فی‌مابین، نرخ حق بیمه این قرارداد 260 هزار ریال تعیین شد که حداقل و پایین‌ترین نرخ اعلامی توسط شرکتهای بیمه کشور برای انجام تعهدات در این سطح است.

همچون سنوات گذشته در نظر است، 50 درصد از حق بیمه پرداختی توسط فرهنگیان از محل اعتبارات رفاهی وزارت متبوع تأمین و برای پرداخت فرهنگیان در اختیار ادارات کل آموزش و پرورش قرار گیرد.

* چگونگی ارائه خدمات توسط شرکت طرف قرارداد

در نظر است همچون قرارداد سال گذشته برای تمام بیمه‌شدگان، کارت بیمه طلایی صادر شود ولیکن جهت جلوگیری از وقفه در امر خدمت‌رسانی به فرهنگیان و با هماهنگی‌های به عمل آمده با شرکت طرف قرارداد، بیمه‌شدگان می‌توانند تا صدور کارت درمان با مراجعه به ادارات و مناطق آموزش و پرورش و شعب و نمایندگی‌های شرکت آتیه‌سازان حافظ، نسبت به دریافت معرفی‌نامه برای بهره‌مندی از خدمات درمانی و بیمارستان اقدام کنند.

* پرداخت سایر هزینه‌های پزشکی در مراکز غیر طرف قرارداد

فرهنگیان عضو بیمه مذکور برای انجام سایر امور درمانی نیز مشکل خاصی نداشته و می‌توانند مدارک و اسناد پزشکی خود را پس از صدور کارت درمان و از زمان شروع قرارداد (اول خرداد ۹۳) به شعب و نمایندگی‌های شرکت بیمه‌گر و یا ادارات تعاون محل خدمت تحویل داده و خسارات متعلقه را دریافت کنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها